Lidl støtter international håndbold trods pandemi: Er Fresh Food Partner for VM i herrehåndbold 2021

Når VM i herrehåndbold, 2021 IHF Men’s World Championship, sættes i gang i Egypten om få dage, er det med dagligvarekæden Lidl som Official Fresh Food Partner. Specielt i krisetider er det vigtigt for Lidl at fortsætte støtten til en holdsport som håndbold, der ligesom Lidl står for værdier som holdånd og sundhed.

De danske håndboldherrer forvarer deres VM-guld i Egypten i januar 2021, hvor Lidl er med som Official Fresh Food Partner. Samtidig er Lidl Danmark både bukse- og ærmesponsor for Håndboldherrerne.

VM afholdes med stort fokus på sundhed

Selvom mesterskaberne bliver afholdt under COVID-19 pandemien, har håndboldsporten senest ved EM i damehåndbold i Danmark i december vist, at store mesterskaber kan afholdes under sikre former og i såkaldte ’bobler’ – ved EM var der ikke en eneste positiv coronatest efter landene gik ind i ´boblen´.

“I disse usikre COVID-19-tider er der for os et endnu større incitament til aktivt at støtte og promovere holdsport og holdånd. Derfor vil Lidl igen i 2021 støtte VM i herrehåndbold som officiel Fresh Food Partner. Vi er i konstant dialog med arrangørerne omkring forholdene for deltagerne til VM i Egypten, så vi sikrer, at alle deltagere trygt kan spille ved VM under sikrede forhold selvom pandemien ikke er overstået endnu. Vi har tillid til, at alle tænkelige forholdsregler bliver taget, så vi sikrer os, at ingens helbred sættes på spil under VM,” slutter Rasmus Pape.

Holdsporten håndbold er perfekt match for Lidl

I Lidl Danmark er friskhed og høj kvalitet altid i fokus, og derfor er titlen som 'Official Fresh Food Partner' helt optimal. For professionelle håndboldspillere er kosten en vigtig parameter for at kunne yde optimalt på håndboldbanerne, og det passer perfekt ind i Lidls verden, hvor de 133 danske butikker hver dag tilbyder friske varer af høj kvalitet, der kan bruges i en sund og afbalanceret kost.

”De seneste år har vi sat hårdt ind for at vise danskerne, hvad Lidl står for blandt andet i forhold til vores store udvalg af friske varer på hylderne. Vi håber, at vores partnerskab under VM i herrehåndbold kan være med til at styrke denne position endnu mere og derudover gøre opmærksom på, at Lidl også er en dagligvarekæde, der har fokus på sundhed og gerne vil inspirere kunderne i den retning,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl. Han tilføjer:

Benhårdt arbejde og høj kvalitet

”Ligesom landsholdet arbejder vi hos Lidl altid benhårdt på at sikre høj kvalitet. Jeg synes, det er helt fantastisk, at vi endnu en gang har muligheden for at markere os til et sportsevent af denne størrelse, og samarbejdet med Dansk Håndbold Forbund sætter prikken over i’et. Jeg glæder mig til at følge Håndboldherrerne, og jeg krydser fingre for, at de når langt i turneringen.”

Lidl-logoet vil pryde de danske spilledragter ved VM i Egypten, og som noget nyt vil det i år være at finde på både trøje og bukser. Desuden leverer Lidl frisk frugt til spillerne under hjemmekampe i Danmark.

Fakta om VM i håndbold for herrer:

• Officiel titel for mesterskaberne er ’2021 IHF Men’s World Championship’.
  • VM spilles i Egypten på fire forskellige lokationer.
  • Periode: 13. januar til 31. januar 2021.
  • Deltagerlande: 32 (heraf har Lidl butikker i 12). Det er første gang så mange nationer er med til VM.
  • Danmark er forsvarende verdensmester efter håndboldherrerne gjorde rent bord på hjemmebane i 2019 og vandt alle deres 10 kampe. I finalen slog de Norge 31-22 til det første verdensmesterskab for håndboldherrerne.
  • Mikkel Hansen blev i 2019 VM-turneringens topscorer med 72 mål og blev kåret til turneringens bedste spiller.

Keywords

Images

About Lidl Danmark

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Subscribe to releases from Lidl Danmark

Subscribe to all the latest releases from Lidl Danmark by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Lidl Danmark

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.

Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.