Nanostone A/S

Maigaard & Molbech indgår samarbejde med femdobbelt gazellevirksomhed

Det danske multi-family office Maigaard & Molbech indgår partnerskab med stifterne af den femdobbelte gazellevirksomhed Nanostone, et markedsledende selskab indenfor specialrengøring af ejendomme.
Maigaard og Molbech har i marts måned købt aktiemajoriteten i den femdobbelte gazellevirksomhed Nanostone. Foto: PR.

Maigaard og Molbech har i marts måned købt aktiemajoriteten i den femdobbelte gazellevirksomhed Nanostone. Selskabet er grundlagt i 2009 og har succesfuldt etableret sig som markedsledende indenfor specialrengøring af facader, fliser og tage/tagrender i Danmark. De seneste fem år er virksomheden blevet kåret som Børsen Gazelle og vandt i 2020 prisen som bedste algeudbyder i Danmark af ’Anmeld Håndværker’.

Nanostone er stiftet af Nicklas Christensen og Claus Zahl Møller, som over de seneste år har skabt en succesful landsdækkende forretningsmodel. Dette er opbygget gennem en fuld digitalisering af manuelle processer, som har øget adgangsbarrierer for konkurrencen og givet mulighed for effektiv skalering af dets serviceydelser afhængig af sæson og efterspørgsel, hvilket har medført til en høj kundeloyalitet.

Nanostone har oplevet trecifrede vækstrater i både omsætning og indtjening over en længere periode. Dette momentum samt markedsledende rolle på BtC markedet ønsker Nanostone at videreføre til BtB markedet. Det naturlige valg som partner er derfor Maigaard & Molbech, udtaler Nicklas Christensen, stifter og medejer af Nanostone:

- Maigaard & Molbech var den oplagte samarbejdspartner for os, da de qua deres status som multi-family office både har adgang til en meget stor ejendomsportefølje og samtidig kunne fremvise et imponerende hold af investorer, der står bag investeringen i Nanostone, som ligeledes har adgang til nogle af de største ejendomsporteføljer i Danmark. Vi glæder os derfor til at få etableret Nanostone fuldt ud på BtB markedet.

Maigaard og Molbech vil gennem sit aktive ejerskab understøtte selskabets vækstpotentiale indenfor BtC segmentet og samtidigt styrke det strategiske fokus i BtB segmentet. Herunder vil der strategisk arbejdes på en udvidelse af Nanostones serviceydelser indenfor specialrengøring i Danmark og resten af Norden. Bertel Maigaard, CEO i Maigaard & Molbech er meget tilfreds med den nye investering og udtaler:

- Vi ser frem til at fortsætte arbejdet med Claus og Nicklas, der har skabt en fantastisk succes og er sultne efter mere. Vi ser en god mulighed for at fortsætte væksten i selskabet samt skabe et endnu stærkere fundament for fremtiden. Derudover har det været en fornøjelse at følge selskabet i vores due diligence periode. Medarbejderne har fortsat med at levere høje vækstrater. De hviler bestemt ikke på laurbærrene.

Direktionen i det fremtidige Nanostone vil fortsat bestå af Claus Zahl Møller og Nicklas Christensen.

Bertel Maigaard
CEO Maigaard & Molbech
Mail: bertel@maigaard-molbech.dk
Tlf.:+45 20 87 30 37

Nicklas Christensen
COO Nanostone
Mail: nc@nanostone.dk

Billeder

Download
Efterbillede: Efter gennemgående fliserens og overfladebehandling af Nanostone. Foto: PR.
Download
Førbillede: Inden gennemgående fliserens og overfladebehandling af Nanostone. Foto: PR.
Download
Dalgas Have på Frederiksberg inden facaderens  og overfladebehandling udført af Nanostone A/S. Foto: PR.
Dalgas Have på Frederiksberg inden facaderens og overfladebehandling udført af Nanostone A/S. Foto: PR.
Download
Dalgas Have på Frederiksberg efter facaderens og overfladebehandling udført af Nanostone A/S. Foto: PR.

Information om Nanostone A/S

Nanostone A/S
Baldersbuen 15C
2640 Hedehusene

42366666https://www.nanostone.dk/

Nanostone A/S tilbyder en overfladebehandling, som beskytter og hindrer fliser, tag og facade mod indtrængen af vand, og dermed besværliggør vækst af alger og mos på overfladen. Virksomheden ligger i Hedehusene og har ansatte fordelt i hele landet. www.nanostone.dk.