MADarbejderne er i fokus i MENYs nye visuelle identitet
MENY er stadig MENY. Landet over holder butikkerne fast i sit insisterende fokus på kvalitet, faglighed og økologi, men med stilsikre greb får den visuelle identitet nu et nyt udtryk.
Efter 8 år er der behov for et mere tidssvarende udtryk, som både er friskt og moderne, og som samtidig sikrer og fremhæver MENYs identitet og værdier.
”For os er det vigtigt, at vores præsentation af MENY er tidssvarende og viser, hvem vi er og hvad vi står for. Tidligere har der været fokus på hænderne, der arbejder – nu er der fokus på ansigterne, der smiler. Med den nye visuelle identitet vil vi nemlig gerne løfte vores MADarbejdere mere frem i lyset,” fortæller Carsten Kure, Marketingchef i MENY og fortsætter:
”Det er vores dedikerede MADarbejdere som vores kunder dagligt møder i deres lokale MENY. Det er dem, der gør forskellen og som repræsenterer MENY udadtil året rundt. Netop den øjenkontakt fra glade ansatte har vi bl.a. inkorporeret i vores nye udtryk.”
Testet lokalt og internationalt
Det er omtrent et år siden, MENY åbnede med en placering i det absolutte centrum af København, nemlig i de historiske lokaler i ILLUM. Og da det nye MENY ILLUM åbnede i april 2022 var det et madmarked med fokus på høj kvalitet, gode råvarer og en skarpere visuel identitet.
Den nye visuelle identitet, der nu er ved at blive udrullet i MENY-butikker over hele landet, har nemlig været brugt i ILLUM, siden madmarkedet åbnede. På en måde har MENY i ILLUM været et levende eksempel på, hvordan det visuelle udtryk ville folde sig ud i virkeligheden.
Og responsen har været udelukkende positiv. Både kunder og købmænd er begejstrede for, at MENY nu træder mere tydeligt frem – især i kraft af den skarpere røde farve, der kalder mere på opmærksomhed, end man tidligere har gjort.
Den nye, visuelle identitet er desuden inspireret af MENY Norge, hvilket er udtryk for, at MENY nu arbejder endnu tættere sammen på tværs af landegrænser. Et formaliseret samarbejde mellem Danmark og Norge gør det muligt at erfaringsudveksle i langt højere grad end tidligere:
”MENY Danmark har således adapteret kerneelementer fra MENY Norge, der over mange år har manifesteret deres position i markedet. En position og en bunke erfaringer, der selvsagt er lærerige for et relativt nyt brand, som MENY er i dansk kontekst. Og den anden vej rundt kan den nye dreng i klassen selvfølgelig lære den gamle et par tricks,” lyder det fra Carsten Kure.
En markant identitet
MENYs velkendte røde farve bliver mere markant, og vil optræde væsentlig mere på tværs af indhold fra butikkerne. Logo og skrifttyper har ligeledes fået et løft, og vil løbende blive udrullet i alt fra tilbudsaviser til reolskilte.
”Vores nye visuelle identitet er et led i at bidrage med et friskt pust, men den skal samtidig understrege, hvem vi er – og gerne vil være. MENY er ikke bare et stort effektivt supermarked. Vi vil gerne skille os ud som Danmarks madmarked, hvor du bliver mødt med et smil af kompetente MADarbejdere, der med overskud er klar til at hjælpe dig med lige det, du søger,” lyder det afslutningsvist fra Carsten Kure.
Det nye udtryk, med en slankere og mere sprælsk skrifttype, kan allerede nu ses på MENYs hjemmeside. Fødselsdagen i uge 18 markerede også endnu et skridt i udrulningen, og herefter vil fremtidens visuelle identitet brede sig på tværs af landets butikker.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Vedhæftede filer
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
SPAR åbner i Sønderris torsdag12.11.2024 12:15:07 CET | Pressemeddelelse
Sønderris, lige uden for Esbjerg, får et nyt, moderne supermarked, når SPAR slår dørene op til den nye butik på torsdag. Den nye butik åbner i lokaler, der tidligere har været en Rema1000.
Stor hæder og pris til Dagrofas borgerbutikker11.11.2024 13:33:07 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa modtager årets Landdistriktspris for koncernens utrættelige arbejde med at udvikle og understøtte dagligvarebutikker med borgerinvolvering i landdistrikterne.
Mindre danske producenter finder fælles netværk i MENY8.11.2024 07:07:58 CET | Pressemeddelelse
Flere mindre danske fødevareproducenter har fundet fælles netværk i MENYs danske madskatte. Fællesskabet som leverandør til Danske Madskatte har skabt grobund for netværk og samarbejde på tværs.
Lokalkendt købmand skal stå i spidsen for den nye MENY i Grenå7.11.2024 12:35:38 CET | Pressemeddelelse
Når MENY åbner i Grenå til marts, bliver det med købmand Peter Palmby ved roret. Peter Palmby, der selv bor i byen, kommer fra en tidligere stilling som købmand i MENY Skanderborg.
Lokal ildsjæl er ny købmand, når SPAR åbner ny butik i Sønderris4.11.2024 06:45:00 CET | Pressemeddelelse
Når SPAR slår dørene op til en helt ny og moderne butik i Sønderris, bliver det i samme lokaler, som tidligere har været en Rema1000-butik, i udkanten af Esbjerg. Butikkens nye købmand hedder Peter Pultz, og han glæder sig til at byde kunderne velkommen i butikken, når den åbner senere i november.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum