Mike Parton udnævnt til bestyrelsesformand for TDC

Bert Nordberg har valgt at træde tilbage som bestyrelsesformand for TDC den 31. december 2020 for at vie sin tid og fokus på sit hverv som bestyrelsesformand for Vestas, som har accelereret sin strategi for yderligere at styrke selskabets globale position. Mike Parton, der har været næstformand for bestyrelsen i TDC siden 1. august 2018, er udpeget som bestyrelsesformand, når Bert Nordberg træder tilbage.

TDC Group, hovedkontor, Teglholmen, København

Bert Nordberg blev udnævnt til bestyrelsesformand for TDC den 1. august 2018 og har således spillet en central rolle i arbejdet med at separere og omdanne TDC til to selvstændige virksomheder.

”På vegne af bestyrelsen vil jeg gerne takke Bert Nordberg for hans betydelige bidrag til transformationsfasen og de vigtige fremskridt, der er opnået i arbejdet med at separere TDC NET og Nuuday og skabe finansielt stærke, enkeltstående virksomheder. Bestyrelsen vil ufortrødent fortsætte dette arbejde og sikre den fortsatte fremdrift og momentum i transformationen, som vi forventer vil fortsætte i de kommende år,” siger Mike Parton, ny formand for TDC’s bestyrelse.

Mike Parton har over tredive års erfaring fra ledende europæiske telekommunikationsvirksomheder og har med succes ledet adskillige forandrings-, transformations- og vækststrategier i nationale og internationale teleselskaber i Skandinavien og Storbritannien. Mike Parton er også formand for bestyrelsen i Arqiva, Storbritanniens største uafhængige maste- og infrastrukturvirksomhed. Fra oktober 2019 til februar 2020 fungerede Mike Parton som konstitueret administrerende direktør for TDC.

TDC Group, hovedkontor, Teglholmen, København

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.

TDC Group leverer som forventet i 2. kvartal 202014.8.2020 09:01:58 CESTPressemeddelelse

TDC Group leverede i 2. kvartal 2020 et driftsresultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 1.609 mio. kr., i tråd med selskabets forventninger og 3,7% lavere end samme kvartal sidste år. Nedgangen i EBITDA kan tilskrives de fortsatte effekter fra kundetab i YouSee specielt i 4. kvartal 2019 samt i 1. kvartal 2020, som dog delvist blev opvejet af markant lavere driftsomkostninger. Den negative udvikling i YouSee’s kundebase var igennem 2. kvartal aftagende, en udvikling der er fortsat i juli måned