Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt

Lidl Danmark vinder den prestigefyldte, internationale pris ’European Private Label Award’ for sin økologiske kokossorbet, der er en del af WH-serien, som stjernekokken Wassim Hallal står bag. Prisen uddeles i kategorien ’Frozen Food’ og er en af 11 kategorier, hvor de bedste private label-produkter fra 17 europæiske lande har kæmpet om priser. Lidl havde i alt fem danskproducerede produkter nomineret.

WH økologisk kokossorbet er skabt af Frederikshøjkokken Wassim Hallal og er en del af kokkens Lidl-madserie, WH. Produceret af Jacob & Jakob Icecream fra Brøndby.

De allerbedste privat-label produkter i den europæiske detailhandel er blevet gennemtestet af European Supermarket Magazine, hvor 17 lande fra hele Europa har været med. Der blev dystet i 11 kategorier, og Lidl var nomineret med fire produkter i tre kategorier. I ’Frozen Food’-kategorien vandt WH økologisk kokossorbet i et stærkt felt med produkter fra blandt andet Portugal og Tyskland. Isen er produceret af Jacob & Jakob Icecream fra Brøndby.

Dommerne noterede sig blandt andet, at sorbeten var særdeles cremet og velsmagende med sin høje procent af kokosmælk og kokos. Wassim Hallal fra gourmetrestauranten Frederikshøj, der har udviklet prisvinderen, fortæller:

Jeg er både stolt og glad over, at vores økologiske kokossorbet, der er skabt og produceret af Jacob & Jakob Icecream, har vundet denne prestigefulde pris ved European Private Label Awards. Det er altid dejligt at blive internationalt anerkendt for sit håndværk. Igennem samarbejdet med Lidl om WH-produkterne har vi skabt en række virkelig gode produkter på tværs af mange produktkategorier, som de danske kunder kan nyde.”

Det internationale branchemagasin European Supermarket Magazine, som har uddelt priserne siden 2017, har vurderet de indstillede produkter på baggrund af kriterierne: innovation, præsentation og smag.

Danske leverandører: To specialøl, svampesuppe og personlig pleje-serie var også nomineret

I alt havde Lidl fem danske produkter nomineret til de prestigefyldte priser. Udover den vindende kokossorbet var det to øl fra Lidls Nordic Craft Beer-serie; Karlens økologisk Spring Ale og Karlens Ginger Beer (produceret af Bryggeriet Vestfyen A/S), WH Karl Johan svampesuppe (produceret af Kildespring A/S) og en personlig pleje-serie på seks produkter af mærket Cien (produceret af Nopa Nordic).

At Lidl ligesom sidste år bliver prisvinder vækker både glæde og stolthed hos Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape:

”Jeg er ovenud tilfreds med, at vi i Lidl, sammen med vores dygtige danske leverandører, igen kan vinde en af de eftertragtede priser til European Private Label Awards.I Lidl tilbyder vi kunderne den bedste kvalitet til de bedste priser, og det er især vores private label-produktserier et bevis på. Private label-produkter udgør cirka 80 % af vores varesortiment, og det er særligt her, hvor vi vil udvikle os og gøre vores sortiment endnu stærkere,” siger han og uddyber:

”Vi vil være danskernes førstevalg, og med vores store udvalg af kvalitetsvarer gør vi det muligt for kunderne at klare hele deres indkøb i vores butikker. Derfor er jeg rigtig glad for, at vi tilbyder kunderne nogle af de bedste produkter i Europa”.

Om WH økologisk kokossorbet

60 % kokosmælk og 4 % kokos giver en rig og intens smag. En lille ske gemt i låget gør det muligt at nyde sorbeten på farten. Udviklet af Wassim Hallal. Produceret af Jacob & Jakob Icecream, der holder til i Brøndby.

Læs mere om European Private Label Awards 2021 her.

Branchemagasinet European Supermarket Magazine har afholdt European Private Label Awards siden 2017. Lidl Danmark var nomineret i kategorierne BEVERAGES (ALCOHOLIC), CONVENIENCE FOODS/FOOD TO GO, FROZEN FOOD og NON-FOOD (PERSONAL CARE).

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Overskudsmad fra Lidl hjælper socialt udsatte i påsken: Blå Kors deler tusindvis af poser med madvarer ud over hele Danmark24.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Påskehelligdagene er en helt særlig tid for den sociale hjælpeorganisation Blå Kors. De oplever i stigende grad flere trængte familier, som har brug for en ekstra håndsrækning i højtiderne. Derfor uddeler Blå Kors i år overskudsmad i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som doneres fra Lidls butikker, til glæde for brugere af familienetværk, væresteder og beboere på botilbud.

Universitet kårer Lidl som bedste praktikplads15.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nedlukning, online-undervisning og forsamlingsforbud. Det er ikke let at være specialestuderende i en coronatid. Men for Caja Skovning Schmidt har en praktikplads hos Lidl både ført til et specialesamarbejde og et nyt studiejob. For Lidl var det også en succes. Foruden en ny kollega, modtager dagligvarekæden nu en pris for bedste praktikplads – International Virksomhedskommunikation (IVK) på Syddansk Universitet (SDU) står bag prisoverrækkelsen.