Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt

De allerbedste privat-label produkter i den europæiske detailhandel er blevet gennemtestet af European Supermarket Magazine, hvor 17 lande fra hele Europa har været med. Der blev dystet i 11 kategorier, og Lidl var nomineret med fire produkter i tre kategorier. I ’Frozen Food’-kategorien vandt WH økologisk kokossorbet i et stærkt felt med produkter fra blandt andet Portugal og Tyskland. Isen er produceret af Jacob & Jakob Icecream fra Brøndby.
Dommerne noterede sig blandt andet, at sorbeten var særdeles cremet og velsmagende med sin høje procent af kokosmælk og kokos. Wassim Hallal fra gourmetrestauranten Frederikshøj, der har udviklet prisvinderen, fortæller:
”Jeg er både stolt og glad over, at vores økologiske kokossorbet, der er skabt og produceret af Jacob & Jakob Icecream, har vundet denne prestigefulde pris ved European Private Label Awards. Det er altid dejligt at blive internationalt anerkendt for sit håndværk. Igennem samarbejdet med Lidl om WH-produkterne har vi skabt en række virkelig gode produkter på tværs af mange produktkategorier, som de danske kunder kan nyde.”
Det internationale branchemagasin European Supermarket Magazine, som har uddelt priserne siden 2017, har vurderet de indstillede produkter på baggrund af kriterierne: innovation, præsentation og smag.
Danske leverandører: To specialøl, svampesuppe og personlig pleje-serie var også nomineret
I alt havde Lidl fem danske produkter nomineret til de prestigefyldte priser. Udover den vindende kokossorbet var det to øl fra Lidls Nordic Craft Beer-serie; Karlens økologisk Spring Ale og Karlens Ginger Beer (produceret af Bryggeriet Vestfyen A/S), WH Karl Johan svampesuppe (produceret af Kildespring A/S) og en personlig pleje-serie på seks produkter af mærket Cien (produceret af Nopa Nordic).
At Lidl ligesom sidste år bliver prisvinder vækker både glæde og stolthed hos Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape:
”Jeg er ovenud tilfreds med, at vi i Lidl, sammen med vores dygtige danske leverandører, igen kan vinde en af de eftertragtede priser til European Private Label Awards.I Lidl tilbyder vi kunderne den bedste kvalitet til de bedste priser, og det er især vores private label-produktserier et bevis på. Private label-produkter udgør cirka 80 % af vores varesortiment, og det er særligt her, hvor vi vil udvikle os og gøre vores sortiment endnu stærkere,” siger han og uddyber:
”Vi vil være danskernes førstevalg, og med vores store udvalg af kvalitetsvarer gør vi det muligt for kunderne at klare hele deres indkøb i vores butikker. Derfor er jeg rigtig glad for, at vi tilbyder kunderne nogle af de bedste produkter i Europa”.
Om WH økologisk kokossorbet
60 % kokosmælk og 4 % kokos giver en rig og intens smag. En lille ske gemt i låget gør det muligt at nyde sorbeten på farten. Udviklet af Wassim Hallal. Produceret af Jacob & Jakob Icecream, der holder til i Brøndby.
Læs mere om European Private Label Awards 2021 her.
Nøgleord
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:+45 5215 9259morten.vestberg@lidl.dkBilleder


Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.
Begræns tilgængeligheden af tobaks- og nikotinprodukter: Nye tal viser opbakning til regeringens seneste udmelding28.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Regeringens udmelding om at begrænse antallet af salgssteder for tobak og nikotinprodukter vækker stor opbakning i befolkningen, viser en ny undersøgelse. Lidl Danmark, som allerede har 24 tobaks- og nikotinfrie butikker, hilser udmeldingen velkommen og opfordrer til handling i hele branchen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum