Mette Ingeman Pedersen kåres som CFO Rising Star 2019/20

Årets unge talenter med potentiale til at blive næste generation af CFO’er er kåret, og blandt årets to vindere er Mette Ingeman Pedersen fra Nordea. Priserne som Rising Stars er uddelt af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm.

Mette Ingeman Pedersen er 39 år og har siden 2017 været Head of Personal Banking Financial Management hos Nordea. Her har nogle af de vigtigste projekter været en omlægning af Group Finance med en ny og effektiviseret tilgang til værdikæden, grundlæggende ændring af forretningsmodeller samt implementering af en værdibaseret ledelsestilgang i Nordea.

Dette har resulteret i højere kunde- og medarbejdertilfredshed, bedre finansielle resultater, finansiel forecasting og planlægning samt positiv feedback fra forretningsenhederne på medarbejdernes indsats og aktive bidrag til værdiskabelse.

“Mette kåres som dette års Rising Star på grund af sine stærke finansielle kompetencer. Hun har en bred viden inden for sit faglige område og kan rådgive med afsæt i konkrete erfaringer med alt fra opkøb (Gjensidige Bank), implementering af en ny regnskabsstandard (IFRS 9) til vurdering af nye kapitaldækningsregler,” hedder det i begrundelsen fra den uafhængige jury.

Endvidere fremhæves Mettes ledelsesresultater, hvorhun har bl.a. via coaching og sparring har opnået særdeles gode resultater med talentudvikling:

“Mette Ingeman Pedersens potentiale til at blive en del af næste generation af CFO’er skyldes desuden hendes stærke evner inden for ledelse. Hun opleves som en stærk kommunikator og formår at omdanne komplekse problemstillinger til forståelige udfordringer og tydelige budskaber,” lyder det videre fra den uafhængige jury.

Mette Ingeman Pedersen er uddannet M.Sc. Economics and Business Administration (Management, Accounting & Communication) fra Copenhagen Business School og University of Washington i 2005.

Øvrige priser
Ud over Mette Ingeman Pedersen blev også Brian Granberg, Pandora, kåret som Rising Star, og prisen som Årets CFO gik til Heine Dalsgaard, CFO i Carlsberg. Dette års pris uddeles af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm. Oplev Årets CFO 2020 i interview med Cecilie Beck, når PwC sender live fra online eventet ‘CFO’ens agenda’ den 28/5 kl. 15:00-16:00. Her kan du bl.a. høre Heine Dalsgaard fortælle om sin rolle i Carlsberg, herunder hans syn på håndteringen af COVID-19 - og fremtiden. Se med her.

Juryen

• Anders Kronborg, CFO/EVP, Leo Pharma A/S
  • Hans Carstensen, CFO/EVP, Egmont International Holding A/S
  • Tor Lønnum, CFO, Falck A/S
  • Søren West Lonning, CFO, Chr. Hansen A/S
  • Sisse Fjelsted Rasmussen, CFO, Stark Group A/S
  • Mikael Storm Frederiksen, Partner, Zeuthen Storm

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er flere end 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 276.000 PwC'ere i 157 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

En høj CO₂-afgift kan fjerne forretningsgrundlaget for dele af dansk erhvervsliv18.9.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

En indførelse af en høj afgift på udledning af CO₂ rammer dansk erhvervsliv hårdt. Det viser en ny rapport fra PwC og Axcelfuture, der har beregnet konsekvenserne af en indførelse af en høj afgiftssats pr. ton udledt CO₂ i 2030. Særligt den energiintensive industri, transportsektoren og landbruget står til at blive hårdt ramt på deres forretningsgrundlag med en høj afgift, men dansk erhvervsliv vil blive ramt bredt, fastslår rapporten.

Finansfunktionens rolle er under forandring med øget fokus på databehandling10.9.2020 08:10:50 CESTPressemeddelelse

Indenfor de nærmeste år vil finansfunktionen i højere grad beskæftige sig med andre områder end det finansielle og vil dermed kunne levere en bredere datamæssig indsigt i organisationer. Det kræver dog, at finansfunktionen har de rigtige værktøjer og kompetencer til rådighed, konkluderer en ny undersøgelse, som PwC har foretaget i samarbejde med ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) med svar fra 3.500 CFO’er, revisorer og controllere.