Merete Olsen fik butik opkaldt efter sig
Louis Nielsen i Østerågade fik mange spørgsmål fra undrende aalborgensere, der kom i butikken mandag den 10. december. Alle butikkens skilte var nemlig skiftet ud for én dag, fra "Louis Nielsen" til "Merete Olsen". Samtidig var den grønne logofarve skiftet ud med den gamle blå logofarve, som Louis Nielsens logo bar, da den første butik åbnede.
Anledningen var optikerkædens 40-års fødselsdag. Det hele begyndte i 1978 i Aalborg, og derfor havde butikken i Aalborg midtby valgt af skifte navn for en dag for at hylde de trofaste kunder. Merete Olsen, på 65 år fra Hals, er en af dem, og hun var meget overrasket og glad for opmærksomheden.
- Jeg blev meget overrasket, da de (Louis Nielsen red.) ringede til mig og spurgte, om jeg ville lægge navn til deres butik i Aalborg. Det var sjovt at se butikken med mit navn på, og det første jeg gjorde, var at tage en masse billeder, fortæller Merete Olsen og griner.
Fejret med gave og champagne
Mads Nygaard, adm. direktør hos Louis Nielsen, mødte Merete Olsen i butikken og overrakte hende med champagne og et gavekort på gratis kontaktlinser resten af livet.
- Jeg blev meget rørt over den fine gave fra Louis Nielsen. Jeg kender godt Mads. Han var min optiker for mange år siden, og nu har han i hvert fald sikret, at jeg forbliver kunde resten af livet, fortæller Merete Olsen og griner.
Hun er til daglig kunde hos Louis Nielsens butik i Østerågade, hvor Henrik Dalager er chefoptiker, og han var godt tilfreds med at lade sin butik skifte navn i en dag.
- Jeg kan selvfølgelig huske Merete fra alle de gange, hun har været her i butikken, og jeg synes, det var på sin plads, at hun fik sit navn på butikken i dag, fortæller Henrik Dalager og smiler.
Mads Nygaard afslører, at butiksskiftet sker for at hylde de trofaste kunder og markere jubilæet på en anderledes måde.
- Merete Olsen har været med hele vejen, fra vi kun havde én butik i Aalborg og til i dag, hvor vi har 77 butikker i hele landet. Dengang solgte vi kun kontaktlinser, nu har vi avancerede synstests og selvfølgelig også briller, fortæller Mads Nygaard.
Billeder
Information om Louis Nielsen
Følg pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Louis Nielsen er Danmarks bedste arbejdsplads for anden gang i træk: ”Det vigtigste er fællesskabet”19.4.2024 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Sene åbningstider og ømme fødder på gulvet fjerner ikke smilene fra medarbejderne hos Louis Nielsens 79 butikker i hele landet. Kæden har for andet år i træk fået titlen som Danmarks bedste arbejdsplads
Dorte fik de små tegn tjekket for en sikkerheds skyld. Hendes syn blev reddet af en hurtig reaktion24.1.2024 08:05:00 CET | Pressemeddelelse
I denne uge kører kampagnen Danmark Tester Synet, hvor Øjenforeningen og optikerbranchen sætter fokus på, at det er vigtigt med regelmæssige synstest. 69-årige Dorte Giandrup gik til den lokale Louis Nielsen, da hun mærkede små tegn på, at noget var galt. Det reddede hendes syn.
I dag starter uddelingen: Louis Nielsens butikker giver gratis beskyttelsesbriller27.12.2023 07:28:00 CET | Pressemeddelelse
Sidste nytårsaften steg antallet af fyrværkeriulykker, og hver fjerde af de tilskadekomne var børn under 15 år. Forældre har et stort ansvar for børnenes adfærd og beskyttelse, lyder det fra overlæge og ulykkesekspert. Louis Nielsens 79 butikker deler i samarbejde med Dansk Blindesamfund gratis beskyttelsesbriller ud den 27.-30. december
Louis Nielsen investerer tocifret millionbeløb i danskernes øjensundhed14.11.2023 09:05:00 CET | Pressemeddelelse
Som den første optikerkæde i Danmark udruller Louis Nielsen OCT-maskiner i hele landet. Maskinen kan via avancerede 3D-scanningsbilleder spotte tidlige tegn på øjensygdomme. Louis Nielsen investerer et tocifret millionbeløb i OCT-maskinerne samt uddannelse og opfølgning til butikkernes medarbejdere
Kan være farlige for øjnene: Det skal du vide om Halloween-linser30.10.2023 09:46:39 CET | Pressemeddelelse
Farvede kontaktlinser er populære til at fuldende et uhyggeligt Halloween-kostume. Det kan dog også have uhyggelige konsekvenser at bruge linserne forkert. I værste fald kan øjnene tage permanent skade. En ny undersøgelse fra Norge viser, at hver tredje overvejer at bruge linserne
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum