Jørgensen & Dahl A/SJørgensen & Dahl A/S

Mangel på store påhængsmotorer udløser kampagnepriser hos Mercury

Vi kommer vore kunder i møde med kampagnepriser på alle Mercury påhængsmotorer i bredden fra 40 - 115 heste, lyder det fra importøren Jørgensen & Dahl
Mercury er et velkendt syn på vandet

For at forstå den udmelding fra importøren af et af de største varemærker indenfor påhængsmotorer, må vi lidt tilbage i tiden:

Bådmotorer bestilles af forhandlerne i løbet af efteråret, til forventet levering det følgende forår. Det skete naturligvis også i efteråret 2018, men efterspørgslen efter de store, nye V6 og V8 påhængsmotorer overraskede i den grad producenten Mercury, der ikke kunne følge med i produktionsleddet. Derfor blev den danske importør nødt til sætte begrænsninger på, hvor mange Mercury V6 og V8 påhængsmotorer den enkelte forhandler kunne forvente at modtage til foråret 2019.

Det betyder reelt at, er man i markedet for denne type motor, vil det være en god ide at kontakte sin forhandler hurtigst muligt for at sikre sig et eksemplar.

Når markedet nu engang er under denne type pres, er det naturligt for importøren at tage ansvar for, at bådejerne alligevel kan få sat højtydende Mercury motorer på båden. Ovenikøbet med rabat som et plaster på såret, når man nu engang ikke kan levere det som kunderne helst vil have.

"Vi føler i den grad med kunderne", lyder det fra Mads Jeppesen hos importøren Jørgensen & Dahl, som fortsætter: "Når det så er sagt, forstår vi faktisk godt den succes som V6 og V8 bådmotorerne har, for det er nogle af de mest støjsvage og kraftfulde påhængsmotorer vi længe har set.

Mercury´s øvrige sortiment vil dog kunne dække behovet hos en særdeles bred vifte af danske bådejere, og med vores nye motorkampagne vil der være op til kr. 9.000,- i  ekstra besparelse. Kampagnen kører frem til den 30. juni, med mindre vi må melde udsolgt inden da" slutter Mads.

Leveringssituationen af Mercury påhængsmotorer forventes normaliseret i slutningen af 2019.

FAKTA
Mercury 4cyl 4-takt motorer:  Disse påhængsmotorer er kendt for lav vægt, ekstra stor cylinder volumen jævn og støjsvag drift. De er monteret på et bredt udsnit af bådene i de danske havne.

Mercury Pro XS: Motoren er rettet mod den sportslige forbruger, og yder højere omdrejninger end standard modellen

Mercury SeaPro motorer: Ekstra stærke motorer, udviklet til krævende dagligt brug. Godkendt efter reglerne om redningsfartøjer og opfylder dermed MED & SOLAS 96/98EC af 20 december 1996

Mercury motorer sælges udelukkende gennem et landsdækkende forhandlernet. Nærmeste forhandler kan findes på www.mercurymarine.dk

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.Hør Søren Risbjerg fra Jørgensen & Dahl fortælle om V8-motoren

Mercury er et velkendt syn på vandet
Denne type påhængsmotor er speciel optimeret til sportslige aktiviteter på vandet
Ekstra stærke motorer, udviklet til krævende dagligt brug. Godkendt efter reglerne om redningsfartøjer og opfylder dermed MED & SOLAS 96/98EC af 20 december 1996.
Der udvikles kontinuerligt på de populære Mercury motorer, som leveres både som påhængs- og indenbords motorer. Endvidere udvikler og producerer Mercury de batteridrevne påhængsmotorer "Motorguide". Fra den spæde start den 22 januar 1939 er virksomheden vokset til en verdensomspændende organisation med omk. 7.000 ansatte verden over.
Mercury V8 har en volumen på 4,6l og der er tale om et vægttab på helt op til 49 kg i forhold til Verado L6.