YouGov Denmark

Magasin er danskernes shopping-favorit

Del
Magasin er det shopping-center, danskerne har det bedste overordnede indtryk af, men der er stor forskel på præferencerne rundt om i landet.
Getty Images
Getty Images

De danske shopping-centre har haft salgsvækst og vokseværk i en række år, og særligt i hovedstaden, hvor flertallet af landets største shopping-centre er placeret, har beboerne mange valg. Men handler danskerne egentlig i shopping-centre af lyst eller nød, og hvilke shopping-centre foretrækker de?

YouGov har set nærmere på danskernes generelle holdning til shopping-centre, som splitter danskerne. Mere end en tredjedel af danskerne (36%) kan slet ikke eller i meget lav grad lide at besøge shopping-centre, mens samme andel (37%) kan lide det i nogen grad, og hver fjerde (26%) i høj eller i meget høj grad. 

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

De unge under 40 og kvinder kan generelt bedre lide at besøge shopping-centre end mænd og befolkningen over 40 år. 34% af de 18-39 årige kan i høj eller meget høj grad lide besøget i shopping-centret mod 22% af de 40+ årige. På samme vis kan 71% af kvinder i nogen til i meget høj grad lide shopping-centre mod 54% af mænd.

Hvilke shopping-centre foretrækker danskerne så?

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Magasin, som har filialer i landets største byer ligger suverænt i toppen af rankingen målt på positivt indtryk. 39% af danskerne har et positivt indtryk af Magasin. Fields ligger på andenpladsen sammen med Salling. 28% af danskerne har et positivt indtryk af de to centre. Der er dog flere danskere (7%), som har et negativt indtryk af Fields end af Salling (2%).

Rankingen dækker over store regionale forskelle: 

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

I Nordjylland er Aalborg Storcenter den ultimative favorit. 65% af nordjyderne har et overordnet positivt indtryk af Aalborg Storcenter, som dermed lægger luft til nærmeste konkurrent, Salling, som 50% af nordjyderne har et positivt indtryk af. Magasin har til gengæld ikke helt nordjydernes gunst i samme omfang som på landsplan. Magasin må lade sig nøjes med tredjepladsen med 30% i positivt indtryk.

Bruuns Galleri er midtjydernes favorit. 52% har et positivt indtryk af storcentret fulgt af Salling (45%) og Magasin (41%).

I hovedstadsområdet indtager Magasin en klar førsteplads, da 47% har et positivt indtryk af Magasin. Frederiksberg Centret indtager andenpladsen (43%) og Lyngby Storcenter tredjepladsen (40%). Fields og Fisketorvet kæmper om fjerdepladsen. 36% af hovedstadens indbyggere har et positivt indtryk af de to shopping-centre.

I region Sjælland er Næstved Storcenter og Ro’s Torv favoritterne. 40% har et positivt indtryk af de to shopping-centre. Tredjepladsen indtages til gengæld af en af hovedstadens største shopping-centre, Fisketorvet, som 36% har et positivt indtryk af.

Fisketorvet, Rødovre Centrum og Fields klarer sig alle godt uden for de regioner, de er placeret, målt på det overordnede indtryk.

Trods regionale forskelle kan Magasin samlet set glæde sig over en flot placering, og på spørgsmålet om, hvilket shopping-center danskerne vil overveje at besøge på næste shoppe-tur ligger Magasin også i toppen med 23% i besøgsovervejelsesgad.    

Om undersøgelsen

YouGov har undersøgt holdningen til shopping-centre og spurgt til kendskab og indtryk af de største danske shopping-centre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 28. til 30. oktober 2019.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Getty Images
Getty Images
Download
YouGov har undersøgt holdningen til shopping-centre og spurgt til kendskab og indtryk af de største danske shopping-centre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 28. til 30. oktober 2019.
YouGov har undersøgt holdningen til shopping-centre og spurgt til kendskab og indtryk af de største danske shopping-centre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 28. til 30. oktober 2019.
Download
YouGov har undersøgt holdningen til shopping-centre og spurgt til kendskab og indtryk af de største danske shopping-centre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 28. til 30. oktober 2019.
YouGov har undersøgt holdningen til shopping-centre og spurgt til kendskab og indtryk af de største danske shopping-centre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 28. til 30. oktober 2019.
Download
YouGov har undersøgt holdningen til shopping-centre og spurgt til kendskab og indtryk af de største danske shopping-centre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 28. til 30. oktober 2019.
YouGov har undersøgt holdningen til shopping-centre og spurgt til kendskab og indtryk af de største danske shopping-centre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 28. til 30. oktober 2019.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 7 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 35 kontorer i 22 lande og panelmedlemmer i 43 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye