Lidl vinder B.T.'s store dagligvare-pristjek
De billigste dagligvarer findes pt. i Lidl. Det står klart, efter at Lidl vinder B.T.'s store pristjek blandt ti dagligvarekæder i Danmark. Lidl slår de nærmeste konkurrenter på det samlede indkøb af helt almindelige hverdagsdagligvarer som smør, hakkede tomater og løg.

Lidl er billigst. Det fastslår avisen B.T. i sit store pristjek af helt almindelige hverdagsvarer, som de fleste danskere smider i kurven, når de er ude at handle.
Pristjekket er baseret på den samlede pris for 19 udvalgte dagligvarer som havregryn, tun i vand og mælk, der er tilgængelige i samtlige af kæderne i pristjekket. Og her er det altså i Lidl, at kunden får den bedste pris på 264,86 kr., og hos dagligvarekæden er man naturligvis meget glade for resultatet.
“Vi vil tilbyde kunderne de bedste dagligvarer til den bedste pris, og med B.T'.s store pristjek har vi et bevis for, at det stemmer overens med det, kunderne møder i vores 138 butikker landet over,” siger indkøbsdirektør, Rasmus Pape og fortsætter:
“Uanset om det gælder mælk, havregryn, rugbrød eller en helt anden varekategori i vores store sortiment, så vil vi aldrig gå på kompromis med kvaliteten eller friskheden, og vi vil altid gå efter at være billigst.”
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 139 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Grøn Januar, Veganuary eller hele året? Hos Lidl er veganske produkter hverdag9.1.2023 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
For mange danskere er nytårsforsættet at spise en grønnere, mere plantebaseret kost. Hos Lidl er de plantebaserede produkter i fokus året rundt, og 2022 blev et vendepunkt: Veganske og vegetariske produkter er for alvor blevet en integreret del af sortimentet hos dagligvarekæden.
Lidl og Blå Kors uddeler julemad til rekordmange trængte familier: “Overskudsmaden falder på et virkelig tørt sted i år”20.12.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark har modtaget rekordmange ansøgninger om hjælp til mad denne jul. Derfor donerer Lidl for sjette år i træk overskudsmad fra sine butikker til de mange trængte danskere, der har svært ved at få økonomi og julestemning til at gå hånd i hånd.
På Lidls højlager i Køge har man på et år skånet medarbejderne for at løfte 35.000 ton tørvarer15.12.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For lidt over et år siden indviede Lidl sit nye højteknologiske højlager i Køge, hvor mange processer er automatiseret. På blot et år har teknologien skånet dagligvarekædens lagermedarbejdere for en løftemængde på hele 35.000 ton tørvarer, og det glæder medarbejderne i dagligdagen.
Efter succes i hovedstaden: Lidl tester udfasning af tilbudsavisen i Aarhus og Odense10.12.2022 12:33:00 CET | Pressemeddelelse
I det nye år bliver der én ugentlig tryksag færre i over 90.000 aarhusianske og odenseanske postkasser, når Lidl udfaser sin trykte tilbudsavis i en testperiode fra uge et til otte. Det betyder, at kædens gode tilbud fremover skal findes i Lidl Plus-appen eller læses online.
Fynsk iværksætter sætter skub i flødebolle-eventyr med Lidl: “Vi drømmer om at eksportere til butikkerne i udlandet”7.12.2022 11:30:52 CET | Pressemeddelelse
I en ekstra svær tid for mange danske fødevareiværksættere måtte fynske Michael Møller Larsen knibe sig selv i armen, da han i sommer kunne finde sine lokalproducerede gourmetflødeboller på hylderne i Lidls dengang 138 butikker. På trods af en hård opstart og efterfølgende inflation er interessen og salget af Sweetnorth-flødebollerne gået over forventning, og Michael håber på sigt at eksportere til udlandet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum