Middelfart Sparekasse bakker op om medaljeambitioner i Fredericia Håndboldklub

Efter en del år som sponsor i Fredericia Håndboldklub har Middelfart Sparekasse valgt at øge sponsoratet og blive liga-partner.

Middelfart Sparekasse har været sponsor i Fredericia Håndboldklub siden 2002 og har nu valgt at øge indsatsen og blive liga-partner. Henrik Troelsen (tv.), afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Fredericia, og FHK-direktør Thomas Renneberg-Larsen tror begge på, at Fredericia Håndbold i løbet af de næste tre sæsoner vil spille med om medaljer. PR-foto

Det kræver sit at spille med i toppen af dansk herrehåndbold. Det er ikke desto mindre ambitionen i Fredericia Håndboldklub, hvor målsætningen ifølge direktør Thomas Renneberg-Larsen er klar:

- Vi skal spille med om medaljer i løbet af de næste tre sæsoner.

At udviklingen allerede går i den rigtige retning, ses i de sportslige resultater, og det er medvirkende til, at Middelfart Sparekasse efter en del år som sponsor i klubben ikke blot har forlænget den eksisterende aftale, men besluttet at øge sponsoratet og blive såkaldt liga-partner.

- Det har vi, fordi vi godt vil hjælpe håndboldklubben i den gode udvikling, den allerede er inde i. Fredericia HK er et af byens fyrtårne, og vi vil meget gerne bakke op om, at det bliver ved med at være sådan, siger Henrik Troelsen, afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Fredericia.

Han er i forvejen trofast tilskuer på lægterne, når håndboldherrerne kæmper om point på hjemmebane. Og Henrik Troelsen elsker, når stemningen er på kogepunktet.

- Der er altid en fantastisk stemning i hallen. Holdet kan virkelig samle folk. Men klubben er også med til at sætte vores by på landkortet, og det skal vi være stolte af. Det er vi i hvert fald i Middelfart Sparekasse i Fredericia. Vi er en god håndfuld medarbejdere i afdelingen, som er afsted til næsten alle hjemmekampene og støtter op om holdet, fortæller Henrik Troelsen.

Et klart signal fra Sparekassen

For at opnå status af liga-partner skal der bidrages med en økonomisk håndsrækning af en vis størrelse. Men sådan et samarbejde handler ifølge direktør i Fredericia HK Thomas Renneberg-Larsen om mere end blot kroner og ører.

- Ligapartner er et sponsorat, som klart signalerer, at Middelfart Sparekasse bakker op om vores projekt. Og det betyder alverden for os, at vi har den lokale opbakning og forankring. Vi kan ganske enkelt ikke indfri ambitionerne, hvis ikke vi har lokale virksomheder med os. Derudover flugter Middelfart Sparekasses tilstedeværelse på begge sider af Lillebælt helt perfekt med vores ambition om ikke bare at være Fredericias håndboldklub, men en klub for hele området omkring Lillebælt, siger Thomas Renneberg-Larsen.

Middelfart Sparekasse bakker op om medaljeambitioner i Fredericia Håndboldklub. PR-foto

60 år: Finn Nielsen, Vejle, fylder lørdag den 4. december 60 år.3.12.2021 12:27:52 CET | Pressemeddelelse

Finn Nielsen har sin daglige gang i Middelfart Sparekasses afdeling i Vejle, hvor han har arbejdet som erhvervsrådgiver siden 2015. Han har arbejdet i den finansielle sektor siden 1980 i Aktiv Banken i Brande, hvor han startede som bankelev. I 1992 blev Finn Nielsen erhvervsrådgiver, og det er de mange års erfaring, som sparekassens kunder kan drage nytte af i dag. Finn Nielsen er født og opvokset i Vejle, hvor han i dag bor sammen med sin hustru Lene. Sammen har de tre drenge, som alle er flyttet hjemmefra. Fritiden er aktiv, og Finn Nielsen har gennem årene været en flittig motionsløber med flere halvmaratoner bag sig. Han har desuden en stor passion for madlavning. Gerne gourmet. Og hvem kan lave gourmetmad uden også at fordybe sig i vinens verden? Interessen for madlavning deler Finn Nielsen med sin hustru, og det bliver ifølge hjemmekokken ikke meget bedre, end når han få lov at kreere en udsøgt middag for familie og venner. Derudover står han for en madklub for en flok ligesinded

Peter Rødberg (46) er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse8.11.2021 13:57:41 CET | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en erfaren herre i hovedsædet i Middelfart. Det er 46-årige Peter Rødberg, som har arbejdet i den finansielle sektor siden 1998. Han kommer fra et job i Handelsbanken, men har nu sin daglige gang i privatafdelingen i Havnegade 21 i Middelfart. - Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi sparekassens værdier passer godt med mine egne. Der er fokus på medarbejderne og det lokale – og på at være der for kunderne. Og det giver mig meget at hjælpe kunder og deres familier med at få drømme opfyldt og få ting til at lykkes ud fra de muligheder, der er at arbejde med, siger Peter Rødberg. Han får ganske kort til jobbet i sparekassens hovedsæde fra hjemmet i Fredericia. Peter Rødberg har to børn på 15 og 17 år. Fritiden bruges gerne med familien og hunden, og når pulsen skal presses op, trækker Peter Rødberg i løbeskoene. Derudover nærer han en stor passion for at nørde med madlavning.