Middelfart Sparekasse donerer 185.000 kroner til Sydbyens Bevægelsespark

Når borgerne i Horsens efter 20. maj kan tage Sydbyens Bevægelsespark i brug, skyldes det ikke mindst en række flotte bidrag fra lokale virksomheder. Herunder Middelfart Sparekasse, som har doneret 185.000 kroner til bevægelsesparken område E - en multibane, som kan bruges til alt fra fodbold og basket til volleyball og fodboldtennis. Illustration: Horsens Bevægelsespark

Et samlingssted til bevægelse, leg og socialt samvær, hvor alle byens borgere kan få styrket både krop, sanser og sind. Det var visionen, da F.C. Horsens-formand Christina Antonsen sammen med resten af initiativgruppen bag Sydbyens Bevægelsespark 7. maj 2021 offentliggjorde ideen til Sydbyens Bevægelsespark – et rekreativt område med mulighed for at dyrke alverdens former for sport.

Blot et år senere har visionen taget fysisk form, og allerede 20. maj kan Christina Antonsen til sin egen overraskelse klippe det navnkundige røde bånd og erklære Sydbyens Bevægelsespark for åben.

- Jeg tør godt sige, at vi ikke havde forventet, at det kun ville tage et år at realisere sådan et projekt. Men vi har oplevet en kæmpe opbakning, og det bevidner jo, at der er mange, som støtter op og kan se, hvad mulighederne er i det her projekt, siger Christina Antonsen og forklarer, at ideen udsprang af et ønske om i F.C. Horsens at gøre noget for det store fællesskab.

- Vi var optaget af, at F.C. Horsens har et kæmpestort grønt areal, og vi tænkte, at vi havde en mulighed for at skabe noget for hele lokalområdet og på den måde blive en del af noget større og bidrage til at styrke fællesskabet i byen. Det er håbet, at bevægelsesparken skal blive et samlingssted, hvor alle har lyst til at komme - uanset alder og fysisk formåen, siger hun.

Og det er netop den tilgang til styrkelse af fællesskabet i lokalområdet, som ramte plet hos Peter Nygaard, afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Horsens.

- Det er en del af vores DNA at støtte lokalsamfundet og ikke mindst styrke fællesskabet omkring os, og vi bakker selvfølgelig op om byen og dens udvikling. Bevægelsesparken rummer en stor mangfoldighed i idrætsformer og muligheder, og der er ingen tvivl om, at den kommer til at betyde meget for brugerne mange år frem. Så det skulle vi selvfølgelig også være en del af, siger Peter Nygaard, som desuden har et blødt punkt for Sydbyen.

- Middelfart Sparekasse startede jo i Sydbyen, da vi i sin tid åbnede i Horsens, så vi har jo lidt et særligt forhold til området. Og så har vi selvfølgelig mange gode kunder og relationer der, siger han.

Den officielle åbning af Sydbyens Bevægelsespark finder sted 20. maj kl. 16-18.

Her vil initiativgruppen klippe den røde snor. Og efterfølgende vil der være individuelle indvielser af de forskellige områder i parken, som er sponsoreret af forskellige lokale virksomheder.

Brit Thorsager Riisom er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Horsens17.6.2022 08:37:34 CEST | Pressemeddelelse

Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Horsens. Det er 41-årige Brit Thorsager Riisom, som kommer fra en stilling i Spar Nord Vejle, hvor hun har arbejdet de seneste ni år. For fremtiden får hun sin daglige gang i Middelfart Sparekasses afdeling på Høegh Guldbergs Gade i Horsens, hvor hun skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Det bedste ved mit arbejde er, at jeg kommer i kontakt med mange mennesker, og at der ikke er to dage, som er ens. Der er stor variation i de daglige opgaver. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi sparekassen har et godt omdømme og nogle gode værdier. Desuden har jeg tidligere arbejdet sammen med afdelingsdirektør Peter Nygaard, siger Brit Thorsager Riisom, som desuden ser frem til at få kortere på arbejde. Privat bor hun nemlig allerede i Horsens. Fritiden spenderes gerne i haven eller på familiens lille båd. Derudover dyrker Brit Thorsager Riisom både ridning og dans.

Middelfart Sparekasse bliver sponsor for frivilligheden på Jelling Musikfestival16.5.2022 13:52:18 CEST | Pressemeddelelse

Tusindvis af frivillige er hvert år med til at skabe Jelling Musikfestival. De udgør ifølge festivaldirektør Line Mosfelt ”Jellings” hjerte, og nu har festivalen for første gang nogensinde indgået et partnerskab omkring frivilligheden. Middelfart Sparekasse har doneret 150.000 kroner, som festivalen skal bruge til at gøre det endnu mere attraktivt at melde sig under frivillighedens faner.

Sebastian S. Thagesen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse11.5.2022 14:31:25 CEST | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til 32-årige Sebastian Sundahl Thagesen, som kommer til at få sin daglige gang i hovedsædet i Middelfart. Han kommer til sparekassen fra Jyske Bank i Odense, hvor han har været elev og senere rådgiver. Sebastian S. Thagesen bor i Odense med sin kæreste, men tilknytningen til det vestfynske og Føns, hvor han er født og opvokset, er høj. Som så mange andre unge i oplandet til Middelfart, har Sebastian S. Thagesen gået på Middelfart Gymnasium og desuden spillet fodboldbold i både Strib og Middelfart. I Middelfart Sparekasse kan Sebastian S. Thagesen se frem til at arbejde med rådgivning af privatkunder med mindre erhverv. Om sit valg af ny arbejdsplads siger den 32-årige rådgiver: - Middelfart Sparekasse har altid været byens bank og gjort meget for lokalområdet. Derudover har den et ry for at være en rigtig god arbejdsplads – og det har jeg også fået at vide igennem flere kanaler. Så det har faktisk altid været en drøm på et tidspunkt at ve