Lidl vinder B.T.’s store pristjek på indkøb af 42 almindelige dagligvarer i et fysisk supermarked
I Lidl er indkøbskurven med almindelige dagligvarer lige nu billigst. Det konstaterer B.T. i sit store pristjek af udvalgte hverdagsvarer, som de fleste danskere putter i kurven, når de handler.
Pristjekket er baseret på den samlede pris for 42 udvalgte dagligvarer som smør, gulerødder, brød og andre basisprodukter, som man har sammenlignet på tværs af dagligvarebutikkerne. Her tilbyder Lidl den laveste pris på 713,10 kr. for de 42 udvalgte basisvarer.
”I Lidl bestræber vi os altid på at give den bedste kvalitet til den laveste pris. Så vi er naturligvis glade for, at pristjekket bekræfter, at vi tilbyder kunderne den bedste pris på udvalget af basisvarer,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl.
Sænker som den første dagligvarekæde normalprisen på flere varer
Hos Lidl oplever man, at flere kunder i stigende grad søger mod private label-produkter, som i dag udgør omkring 80 % af dagligvarekædens sortiment. Med sit brede sortiment og faste leverandører kan Lidl som følge heraf være mere fleksible i forhold til prissætningen af egne produkter.
Lidl har som den første dagligvarekæde allerede sænket normalprisen med over 10 % på udvalgte smørprodukter fra eget sortiment, og de kommende måneder vil lavere normalpriser slå igennem på endnu flere varer. Den næste varegruppe, Lidl sænker prisen på, er kaffe.
”For et par uger siden sænkede vi priserne på vores smør, og fra denne uge sænker vi også prisen med cirka 5 % på kaffe fra vores Bellarom private label-serie. Vi har gennem længere tid forhandlet med vores faste leverandører af egne mærker, og det er vi glade for nu kan komme kunderne til gode,” fortæller Rasmus Pape.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 160 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Præstø har fået sin første Lidl18.7.2024 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen stod kunderne i kø for at besøge Præstøs nyeste butik, da dagligvarekæden Lidl åbnede dørene på Næbvej 1. Efter at have fået smurte sandwich og frisk kaffe kunne de strømme ind i butikken, få smagsprøver på Lidls produkter og gå på opdagelse i dagens gode tilbud.
Præstøeren Annika tager tøjlerne som butikschef i hjembyens første Lidl4.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl er nu parat med åbningsdagen for dagligvarekædens første butik i Præstø. Torsdag d.18. juli klokken 8 kan kunderne således udforske butikkens mange gode tilbud og hilse på et velkendt ansigt. Butikschef Annika Eid har nemlig boet i Præstø siden hun var 14 år og er nu opsat på at give den bedste indkøbsoplevelse i byen.
Vigtig kundeinformation vedrørende ”Farofa 400 g”3.7.2024 18:49:47 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder Farofa 400 g med Bedst før 07.10.2024 batch nr. PL 158, da produktet er harsk.
Første Lidl Innovate produkt er allerede på hylderne3.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I december lancerede dagligvarekæden Lidl i samarbejde med Food & Bio Cluster Lidl Innovate. Formålet er at støtte danske iværksættere og små virksomheder med innovative fødevareprodukter og give dem hyldeplads. Nu kommer de første produkter fra forløbet på hylderne. Det er produkterne fra det danske startup BRØL, som brygger øl af overskudsbrød.
Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum