Lidl vinder B.T.’s store pristjek på indkøb af 42 almindelige dagligvarer i et fysisk supermarked

I Lidl er indkøbskurven med almindelige dagligvarer lige nu billigst. Det konstaterer B.T. i sit store pristjek af udvalgte hverdagsvarer, som de fleste danskere putter i kurven, når de handler.
Pristjekket er baseret på den samlede pris for 42 udvalgte dagligvarer som smør, gulerødder, brød og andre basisprodukter, som man har sammenlignet på tværs af dagligvarebutikkerne. Her tilbyder Lidl den laveste pris på 713,10 kr. for de 42 udvalgte basisvarer.
”I Lidl bestræber vi os altid på at give den bedste kvalitet til den laveste pris. Så vi er naturligvis glade for, at pristjekket bekræfter, at vi tilbyder kunderne den bedste pris på udvalget af basisvarer,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl.
Sænker som den første dagligvarekæde normalprisen på flere varer
Hos Lidl oplever man, at flere kunder i stigende grad søger mod private label-produkter, som i dag udgør omkring 80 % af dagligvarekædens sortiment. Med sit brede sortiment og faste leverandører kan Lidl som følge heraf være mere fleksible i forhold til prissætningen af egne produkter.
Lidl har som den første dagligvarekæde allerede sænket normalprisen med over 10 % på udvalgte smørprodukter fra eget sortiment, og de kommende måneder vil lavere normalpriser slå igennem på endnu flere varer. Den næste varegruppe, Lidl sænker prisen på, er kaffe.
”For et par uger siden sænkede vi priserne på vores smør, og fra denne uge sænker vi også prisen med cirka 5 % på kaffe fra vores Bellarom private label-serie. Vi har gennem længere tid forhandlet med vores faste leverandører af egne mærker, og det er vi glade for nu kan komme kunderne til gode,” fortæller Rasmus Pape.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. 'Milbona High Protein Chocolate Pudding 200 g'5.9.2025 13:53:24 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Milbona High Protein budding chokolade 200 g' med bedst-før-dato d. 6. oktober 2025, da der kan være afvigende lugt/smag.
Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner18.8.2025 11:45:48 CEST | Pressemeddelelse
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum