Mercury Marine V6 motorer vinder designpris igen!

I april måned modtog virksomheden den prestigefyldte designpris Red Dot Design for designet på V6 og V8 fourstroke påhængsmotorerne samt V8 AMS Verado motoren. Red Dot design prisen er en af de mest eftertragtede priser, der kan opnås indenfor design.
Mercury Marine var stolte da de i april 2020 kunne modtage Red Dot Award for V6 Fourstroke serien samt V8 AMS Verado modellen.

”Vi er beærede over at modtage Red Dot design prisen”, fortæller præsidenten for Mercury Marine, Chris Drees. ”Designprisen betyder at vi tilhører eliten indenfor design og forretningsudvikling, og at vores V6 og V8 motorer fortjener denne ære. Begge motortyper er blevet vel modtaget fra brugerne, og den succes vidner om det gennemgribende designarbejde vores ingenører og produktudviklingsteams har lagt. Det er kort sagt verdensklasse”.

Mercury Marine introducerede sortimentet af V6 motorer ved Miami Boat Show i 2018 og V8 modellerne blev introduceret i maj måned samme år. Nogle af de mange finesser der differentierer disse motorer i forhold til konkurrenterne, er de mange brugervenlige indstillingsmuligheder som giver en uovertruffen komfort. Ydermere roses motorerne for den brugervenlige servicelem i toppen af motoren, der giver mulighed for oliecheck og, om nødvendigt, efterfyldning uden at tage kappen af.

Red Dot designprisen gives til kombinationen af det bedste design og bedste forretningsudvikling. Prisen gives til virksomheder der ønsker og forstår at differentiere deres produkter gennem design. Udvælgelsen foretages gennem overvejelser omkring udvalg og præsentation.

”Design vil fortsat være en del af vores produktudviklingsstrategi”, fortæller Todd Dannenberg, som er øverste direktør for industrielt design hos Mercury Marine. ”Vi ved vore kunder holder utroligt meget af disse modeller, som er blevet vel modtaget på alle markeder. At vinde endnu en designpris på disse motorer er helt fantastisk.”

Tilbage i 2019 modtog Mercury Marine designprisen iF (International Forup Design) for V6 serien af påhængsmotorer. Samme serie modtog i øvrigt også NMMA innovationsprisen ved Miami Boat Show i 2018.

Mercury Marine Danmark har fået fat i et ekstra modeller af V6 motorer i str. 175 hk – 225 hk, og har i skyggen af Coronakrisen sat dem på kampagne netop nu. Det betyder at man kan få fat i en V6 designprisvinder med en besparelse på helt op på kr. 15.000,-

Fakta:

Str. V6: Fra 175 hk – 225 hk

Str. V8: Fra 250 hk - 300 hk

VesselView Mobile: Inkluderet

Design- og innovationspriser: NMMA (2018), iF (2019), Red Dot (2020)

De højtydende V6 4-takt Mercury påhængsmotorer er blevet tildelt den prestigefyldte IF designpris 2019
Mercury V8 har en volumen på 4,6l og der er tale om et vægttab på helt op til 49 kg i forhold til Verado L6.