Middelfart Sparekasse klar med hjælp til erhvervskunder

For at hjælpe erhvervskunder gennem en svær tid med pres på likviditeten tilbyder Middelfart Sparekasse forskellige former for hjælp, bl.a. tre måneders ydelseshenstand på erhvervslån.
Middelfart Sparekasse er klar til at hjælkpe erhvervskunder med likviditetsmæssige udfordringer, bl.a. gennem tre måneders ydelseshenstand på erhvervslån.

Det står allerede nu klart, at Corona-virus og de omfattende beslutninger, der er truffet for at mindske spredningen i Danmark, får store økonomiske konsekvenser for både virksomheder og lønmodtagere.

Den mest akutte problemstilling er virksomheders adgang til likviditet i en tid, hvor udgifterne er uforandrede, men indtægterne for mange virksomheders vedkommende udebliver. Middelfart Sparekasse er derfor klar til at hjælpe erhvervskunder med likviditetsmæssige udfordringer.

Sparekassen har kontaktet alle erhvervskunder med tilbud om følgende:

• Ydelsesfritagelse på virksomhedens erhvervslån i sparekassen i op til tre måneder
  • Ydelsesfritagelse på virksomhedens leasingaftaler etableret gennem sparekassens leasingselskab, Leasing Fyn, i op til tre måneder
  • Kreditforhøjelse til at honorere tilskrevne renteudgifter på driftskreditter i Middelfart Sparekasse pr. 31.03.2020 efter behov.

- Vi respekterer og forstår statsministerens beslutning om at sætte Danmark på ”vågeblus” for at minimere spredningen af Corona-virus mest muligt. Som pengeinstitut er det vores opgave at hjælpe kunderne så godt som muligt gennem de udfordringer, det giver, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Lukket for kundemøder
For at bidrage til at minimere smittespredningen har sparekassen haft lukket for fysiske møder siden torsdag i sidste uge og frem til og med fredag den 27. marts. Bemandingen i sparekassens afdelinger er skåret ned, og mange kolleger arbejder hjemmefra.

Fokus på erhvervskunder
Sparekassens nye tiltag har fokus på erhvervskunderne, og det er der en god grund til, fortæller Martin Baltser.

- Kan vi bidrage til at minimere det likviditetsmæssige pres på virksomhederne, giver det virksomhederne bedre muligheder for at klare en svær tid og dermed også bevare arbejdspladser, selv om omsætningen for en periode falder, siger Martin Baltser.

Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse, er klar med en hjælpende hånd til de erhvervskunder, der er ramt på likviditeten.