Middelfart Sparekasse bliver sponsor for frivilligheden på Jelling Musikfestival

Tusindvis af frivillige er hvert år med til at skabe Jelling Musikfestival. De udgør ifølge festivaldirektør Line Mosfelt ”Jellings” hjerte, og nu har festivalen for første gang nogensinde indgået et partnerskab omkring frivilligheden. Middelfart Sparekasse har doneret 150.000 kroner, som festivalen skal bruge til at gøre det endnu mere attraktivt at melde sig under frivillighedens faner.

Uden de tusindvis af frivillige, som hvert år løfter i flok, ville der ikke være nogen Jelling Musikfestival. Nu har festivalen for første gang nogensinde indgået et partnerskab omkring frivilligheden - med Middelfart Sparekasse. Foto: Per Bille

Selv om der kan synes langt fra hverdagen i en sparekasse til folkefesten på Jelling Musikfestival, var det ikke svært for Middelfart Sparekasse og Jelling Musikfestivals direktør, Line Mosfelt, at finde et fælles værdigrundlag, hvor sparekassen kan bidrage til festivalens udvikling.

Ligesom festivalen vægter sparekassen ifølge marketingdirektør Kristian Gren frivillighed og fællesskab højt, og han så i samarbejdet en mulighed for at slå to fluer med et smæk.

- Det er en del af Middelfart Sparekasses eksistensgrundlag, at vi skal give tilbage til vores lokalområder, og det gør vi især ved at bakke op om frivilligheden i foreningslivet. Og det er jo lige netop, hvad Jelling Musikfestival gør, når festivalens overskud år efter år falder tilbage på de lokale foreninger og sportsklubber, som bidrager med frivillige hænder, siger Kristian Gren og uddyber.

- Vi vil gerne sende et signal om, at vi gider dem, der gider andre. For uden de frivillige var der slet ikke nogen festival, så det er helt oplagt at bidrage til at styrke den kultur, siger han.

Mulighed for forkælelse

Derfor har Middelfart Sparekasse doneret 150.000 kroner, som festivalen kan bruge til at at gøre det endnu mere attraktivt at være frivillig.
Festivaldirektør Lene Mosfelt glæder sig over samarbejdet og ser frem til efter to år med aflyste festivaler at kunne forkæle de frivillige lidt ekstra.

- Vi faldt pladask for Middelfart Sparekasses værdisæt, da vi hørte vendingen ”Vi gider dig, der gider andre.” Nogenlunde samme mantra er nemlig drivkraften bag Jelling Musikfestival og vores 5000 frivillige, der hvert år knokler for at skabe fire dages frirum. Derfor er vi stolte over at kunne præsentere vores første partnerskab omkring frivillighed en nogensinde. Samarbejdet giver os en kærkommen mulighed for at forkæle vores frivillige lidt ekstra. Og det bliver godt for moralen, for det kommer til at koste blod, sved og glædestårer at få tingene til at køre oven på to aflyste år, siger hun.

Ud over en overraskelse, som Line Mosfelt af gode grunde ikke kan løfte sløret for, er det planen at bruge pengene på at opgradere det såkaldte mellemlederhyggetelt, som de 600-700 frivillige, der har et ansvarsområde og bruger minimum 25 timer på at arbejde under selve festivalen, har adgang til.

- Vi har blandt andet lejet et ekstra telt, så området bliver større – og i det telt laver vi lidt værtshusstemning, så de frivillige kan hygge sig. Vi har købt en masse brætspil og lejer nogle større spil som airhockey og bordfodbold. Og vi satser selvfølgelig også på godt vejr og har købt nogle forskellige havespil. Derudover vil der nu også være bløde sofaer i området, så vi får lidt mere lounge-stemning og bedre mulighed for at slappe af. Og så holder vi en stor ”lukkefest” den sidste aften for alle ledere i området, fortæller Line Mosfelt.

Indsamling mod ensomhed

Ud over den økonomiske håndsrækning til frivilligområdet har sparekassen også meldt sig under festivalens faner med frivilligt personale, som vil komme til at bemande en bod, hvor det er muligt at indsætte penge på de kontantkort-armbånd, som er indført i forbindelse med festivalens overgang til at være 100 procent kontantfri i 2022.

Derudover har sparekassen og festivalen sammen taget initiativ til en pant-indsamling til en anden af sparekassens samarbejdspartnere, nemlig initiativet March mod Ensomhed, som har til formål at sætte nationalt fokus på ensomhed som sundheds- og samfundsproblem.

- Der vil blive opstillet specifikke bokse til aflevering af brugte drikkekrus, så festivalgæsterne kan donere dem, når de for eksempel går ud fra pladsen. Og så vil en del af overskuddet fra panten gå til March mod Ensomhed, forklarer Kristian Gren.

Brit Thorsager Riisom er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Horsens17.6.2022 08:37:34 CEST | Pressemeddelelse

Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Horsens. Det er 41-årige Brit Thorsager Riisom, som kommer fra en stilling i Spar Nord Vejle, hvor hun har arbejdet de seneste ni år. For fremtiden får hun sin daglige gang i Middelfart Sparekasses afdeling på Høegh Guldbergs Gade i Horsens, hvor hun skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Det bedste ved mit arbejde er, at jeg kommer i kontakt med mange mennesker, og at der ikke er to dage, som er ens. Der er stor variation i de daglige opgaver. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi sparekassen har et godt omdømme og nogle gode værdier. Desuden har jeg tidligere arbejdet sammen med afdelingsdirektør Peter Nygaard, siger Brit Thorsager Riisom, som desuden ser frem til at få kortere på arbejde. Privat bor hun nemlig allerede i Horsens. Fritiden spenderes gerne i haven eller på familiens lille båd. Derudover dyrker Brit Thorsager Riisom både ridning og dans.

Sebastian S. Thagesen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse11.5.2022 14:31:25 CEST | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til 32-årige Sebastian Sundahl Thagesen, som kommer til at få sin daglige gang i hovedsædet i Middelfart. Han kommer til sparekassen fra Jyske Bank i Odense, hvor han har været elev og senere rådgiver. Sebastian S. Thagesen bor i Odense med sin kæreste, men tilknytningen til det vestfynske og Føns, hvor han er født og opvokset, er høj. Som så mange andre unge i oplandet til Middelfart, har Sebastian S. Thagesen gået på Middelfart Gymnasium og desuden spillet fodboldbold i både Strib og Middelfart. I Middelfart Sparekasse kan Sebastian S. Thagesen se frem til at arbejde med rådgivning af privatkunder med mindre erhverv. Om sit valg af ny arbejdsplads siger den 32-årige rådgiver: - Middelfart Sparekasse har altid været byens bank og gjort meget for lokalområdet. Derudover har den et ry for at være en rigtig god arbejdsplads – og det har jeg også fået at vide igennem flere kanaler. Så det har faktisk altid været en drøm på et tidspunkt at ve