Native advertising: metroxpress starter ny kommerciel afdeling
Metroxpress har taget konsekvensen af den øgede interesse for native advertising og har samlet et erfarent hold til at varetage denne efterspørgsel.
”Vi har igennem 2015 oplevet en stigende efterspørgsel efter native advertising. Det er en udvikling, som stiller høje krav til både projektledelse, indholdsproduktion og kampagneudformning, og vi har derfor valgt at etablere en ny afdeling for at kunne imødekomme denne efterspørgsel bedst muligt,” fortæller Kenneth Madsen, salgsdirektør hos metroxpress.
Native advertising er indhold, der i form, følelse og funktionalitet ligner mediets eget.
MX Partner Lab er navnet på den nye kommercielle afdeling hos metroxpress, hvis formål er at udvikle, producere og implementere native-løsninger i metroxpress-universet, som ud over avisen omfatter MX.dk og MX Train TV (skærmene i s-togene).
I spidsen for den nye afdeling er placeret to garvede metroxpress-folk, nemlig Content Director Thomas Riis Paulsen, som får ansvaret for alt indholdsproduktion og eksekvering samt Client Director Martin Ottesen, som får det kommercielle ansvar i MX Partner Lab.
”Vores mål med Partner Lab er at levere interessant og relevant kommercielt indhold til brugerne af vores medier, samtidigt med at annoncørerne får øget læsertid og involvering via deres annoncer. Sidst, men ikke mindst ønsker vi at få del i en marketingdisciplin, der er i vækst,” lyder det fra Client Director Martin Ottesen.
Man forstår godt de nye MX-takter hos Native Advertising Institute.
"Den seneste undersøgelse vi lavede i Danmark viste, at 54% af de danske marketingchefer forventer at øge investeringen i native advertising over de næste 12 måneder. Hvis vi kigger globalt, så går forudsigelserne på, at annoncørerne over de næste 4 år flytter 25% af marketingbudgetterne fra traditionel annoncering og over på native og content. Det er med andre ord nogle dramatiske omvæltninger, vi er vidne til," forklarer Jesper Laursen, CEO hos Native Advertising Institute
For mere information kontakt:
Martin Ottesen, Client Director, metroxpress
Tlf.: 60 60 60 00. Mail.: mo@mx.dk
Se mere: mxmedia.dk/native-advertising/
Fakta om metroxpress:
Metroxpress A/S er ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013
85 ansatte i Danmark, heraf er 40 journalister.
503.000 daglige læsere af metroxpress
Kilde: Index Danmark/Gallup 2+3 kvt. 2015.
961.153 månedlige brugere mx.dk
Kilde: Danske Medier Research / Gemius, oktober 2015
330.000 distribueret oplag.
Kilde: Gennemsnit på distribuerede oplagstal fra metroxpress 2015
582.000 seere på MX Train TV ugentligt.
Kilde: Index Danmark/Gallup 2+3 kvartal 2015
Nøgleord
Billeder
Links
Information om Metroxpress
Følg pressemeddelelser fra Metroxpress
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Metroxpress
Ny digital direktør på metroxpress30.12.2015 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Metroxpress opruster digitalt og ansætter Lasse Munk-Poulsen, tidligere IT development director på Berlingske, som ny Digital Direktør. Lasse Munk-Poulsen bliver en del af metroxpress ledelsen og får første arbejdsdag 4. januar 2016. ”Vi glæder os over, at have fundet en stærk digital leder, der kan løfte og udvikle vores digitale forretningsområde. Vi lancerede mx.dk i 2013 og har ligget stabilt blandt Danmarks største i noget tid. Lasse har nu til opgave at bringe det videre til næste niveau og får samtidig ansvar for at udvikle vores digitaldrevet kommercielle forretning også. ” Siger Thomas Raun adm. direktør hos metroxpress. Lasse Munk-Poulsen får ansvar for det redaktionelle udviklingsteam, IT-service og digital forretningsudvikling. ”Jeg ser metroxpress som et digitalt eventyr, der er godt startet og med potentiale for nogle spændende kapitler. Jeg tilføjer nu min erfaring med at drive og udvikle digital forretning. Det unge team, ambitionerne og det faktum at MX har så godt fat
Snapchat skaber vækst på mx.dk10.7.2015 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Metroxpress løftede trafikken på mx.dk med 150% i forhold til sidste år under Roskilde Festival. En af metoderne har været en rørende longread om Roskilde-tragedien i år 2000. Derudover hjalp historien med tilhørende video med et opstemt par fanget i et meget intimt øjeblik under en Pharrel Williams-koncerten. Sidst men ikke mindst Snapchat-reportager med masser af stemning og engagement fra især sitets unge brugere, som udgør 63% af de besøgende på mx.dk. Snapchat kan engagere det unge publikum, der er stærkt repræsenteret blandt de besøgende på Roskilde Festival, hvor gennemsnitsalderen er 21 år. Metroxpress har en af landets mest markante medieprofiler på Snapchat med i alt fire konti fordelt på nicheområder som eksempelvis event- og festivaldækning, viral-nyheder og behind-the-scenes indblik i redaktionens arbejde. - Snapchat er et fantastisk værktøj, når vi skal i kontakt med den yngre del af vores målgruppe. Det bedste er, at Snapchat er en kilde til gode ideer og input fra læser
Metroxpress indfører fem sociale kriterier20.4.2015 08:50:16 CEST | Pressemeddelelse
Metroxpress indfører som det første danske medie sociale kriterier til brug i den journalistiske nyhedsproduktionen. Der er tale om fem kriterier, der bliver omdrejningspunktet for den over 10 mand store SoMe-redaktion, metroxpress lancerede for godt en måned siden. "Vi mener, der er behov for at gøre tingene på en lidt anderledes måde. Nyhedsforbruget er under kraftig forandring, og med dette tiltag er vi bedre rustet til at tackle den nye virkelighed. Vi bygger de her fem kriterier oven på de gamle nyhedskriterier. De vil fortsat også danne grobund for indhold på alle vores platforme, men i sig selv er de ikke længere nok, hvis ting skal klare sig godt på de sociale medier. Jo flere af de fem kriterier en historie lever op til, jo bedre en MX-historie er det" siger chefredaktør Simon Hovmand-Stilling. Nyhedschef Pernille Holbøll, der har det overordnede ansvar for nye og sociale medier på metroxpress, har stået i spidsen for processen og idéudviklingen af de nye kriterier. "De er bla
Metroxpress sætter strøm til nyt LIVE-site og relancerer nyheds-appen16.4.2015 10:56:03 CEST | Pressemeddelelse
I dag søsætter metroxpress MX LIVE – et site, hvor de vigtigste og sjoveste nyheder dækkes, mens de udspiller sig. Nyhederne bliver fra tidlig morgen til sen aften serveret af en vært, der har som formål at give et godt og nemt overblik over de seneste nyheder. Det bliver præsenteret på MX-måden skarpt, med glimt i øjet og med de bedste reaktioner fra de sociale medier. Nyhedsstrømmen vil i høj grad være præget af input fra brugerne. Ud over breaking og løbende nyheder, politik, sport samt krimi-stof vil LIVE i morgentimerne og igen ud på eftermiddagen have fokus på trafikken. ”LIVE on demand er en ny måde at tænke LIVEdigitalt. Vi har valgt, at se bort fra den gængse måde at levere LIVE til brugerne på , som eksempelvis LIVE blogs og istedet nytænke LIVE-setuppet som en platform. Brugerne vælger, hvornår og hvad de vil se. En MX-vært vil være til rådighed for og i dialog med brugerne, for det er med til at prioritere, hvilke emner vi smider kræfterne efter” siger Pernille Holbøll, der
Metroxpress udvider med en vest-redaktion8.4.2015 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra på fredag vil der være endnu større forskel på metroxpress’ øst- og vest-udgaver. Avisen har etableret en lokal redaktion i Aarhus, der skal stå for lokale sider i avisen og bredere dækning af Vestdanmark på mx.dk. Redaktionen kommer i første omgang til at bestå af to journalister og en praktikant, der slutter sig til det salgsteam, der allerede sidder i Aarhus. Journalist Morten Eggert er hentet fra BT, og en af hans første opgaver bliver at finde egen makker til den nye lokalredaktion i Aarhus. Metroxpress har ifølge de seneste halvsårstal haft en læserfremgang i Vestdanmark på 40% og er nu det mest læste dagblad i Aarhus-egnen med 79.000 daglige læsere. Avisen udkommer på alle hverdage i en øst- og vestudgave. I alt har metroxpress 506.000 læsere, heraf er 205.000 læsere af vestavisen. ”De stigende læsertal giver os mulighed for, at et dedikeret journalistteam kan holde fokus på Vestdanmark. De vil dermed kunne få de historier med, der ikke nødvendigvis når et københavnerkontor,