Jørgensen & Dahl A/SJørgensen & Dahl A/S

Mercury Marine indgår i leveringsaftale med BRP (Bombardier)

Derved bliver Mercury det foretrukne valg for påhængsmotor for varemærkerne Alumacraft, Manitou og Telwater.
Der udvikles kontinuerligt på de populære Mercury motorer, som leveres både som påhængs- og indenbords motorer. Endvidere udvikler og producerer Mercury de batteridrevne påhængsmotorer "Motorguide". Fra den spæde start den 22 januar 1939 er virksomheden vokset til en verdensomspændende organisation med omk. 7.000 ansatte verden over.

Mercury Marine er indgået i et strategisk samarbejde med BRP om at være den foretrukne leverandør til bådmærkerne Alumacraft, Manitou, Quintrex & Stacer. Samarbejdet er kommet i stand efter at BRP har annonceret deres beslutning om omgående at nedlægge produktionen af E-TEC og E-TEC G2 motorerne.

"Denne aftale giver os utrolig god mulighed for ekspandering af Mercury på markedet samt introducere vores prisvindende motorer til nye kunder over hele verden", siger presidenten for Mercury Marine, Chris Drees. "Vi har en lang samarbejdshistorie med Alumacraft, Manitou og Telwater, og vi glæder os til at fortsætte samarbejdet med dem samtidig med at levere markedsledende motorer og første klasses service til alle deres globale kunder".

"Vi forbliver tro overfor vores marine strategi, og har en klar tro på at når 2 af verdens mest innovative virksomheder slår kræfterne sammen, er det ikke bare til fordel for Mercury og BRP, men for hele den globale marine industri og dens slutbrugere." siger Senior Vicepræsident for Marine Group, IS&T and Global Transformation, Karim Donnez. "Idet Corona-krisen har været medvirkende til nedlukning af produktionen af vores påhængsmotorer, er vi glade for at kunne tilbyde Manitou, Alumacraft, Quintex og Stacer rigget med Mercury motorer."

Mercury Marine bliver det foretrukne valg som leverandør af påhængsmotorer til Alumacraft og Manitou både såvel som til Quintrex og Stacer både i Australien.

"Vi glæder os til at lade BRP forhandlere og slutbrugere prøve vores motorer, og med vores nyeste investeringer i produktionskapacitet er vi klar til markedet," fortæller Drees.

Bådpakker med Mercury påhængsmotorer på Alumacraft, Manitou, Quintrex & Stacer vil være på markedet til juni 2020.

Mercury er et velkendt syn på vandet