Lidl uddeler 50.000 gratis croissanter på to timer nær alle danske Lidl-butikker

Mandag d. 9. august kl. 15-17 inviterer samtlige 134 Lidl-butikker landet over til en gratis eftermiddagscroissant. Det sker i anledning af, at en ny YouGov-undersøgelse viser, at Lidl er danskernes førstevalg blandt supermarkedernes bager- og bake off-afdelinger.

Lidl deler 50.000 smørcroissanter ud gratis mandag den 9. august 2021 fra 15-17

Danskerne er ikke i tvivl. Lidls bake off, der serveres frisk fra ovnen op til tre gange dagligt, slår konkurrenterne på kvalitet og modtager den bedste samlede score.

Det viser en undersøgelse foretaget af analysehuset YouGov i samarbejde med B.T.

For at fejre at danskerne har fået smag for Lidls store udvalg af bake off af høj kvalitet, inviterer samtlige 134 Lidl-butikker på mandag til gratis croissanter, som uddeles i nærområdet omkring hver Lidl-butik.

”Vi er helt vildt glade og stolte over, at danskerne mener, at Lidl har de bedste brød og kager. Nu vil vi gerne give endnu flere mulighed for at smage på vores store udvalg af frisk bake off. Derfor vil alle vores butikker på mandag – fra Gedser til Skagen – uddele vores testvindende croissanter kvit og frit. Dermed vil vi vise, at bagværk og søde sager af høj kvalitet ikke længere er forbeholdt bagerier,” siger Anders Frydendahl, salgsdirektør hos Lidl Danmark og fortsætter:

”Samtidig er det også en god mulighed for at se, hvordan vores totalt ombyggede og moderniserede butikker rundt om i Danmark ser ud nu. Vores helt nye butikskoncept, hvor vi moderniserer alle vores butikker, og som er i fuld gang med at blive udrullet, er et vigtigt element i bestræbelserne om, at Lidl skal være danskernes førstevalg. Her har bake off-afdelingen en fremtrædende og indbydende placering, så det bliver endnu nemmere at blive inspireret og vælge mellem alle vores gode produkter. Kunderne vil både opleve en stor ændring i butikkens indretning, valget af farver og materialer – alt med skandinavisk og dansk aftryk,” siger Anders Frydendahl.

Hver Lidl-butik vil, afhængig af størrelse, uddele op til 500 gratis croissanter.

Hvad: Lidl uddeler gratis smørcroissanter

Hvor: I nærområdet af alle 134 Lidl-butikker i Danmark (ikke i selve butikkerne) – find nærmeste Lidl-butik her (øverst på siden)

Hvornår: Mandag den 9. august kl. 15-17

Hvordan: Der uddeles croissanter fra en Lidl-indkøbsvogn stykvis i en pose. De uddeles i nærområdet ved hver butik og altså IKKE i selve butikken.

Om bake off i Lidl:

Lidl deler 50.000 smørcroissanter ud gratis mandag den 9. august 2021 fra 15-17
Hold øje med en Lidl-kundevogn fyldt med lækre, friske smørcroissanter og en medarbejder i denne t-shirt på mandag nær alle landets 134 Lidl-butikker.

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Borgmesteren lagde grundstenen til Lidls nye hovedkontor i hjertet af Aarhus10.9.2021 12:55:04 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af Lidls danske hovedkvarter på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem, og fundament er nu på plads. Det markerede borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, torsdag d. 9. september ved at nedlægge en grundsten. Samtidig deponeredes en tidskapsel med eksempler på, hvad aarhusianerne satte på middagsbordet i 2021.

Lidl lancerer ny Fairtrade-mærket chokoladebar9.9.2021 09:07:16 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har netop lanceret sin egen Fairtrade-mærkede chokoladebar, ’Way to Go!’. Kakaoen er fra bæredygtig dyrkning i Ghana og er Fairtrade-certificeret, som sikrer kakaobonden en fair og stabil pris. Samtidig bidrager Way to Go!-chokoladen også til Fairtrade Premium – et ekstra tillæg til bønderne, som i fællesskab kan bestemme i hvilken retning, de vil udvikle deres produktion og lokalsamfund.

Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa24.8.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidls nye fashionkollektion, der består af sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet, har oplevet kæmpe succes i store europæiske Lidl-lande som Storbritannien, Italien, Tyskland og Belgien. Her har produkterne, der bærer Lidls logo, været så populære, at de er blevet udsolgt på få timer. Den 26. august lander kollektionen i Danmark.