Mobila betalningslösningar i Norden

Swish i Sverige, MobilePay i Danmark och Finland och Vipps i Norge är för närvarande starka på mobilbetalningsmarknaden i Norden, men internationella konkurrenter som Apple Pay och Google Pay har gjort sitt inträde och kan vända upp och ner på bilden.

I detta whitepaper belyser YouGov de nordiska konsumenternas användande av mobila betalningstjänster och inställningarna till de olika mobilbetalningsapparna. Vi tittar också närmare på målgruppen som använder mobilbetalning mest och analyserar vilka barriärer som fortfarande hindrar vissa nordbor från att acceptera mobilbetalning.

Undersökningen är baserad på 6 979 intervjuer med ett representativt urval av svenskar, danskar, finländare och norrmän i åldern 18+ samt data från YouGovs segmenterings- och profilverktyg, YouGov Profiles.

Ladda ner vårt whitepaper: Mobila betalningslösningar i Norden

YouGov är ett internationellt data- och marknadsanalysföretag. Grunden för vår verksamhet är vår kontinuerliga dialog med 7 miljoner människor världen över inom ramen för vår konsumentpanel.

YouGov erbjuder ett stort utbud av tjänster som ger breda och djupa insikter. Bland våra produkter återfinns YouGov BrandIndex, en daglig mätning av allmänhetens bild av olika varumärken, och YouGov Profiles, vårt segmenterings- och profileringsverktyg. Vår marknadsledande YouGov Omnibus är en snabb och kostnadseffektiv tjänst som ger svar på undersökningsfrågor i hela befolkningen eller i utvalda målgrupper. Med panelmedlemmar i 38 länder är YouGov ett av de största undersökningsföretagen i världen.