Masai

MASAI SÆTTER NYT KREATIVT TEAM OG INTRODUCERER NYT LOGO

Del
Det danske designhus Masai sætter nyt team og styrker deres internationale retning ved præcis at vise, hvor de kommer fra.
(fra venstre mod højre)
Sune Bjerregaard, CEO - Christina Strunge, International Head of Marketing - Lene Louderback, Kreativ Chef og Chefdesigner. Fotograf: Carsten Seidel
(fra venstre mod højre) Sune Bjerregaard, CEO - Christina Strunge, International Head of Marketing - Lene Louderback, Kreativ Chef og Chefdesigner. Fotograf: Carsten Seidel

Rolig hånd og ”en helt unik rejse”

Få danske designvirksomheder har som Masai formået at fastholde en linje og et udtryk samtidig med, at deres rolige fremgang ikke har flyttet på forholdet mellem brand og kernekunder. Masai har kontinuerligt forsøgt at balancere fornyelse med brandets tradition, og denne rolige hånd har været med til at sikre åbne døre i ind- og udland. CEO hos Masai, Sune Bjerregaard, har konsolideret virksomhedens værdier og unikke tilgang til sine kunder gennem en strategisk proces, såvel som gennem ansættelsen af Kreativ Chef og Chefdesigner, Lene Louderback, samt International Head of Marketing, Christina Strunge.

Samtidig introduceres nu en væsentlig ændring for brandet — nemlig tilføjelsen af ”Copenhagen” til logoet. ”Vi kan mærke, at det går rigtig stærkt nu. Vi har åbnet døre i USA, mens vi også er massivt til stede i UK. Vi har rigtig godt fat i vore kunder i Norge, Sverige og Danmark, og vi kan mærke, at det er på tide at tilføre en af grundværdierne i vores arbejde til vores logo, nemlig det faktum at vi er fra København, og at dansk design er en del af vores rygrad,” forklarer Sune Bjerregaard, CEO hos Masai.

Ændringen i logoet er en del af et større strategisk arbejde, der er blevet gennemført hos Masai. ”Vi er på en helt unik rejse,” forklarer Sune Bjerregaard og understreger, at det for Masai altid vil handle om at se frem, men at holde snor i brandets arv, dets traditioner og de helt grundlæggende værdier skal logoet være med til at understrege endnu tydeligere i fremtiden.

Masai er et design- og livsstilsbrand

Christina Strunge, ny International Head of Marketing, forklarer, at Masai ikke er et rendyrket modebrand. ”Masai er et livsstilsbrand. Vi henvender os til kvinder, som er meget specifikke i deres personlige stil og udtryk, og hvor det handler mere om, hvad der klæder dem, end om at følge en trend. Det er kvinder, der er nysgerrige og åbne omkring livet, og som bruger deres påklædning til at udtrykke en identitet. Vi skal følges med dem som deres ’companion to creative living’.”

Det unikke danske design, den modige tilgang til prints og materialer såvel som den vejledning, der altid er en del af det at shoppe hos Masai, er udgangspunkterne for de loyale kunders oplevelse af brandet. For Kreativ Chef og Chefdesigner Lene Louderback, er dette en daglig inspiration: ”Vi arbejder altid ud fra seks grund-shapes, så kvinder ikke behøver at begrænse sig, men kan føle sig frie og smukke i det tøj, de bærer. Vi gør os umage med at gøre designet relevant for den enkelte, og så er det jo en unik dansk tilgang til det at designe — vi er danske i vores kerne, for dansk design handler netop om at forene skønhed med funktiona-litet. Derfor er logoet også en understregning af ikke bare vores designfilosofi, men også af den måde vore kunder oplever os, uanset om de møder os hos en Masai forhandler, i en Masai butik eller på Masais webshop.”

Masais nye logotræk kan opleves gradvist på alle platforme, i alle butikker og i alt materiale fra og med ultimo maj 2019.

FAKTA:

  • Masai har 1500 forhandlere i 25 lande, driver derudover egen webshop, samt opererer 37 egne butikker i Danmark, Sverige og Norge.
  • Masai omsatte i regnskabsåret 2017/18 for 467,6 millioner kr. En stigning på 5%.
  • Masai er trådt flot ind på det amerikanske marked i august 2016 og forventer fortsat vækst.

Billeder

(fra venstre mod højre)
Sune Bjerregaard, CEO - Christina Strunge, International Head of Marketing - Lene Louderback, Kreativ Chef og Chefdesigner. Fotograf: Carsten Seidel
(fra venstre mod højre) Sune Bjerregaard, CEO - Christina Strunge, International Head of Marketing - Lene Louderback, Kreativ Chef og Chefdesigner. Fotograf: Carsten Seidel
Download

Information om Masai

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye