Middelfart Sparekasse bakker op om medaljeambitioner i Fredericia Håndboldklub

Efter en del år som sponsor i Fredericia Håndboldklub har Middelfart Sparekasse valgt at øge sponsoratet og blive liga-partner.
Middelfart Sparekasse har været sponsor i Fredericia Håndboldklub siden 2002 og har nu valgt at øge indsatsen og blive liga-partner. Henrik Troelsen (tv.), afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Fredericia, og FHK-direktør Thomas Renneberg-Larsen tror begge på, at Fredericia Håndbold i løbet af de næste tre sæsoner vil spille med om medaljer. PR-foto

Det kræver sit at spille med i toppen af dansk herrehåndbold. Det er ikke desto mindre ambitionen i Fredericia Håndboldklub, hvor målsætningen ifølge direktør Thomas Renneberg-Larsen er klar:

- Vi skal spille med om medaljer i løbet af de næste tre sæsoner.

At udviklingen allerede går i den rigtige retning, ses i de sportslige resultater, og det er medvirkende til, at Middelfart Sparekasse efter en del år som sponsor i klubben ikke blot har forlænget den eksisterende aftale, men besluttet at øge sponsoratet og blive såkaldt liga-partner.

- Det har vi, fordi vi godt vil hjælpe håndboldklubben i den gode udvikling, den allerede er inde i. Fredericia HK er et af byens fyrtårne, og vi vil meget gerne bakke op om, at det bliver ved med at være sådan, siger Henrik Troelsen, afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Fredericia.

Han er i forvejen trofast tilskuer på lægterne, når håndboldherrerne kæmper om point på hjemmebane. Og Henrik Troelsen elsker, når stemningen er på kogepunktet.

- Der er altid en fantastisk stemning i hallen. Holdet kan virkelig samle folk. Men klubben er også med til at sætte vores by på landkortet, og det skal vi være stolte af. Det er vi i hvert fald i Middelfart Sparekasse i Fredericia. Vi er en god håndfuld medarbejdere i afdelingen, som er afsted til næsten alle hjemmekampene og støtter op om holdet, fortæller Henrik Troelsen.

Et klart signal fra Sparekassen

For at opnå status af liga-partner skal der bidrages med en økonomisk håndsrækning af en vis størrelse. Men sådan et samarbejde handler ifølge direktør i Fredericia HK Thomas Renneberg-Larsen om mere end blot kroner og ører.

- Ligapartner er et sponsorat, som klart signalerer, at Middelfart Sparekasse bakker op om vores projekt. Og det betyder alverden for os, at vi har den lokale opbakning og forankring. Vi kan ganske enkelt ikke indfri ambitionerne, hvis ikke vi har lokale virksomheder med os. Derudover flugter Middelfart Sparekasses tilstedeværelse på begge sider af Lillebælt helt perfekt med vores ambition om ikke bare at være Fredericias håndboldklub, men en klub for hele området omkring Lillebælt, siger Thomas Renneberg-Larsen.

Middelfart Sparekasse bakker op om medaljeambitioner i Fredericia Håndboldklub. PR-foto