Louise Køster fortsætter som forperson i Økologisk Landsforening

Generalforsamlingen i Økologisk Landsforening har netop genvalgt Louise Køster til posten som forperson. Køster vil de næste år arbejde for at styrke det økologiske fællesskab og for, at foreningen bliver endnu stærkere og får en mere vægtig stemme både politisk, i markedet og hos økologerne.
Foto: Henrik Hindby Koszyczarek

Louise Køster er her til eftermiddag blevet genvalgt som forperson i Økologisk Landsforening på foreningens generalforsamling på Posthuset i Horsens. Her er foreningens medlemmer samlet netop nu for at vælge den ledelse, der skal tegne Økologisk Landsforening de kommende år.

”Jeg er glad og stolt over, at jeg har fået opbakning fra medlemmerne i Økologisk Landsforening til endnu en periode som forperson, og jeg glæder mig til at fortsætte med at arbejde for et mere økologisk Danmark,” siger Louise Køster og beretter om det år, hun har stået i spidsen for Økologisk Landsforening.

”Det har været et hårdt år for alle – også for økologien, men økologien er i konstant udvikling, og det samme er vores fællesskab. Det er i fællesskabet, vores fremtid står og fortsat skal finde sin styrke – i hele værdikæden – fra jorden til bordet, fra primærproducent, til virksomhed, til køkken og til medborger. Vi skal og vil fortsætte med at styrke det økologiske fællesskab.”

På generalforsamlingen var der ingen modkandidater til Louise Køster, og hun blev derfor genvalgt som forperson kort efter, at hun havde fremlagt sit kandidatur fra Posthusets scene.

”Vi vil fastholde og styrke vores position som en forening med et stærkt budskab og en klar politisk stemme, som bliver hørt og inddraget. Det skal vi styrke yderligere ved at rekruttere flere medlemmer og sikre, at Økologisk Landsforening vokser sig større og stærkere. Vi vil være den forening, man vælger, når man er økolog. Særligt vigtigt er det at få forankret økologien i de unge. Vi skal vise dem, at økologien er en reel og brugbar model på en bæredygtig fremtid for dem og for kloden,” siger Louise Køster.

Ud over valget af forperson skal generalforsamlingen i dag vælge de sidste seks medlemmer af foreningens nye repræsentantskab, der kommer til at bestå af i alt 29 medlemmer fra alle Økologisk Landsforenings medlemsgrupper. Konstitueringen sker senere i eftermiddag og i aften. Repræsentantskabet vælger fire bestyrelsesmedlemmer til at supplere den netop valgte forperson.

Louise Køster blev valgt som forperson første gang på generalforsamlingen sidste år, hvor hun afløste Per Kølster. Til daglig driver hun Rabarbergaarden ved Vejby i Nordsjælland.

Louise Køster, forperson Økologisk Landsforening
Telefon: 23937902. Mail: lk@okologi.dk