Middelfart Sparekasse har – igen – landets bedste image

Middelfart Sparekasse har ifølge en ny undersøgelse det bedste image blandt landets 30 største pengeinstitutter.

Som en del af sparekassens involvering i "March mod Ensomhed" kunne alle medarbejdere gå med på en del af den 2.000 km. lange rute rundt i landet, som Patrick Cakirli gennemførte for at samle penge ind til organisationer, der bekæmper ensomhed.

Efter at have været henvist til andenpladsen et enkelt år er Middelfart Sparekasse igen øverst på listen over danske pengeinstitutters image. Det viser en ny undersøgelse fra finansmediet Finanswatch og analysebureauet Wilke. Siden 2016 har de hvert år bedt tilfældigt udvalgte danskere vurdere de 30 største pengeinstitutters image, og med en score på 74,8 ud af 100 mulige point topper Middelfart Sparekasse undersøgelsen i 2022.

Det glæder naturligvis adm. direktør Martin Baltser.

- Troværdighed, god service, gode priser og god rådgivning er de parametre, som ifølge undersøgelsen, betyder mest for opfattelsen af et pengeinstitut. Det er jo selve kernen af at drive bank eller sparekasse, så selvfølgelig er jeg stolt over førstepladsen, siger Martin Baltser.

Mere end økonomisk rådgivning

Han mener dog også, at en anden dimension spiller ind, når man skal vurdere et pengeinstitut.

- Vi gør meget for at møde kunderne og vores omgivelser andre steder end ved mødebordet i sparekassen. I år har vi engageret os aktivt i March mod Ensomhed, hvor alle 380 kolleger fik mulighed for at gå med – i arbejdstiden. Ud over, at det har givet en enorm intern stolthed, så er jeg sikker på, at det også betyder noget for vores omgivelser, at vi involverer os aktivt i problemstillinger, som i udgangspunktet ikke har meget at gøre med at drive sparekasse, siger Martin Baltser og fortsætter:

- Det kan vi tillade os, fordi vi måler succes på meget andet end rent økonomiske målsætninger. Vi vil bidrage positivt til vores omgivelser, og det gør vi blandt meget andet ved at støtte kampen mod ensomhed, siger Martin Baltser.

En landsdækkende undersøgelse

Mere end 3.000 danskere over 18 år har deltaget i undersøgelsen ”Finansimage”, som Finanswatch og Wilke har stået bag siden 2016. Fra 2016 til 2020 toppede Middelfart Sparekasse listen, før Ringkjøbing Landbobank tog tronen i 2021.

Pernille Lykkegaard Tolstrup er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Vejle23.1.2023 14:38:22 CET | Pressemeddelelse

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Vejle. Det er 36-årige Pernille Lykkegaard Tolstrup, der kommer fra en stilling som rådgiver i Jyske Bank i Horsens. Pernille Lykkegaard Tolstrup er imidlertid ikke nogen fremmed i Middelfart Sparekasse, hvor hun arbejdede fra 2005 til 2016. Først som elev og senere som rådgiver. Og nu er hun altså med egne ord vendt hjem til sparekassen, hvor hun skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Det bedste ved jobbet som rådgiver er, at man kommer tæt på kunderne og kan hjælpe dem med at finde de bedste løsninger og nå i mål sammen. Samspillet og den gensidige tillid, der opstår, er meget vigtig for mig. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi der er et stærkt sammenhold, som jeg glæder mig til at være en del af igen. Jeg arbejdede her fra 2005 til 2016, så nu er jeg vendt hjem og glæder mig til at møde både nye og tidligere kolleger, siger Pernille Lykkegaard Tolstrup. Hun har boet i Vejle siden 2010 o

Nanna Dahlbom Elmbjerg er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Odense23.1.2023 14:33:43 CET | Pressemeddelelse

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Odense. Det er 34-årige Nanna Dahlbom Elmbjerg, der kommer fra en stilling som seniorprivatrådgiver i Nykredit, hvor hun har arbejdet siden 2010. For fremtiden får hun sin daglige gang i Middelfart Sparekasse på Dalumvej i Odense, hvor hun skal skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Jeg vil gerne have en god relation til mine kunder, og jeg brænder for at optimere den enkelte kundes økonomi, så de kan få deres ønsker og drømme opfyldt. Det er vigtigt for mig at give mine kunder tryghed til at træffe de rigtige økonomiske beslutninger for netop dem og deres familie. Derfor har jeg valgt at arbejde i Middelfart Sparekasse, hvor jeg kan komme endnu tættere på mine kunder. Sparekassen har en god og troværdig plads i markedet, og den enkelte kunde er altid i centrum, og det kunne jeg godt tænke mig at være en del af, siger Nanna Dahlbom Elmbjerg, som allerede bor i Odense. Det har hun gjort siden 2015