Mercury Marine modtager designpris for 3. gang

Mercury Marines højtydende V6 4-takt påhængsmotorer er blevet tildelt den prestigefyldte designpris IF Design.
De højtydende V6 4-takt Mercury påhængsmotorer er blevet tildelt den prestigefyldte IF designpris 2019

IF Design prisen uddeles udelukkende for helt exceptionelt design, og udnævnes efter grundig votering fra 67 dommere.

Argumentationen fra dommerene var ikke til at tage fejl af:

Mercury V6 175-225 hk 4-takt motorerne er kompakte og de letteste i denne klasse med fremragende brændstoføkonomi. Designmæssigt er vægten lagt på et visuelt udtryk, der reflekterer alle aspekter af optimal ydeevne og pålidelighed. Motorens form er praktisk, moderne i formen og giver samtidig flere muligheder for montering på båden.

Ydermere har designteamet fokuseret på optimal brugervenlighed, idet der er monteret en servicelem på toppen af påhængsmotoren.

Mercury er tidligere blevet tildelt IF designprisen for designet på 4-taktsmotoren i 2015 samt Mercury Marine ERC, elektronisk remote kontrol i 2014.

Mercury V6 påhængsmotorene leveres udelukkende gennem et landsdækkende net af veludddannede Mercury forhandlere.

Nærmeste forhandler oplyses på www.mercurymarine.dk