Metroxpress

Metroxpress skifter til social first-strategi

Del

Metroxpress indfører som det første større danske medie en social first-strategi. Danmarks mest læste dagblad har i en årrække arbejdet ud fra en web first-tankegang, men det bliver ændret fra i dag, hvor alle journalister fremadrettet skal tænke de sociale medier ind i deres journalistik.

”Vi var det første danske medie til at hyre en SoMe-redaktør og behandle sociale medier som et egentligt stofområde. Vi ser os selv som Danmarks mest sociale medie, og derfor tager vi nu skridtet fuldt ud og går social first. Platforme som Snapchat, Facebook og Twitter er afgørende i forhold til debatten og dialogen med de unge brugere og skal tænkes ind i forbindelse med hver eneste historie,” siger chefredaktør Simon Hovmand-Stilling.

Mx.dk blev lanceret i 2013 og har med raketfart sikret sig en plads blandt de største digitale sites i Danmark.

Opretter Danmarks største SoMe-desk

Den nye strategi betyder samtidig, at metroxpress opretter Danmarks nok største SoMe-desk med 11 dedikerede journalister.

”Vi vil gerne have endnu mere af vores indhold ud og leve på de sociale medier. Hvis man kun har fuldt os via eksempelvis Facebook, har man måske ikke indtryk af, at vi faktisk er et af landets mest citerede medier. Vi er lige dele underholdning og nyheder – og det skal vi også være på de sociale medier" siger Simon Hovmand-Stilling.

Metroxpress har mere end 125.000 følgere på Facebook, en vækst på 300% på mx.dk i følge Google Analytics og en læsertalsvækst af avisen på 34%.


For mere information kontakt:

Chefredaktør, metroxpress Simon Hovmand-Stilling
Tlf.: 41 44 65 08
Mail: simon.stilling@mx.dk

Fakta om metroxpress:                                                                                                 
Metroxpress A/S har været ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013
85 ansatte i Danmark, heraf er 40 journalister
464.000 daglige læsere af metroxpress  (Kilde: Index Danmark/Gallup 2+3 kvt. 2014)
675.445 månedlige brugere på mx.dk (Kilde: Danske Medier Research / Gemius, november 2014)
346.302 distribuerede oplag metroxpress´ distributionstal uge 40.
125.000 facebook fans fordelt over 13 niechegrupper fx. MX KBH, MX Kevin Magnussen, MX Blå Blink
2806 tv-skærme placeret i S-togene i Storkøbenhavn
528.000 unikke seere om ugen af MX TRAIN TV (Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014)
150.000 læsere af metroxpress i gruppen unge under 30 år (Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014)
42.000 brugere af mx.dk i gruppen unge under 30 år (Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014)
125.000 seere af MX Train TV i gruppen unge under 30 år (Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014)
266.000 samlet reach af unikke unge under 30 år fordelt på MX Train TV, mx.dk og metroxpress
(Kilde: index Danmark/ Gallup 2+3 kv.2014)


Information om Metroxpress

Metroxpress
Metroxpress
Lygten 39
2400 København NV

77 30 57 57http://www.mx.dk/

Følg pressemeddelelser fra Metroxpress

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Metroxpress

Native advertising: metroxpress starter ny kommerciel afdeling12.1.2016 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Metroxpress har taget konsekvensen af den øgede interesse for native advertising og har samlet et erfarent hold til at varetage denne efterspørgsel. ”Vi har igennem 2015 oplevet en stigende efterspørgsel efter native advertising. Det er en udvikling, som stiller høje krav til både projektledelse, indholdsproduktion og kampagneudformning, og vi har derfor valgt at etablere en ny afdeling for at kunne imødekomme denne efterspørgsel bedst muligt,” fortæller Kenneth Madsen, salgsdirektør hos metroxpress. Native advertising er indhold, der i form, følelse og funktionalitet ligner mediets eget. MX Partner Lab er navnet på den nye kommercielle afdeling hos metroxpress, hvis formål er at udvikle, producere og implementere native-løsninger i metroxpress-universet, som ud over avisen omfatter MX.dk og MX Train TV (skærmene i s-togene). I spidsen for den nye afdeling er placeret to garvede metroxpress-folk, nemlig Content Director Thomas Riis Paulsen, som får ansvaret for alt indholdsproduktion o

Ny digital direktør på metroxpress30.12.2015 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Metroxpress opruster digitalt og ansætter Lasse Munk-Poulsen, tidligere IT development director på Berlingske, som ny Digital Direktør. Lasse Munk-Poulsen bliver en del af metroxpress ledelsen og får første arbejdsdag 4. januar 2016. ”Vi glæder os over, at have fundet en stærk digital leder, der kan løfte og udvikle vores digitale forretningsområde. Vi lancerede mx.dk i 2013 og har ligget stabilt blandt Danmarks største i noget tid. Lasse har nu til opgave at bringe det videre til næste niveau og får samtidig ansvar for at udvikle vores digitaldrevet kommercielle forretning også. ” Siger Thomas Raun adm. direktør hos metroxpress. Lasse Munk-Poulsen får ansvar for det redaktionelle udviklingsteam, IT-service og digital forretningsudvikling. ”Jeg ser metroxpress som et digitalt eventyr, der er godt startet og med potentiale for nogle spændende kapitler. Jeg tilføjer nu min erfaring med at drive og udvikle digital forretning. Det unge team, ambitionerne og det faktum at MX har så godt fat

Snapchat skaber vækst på mx.dk10.7.2015 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Metroxpress løftede trafikken på mx.dk med 150% i forhold til sidste år under Roskilde Festival. En af metoderne har været en rørende longread om Roskilde-tragedien i år 2000. Derudover hjalp historien med tilhørende video med et opstemt par fanget i et meget intimt øjeblik under en Pharrel Williams-koncerten. Sidst men ikke mindst Snapchat-reportager med masser af stemning og engagement fra især sitets unge brugere, som udgør 63% af de besøgende på mx.dk. Snapchat kan engagere det unge publikum, der er stærkt repræsenteret blandt de besøgende på Roskilde Festival, hvor gennemsnitsalderen er 21 år. Metroxpress har en af landets mest markante medieprofiler på Snapchat med i alt fire konti fordelt på nicheområder som eksempelvis event- og festivaldækning, viral-nyheder og behind-the-scenes indblik i redaktionens arbejde. - Snapchat er et fantastisk værktøj, når vi skal i kontakt med den yngre del af vores målgruppe. Det bedste er, at Snapchat er en kilde til gode ideer og input fra læser

Metroxpress indfører fem sociale kriterier20.4.2015 08:50:16 CEST | Pressemeddelelse

Metroxpress indfører som det første danske medie sociale kriterier til brug i den journalistiske nyhedsproduktionen. Der er tale om fem kriterier, der bliver omdrejningspunktet for den over 10 mand store SoMe-redaktion, metroxpress lancerede for godt en måned siden. "Vi mener, der er behov for at gøre tingene på en lidt anderledes måde. Nyhedsforbruget er under kraftig forandring, og med dette tiltag er vi bedre rustet til at tackle den nye virkelighed. Vi bygger de her fem kriterier oven på de gamle nyhedskriterier. De vil fortsat også danne grobund for indhold på alle vores platforme, men i sig selv er de ikke længere nok, hvis ting skal klare sig godt på de sociale medier. Jo flere af de fem kriterier en historie lever op til, jo bedre en MX-historie er det" siger chefredaktør Simon Hovmand-Stilling. Nyhedschef Pernille Holbøll, der har det overordnede ansvar for nye og sociale medier på metroxpress, har stået i spidsen for processen og idéudviklingen af de nye kriterier. "De er bla

Metroxpress sætter strøm til nyt LIVE-site og relancerer nyheds-appen16.4.2015 10:56:03 CEST | Pressemeddelelse

I dag søsætter metroxpress MX LIVE – et site, hvor de vigtigste og sjoveste nyheder dækkes, mens de udspiller sig. Nyhederne bliver fra tidlig morgen til sen aften serveret af en vært, der har som formål at give et godt og nemt overblik over de seneste nyheder. Det bliver præsenteret på MX-måden skarpt, med glimt i øjet og med de bedste reaktioner fra de sociale medier. Nyhedsstrømmen vil i høj grad være præget af input fra brugerne. Ud over breaking og løbende nyheder, politik, sport samt krimi-stof vil LIVE i morgentimerne og igen ud på eftermiddagen have fokus på trafikken. ”LIVE on demand er en ny måde at tænke LIVEdigitalt. Vi har valgt, at se bort fra den gængse måde at levere LIVE til brugerne på , som eksempelvis LIVE blogs og istedet nytænke LIVE-setuppet som en platform. Brugerne vælger, hvornår og hvad de vil se. En MX-vært vil være til rådighed for og i dialog med brugerne, for det er med til at prioritere, hvilke emner vi smider kræfterne efter” siger Pernille Holbøll, der

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye