Middelfart Sparekasse flytter til Dokk1

Otte år og tre ombygninger efter åbningen i Aarhus er pladsen i Rosensgade blevet for trang for Middelfart Sparekasse. I begyndelsen af 2022 flytter afdelingen og de 34 kolleger til Dokk1.
Adm. direktør Martin Baltser (tv) og afdelingsdirektør i Aarhus Lars Reimer ser frem til, at Middelfart Sparekassen kan flytte sin afdeling i Aarhus til Dokk1.

Da Middelfart Sparekasse i sommeren 2013 åbnede sin afdeling i Rosensgade i Aarhus, var der rigeligt plads til de syv kolleger og nul kunder. Siden tog aarhusianerne den fynske sparekasse til sig i en grad, så lejemålet flere gange er blevet udvidet og ombygget. Nu er udvidelsesmulighederne udtømte, men Middelfart Sparekasse er ikke færdig med at vokse, og derfor har sparekassen fundet nye og større lokaler i Aarhus på øverste etage på Dokk1.

- Den flotte, gamle bygning i Rosensgade emmer i den grad af sparekasse, så vi har sat barren højt. Dokk1 er en bygning af en anden tid, men den er også indbegrebet af folkelighed og vel nok den mest besøgte adresse overhovedet i Aarhus, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

I Dokk1 overtager sparekassen et lejemål på i alt næsten 2.000 kvadratmeter, heraf 1.500 kvadratmeter kontorareal. Det giver sparekassen den dobbelte plads i forhold til i Rosensgade i dag.

En tilgængelig adresse

- Vi har brug for at få bedre plads. Antallet af medarbejdere er vokset støt, siden vi åbnede. Senest har vi budt velkommen til nye kolleger fra Folkesparekassen, og nu kan vi simpelthen ikke presse flere skriveborde ind, siger Lars Reimer, afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Aarhus.

Han fortsætter:

- For fællesskabets skyld har vi også brug for at blive samlet på én etage frem for på fire i dag. Vi har været virkelig glade for at bo i Rosensgade, men vi må også sige, at for både kolleger og kunder er det lettere at komme til Dokk1 med parkering, letbane og busser lige uden for døren, siger Lars Reimer, afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Aarhus.

En af de største afdelinger

Afdelingen i Aarhus har på otte år vokset sig til at være blandt Middelfart Sparekasses største. Han tilskriver den stærke udvikling kollegerne i afdelingen.

- Selv om meget bliver digitaliseret i vores sektor, så er relationen mellem kunde og rådgiver ikke gået af mode. Vi har nogle medarbejdere, som giver kunderne, det de har brug for – og lidt til, siger Lars Reimer.

Han vurderer samtidig, at der plads til et pengeinstitut med Middelfart Sparekasses profil i landets næststørste by.

- Sparekassen blev stiftet i 1853 med det formål at hjælpe fattigfolk til at spare op. Den sociale dimension har fyldt hos os lige siden – i Aarhus bl.a. gennem flere års samarbejde med Reden, siger Lars Reimer.

Flyttedag i begyndelsen af 2022

Den præcise dato for flytningen til Dokk1 er ikke fastlagt endnu. Sparekassen overtager lokalerne 1. januar, og da der ikke skal ske nogen store forandringer, er forventningen, at flytningen sker i det tidlige forår 2022.