Michael Budolfsen genvalgt som frontfigur for europæiske finansansatte

Michael Budolfsen, næstformand i Finansforbundet, blev tirsdag d. 22. oktober genvalgt som præsident for UNI Europa Finance, der som organisation repræsenterer 1,5 mio. finansansatte på europæisk plan.

På UNI Europa Finance’ kongres i Malaga i Spanien har omkring 200 delegerede i dag tirsdag d. 22. oktober enstemmig genvalgt Michael Budolfsen som præsident for en fireårig periode. Michael Budolfsen fortsætter dermed arbejdet i spidsen for den europæiske organisation for fagforeninger på finansområdet, der repræsenterer omkring 1,5 million finansansatte i Europa.

’Jeg er glad for og meget beæret over at have opbakning til at fortsætte det helt afgørende og fælleseuropæiske arbejde i spidsen for UNI Europa Finance. Netop de europæiske løsninger bliver mere og mere vitale, fordi teknologi, globalisering, aktionærkrav, regulering og finansielle virksomheder i allerhøjeste grad lever på tværs af grænser. Det kræver også et stærkt europæisk samarbejde, når det kommer til at varetage interesser for finansansatte, og den indsats ser jeg frem til at forsætte på mange helt centrale områder’ siger Michael Budolfsen, næstformand i Finansforbundet og altså genvalgt præsident for UNI Europa Finance.

Centralt for arbejdet i UNI Europa Finance er den politiske dialog med bl.a. EU-institutionerne, Verdensbanken, Den Internationale Valutafond (IMF), World Economic Forum, de europæiske arbejdsgiverorganisationer og forskellige NGO’er ift. centrale udfordringer for finansansatte.

’Det er jo en klar fællesnævner for os som finansansatte i Europa, at vi har brug for en finanssektor, der agerer bæredygtigt inden for de rette reguleringsrammer – og som ansætter mennesker på ordentlige og anstændige vilkår. De udfordringer kan måske se forskellige ud nationalt, men en fælles europæisk indsats omkring dem er helt nødvendig’, siger Michael Budolfsen.