YouGov Denmark

Miele er danskernes foretrukne valg inden for hårde hvidevarer

Del
Når vaskemaskinen står af, og køleskabet ikke længere køler, hvilke mærker overvejer danskerne så at købe?
Getty Images
Getty Images

YouGov har set nærmere på danskernes præferencer inden for hårde hvidevarer, og noget tyder på, at kvalitet er mere afgørende end pris i bedømmelsen af de forskellige producenter af hårde hvidevarer, Særligt et mærke skiller sig positivt ud.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Danskerne kendskab til de største producenter af hårde hvidevarer er højt. 3 ud 4 kender de største producenter af hårde hvidevarer på det danske marked. Kendskabet er størst til Miele, Siemens og Bosch, og det er også de mærker, som flest danskere ville overveje, næste gang de skal købe hårde hvidevarer.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Næsten halvdelen af danskerne (48%) ville overveje Miele, næste gang hjemmets hårde hvidevarer skal udskiftes. Særligt blandt borgere over 60 år er Miele et populært valg - 56% i denne aldersgruppe ville overveje Miele.

Bosch og Siemens ligger også i toppen af rankingen side om side. Henholdsvis 42% og 41% ville overveje dem ved næste køb af hårde hvidevarer. Der er større afstand til de øvrige konkurrenter. 32% ville overveje AEG, 28% Electrolux og 27% Samsung. Philips får en bundplacering med 24% i købsovervejelsesgrad. 

Mieles topplacering kan hænge sammen med, at Miele skiller sig ud fra konkurrenterne, når danskerne skal vurdere, hvilke mærker inden for hårde hvidevarer de mener, repræsenterer god kvalitet.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

61% danskere forbinder hårde hvidevarer fra Miele med god kvalitet, og det gør sig i endnu højere grad gældende for danske kvinder (66% mod 56% af mændene). Her kan de nærmeste konkurrenter Bosch og Siemens ikke helt følge med. Lidt under halvdelen af befolkningen (47% og 44%) forbinder dem med god kvalitet.

Der er knap så stor forskel, når danskerne skal vurdere, hvilke hårde hvidevarer de forbinder med god værdi for pengene – altså ikke nødvendigvis billigst men med produkter, som er gode i forhold til, hvad de koster.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Miele ligger i top med 38%, tæt forfulgt af Bosch (36%) og Siemens (34%). Phillips ligger til gengæld i bunden af rankingen med 22%, som forbinder deres hårde hvidevarer med god værdi for pengene.

Miele kan altså samlet set glæde sig over et stærk position på det danske marked for hårde hvidevarer.  

Om undersøgelsen

YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Getty Images
Getty Images
Download
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
Download
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
Download
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
Download
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 7 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye