Lidl støtter international håndbold trods pandemi: Er Fresh Food Partner for VM i herrehåndbold 2021

Når VM i herrehåndbold, 2021 IHF Men’s World Championship, sættes i gang i Egypten om få dage, er det med dagligvarekæden Lidl som Official Fresh Food Partner. Specielt i krisetider er det vigtigt for Lidl at fortsætte støtten til en holdsport som håndbold, der ligesom Lidl står for værdier som holdånd og sundhed.
De danske håndboldherrer forvarer deres VM-guld i Egypten i januar 2021, hvor Lidl er med som Official Fresh Food Partner. Samtidig er Lidl Danmark både bukse- og ærmesponsor for Håndboldherrerne.

VM afholdes med stort fokus på sundhed

Selvom mesterskaberne bliver afholdt under COVID-19 pandemien, har håndboldsporten senest ved EM i damehåndbold i Danmark i december vist, at store mesterskaber kan afholdes under sikre former og i såkaldte ’bobler’ – ved EM var der ikke en eneste positiv coronatest efter landene gik ind i ´boblen´.

“I disse usikre COVID-19-tider er der for os et endnu større incitament til aktivt at støtte og promovere holdsport og holdånd. Derfor vil Lidl igen i 2021 støtte VM i herrehåndbold som officiel Fresh Food Partner. Vi er i konstant dialog med arrangørerne omkring forholdene for deltagerne til VM i Egypten, så vi sikrer, at alle deltagere trygt kan spille ved VM under sikrede forhold selvom pandemien ikke er overstået endnu. Vi har tillid til, at alle tænkelige forholdsregler bliver taget, så vi sikrer os, at ingens helbred sættes på spil under VM,” slutter Rasmus Pape.

Holdsporten håndbold er perfekt match for Lidl

I Lidl Danmark er friskhed og høj kvalitet altid i fokus, og derfor er titlen som 'Official Fresh Food Partner' helt optimal. For professionelle håndboldspillere er kosten en vigtig parameter for at kunne yde optimalt på håndboldbanerne, og det passer perfekt ind i Lidls verden, hvor de 133 danske butikker hver dag tilbyder friske varer af høj kvalitet, der kan bruges i en sund og afbalanceret kost.

”De seneste år har vi sat hårdt ind for at vise danskerne, hvad Lidl står for blandt andet i forhold til vores store udvalg af friske varer på hylderne. Vi håber, at vores partnerskab under VM i herrehåndbold kan være med til at styrke denne position endnu mere og derudover gøre opmærksom på, at Lidl også er en dagligvarekæde, der har fokus på sundhed og gerne vil inspirere kunderne i den retning,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl. Han tilføjer:

Benhårdt arbejde og høj kvalitet

”Ligesom landsholdet arbejder vi hos Lidl altid benhårdt på at sikre høj kvalitet. Jeg synes, det er helt fantastisk, at vi endnu en gang har muligheden for at markere os til et sportsevent af denne størrelse, og samarbejdet med Dansk Håndbold Forbund sætter prikken over i’et. Jeg glæder mig til at følge Håndboldherrerne, og jeg krydser fingre for, at de når langt i turneringen.”

Lidl-logoet vil pryde de danske spilledragter ved VM i Egypten, og som noget nyt vil det i år være at finde på både trøje og bukser. Desuden leverer Lidl frisk frugt til spillerne under hjemmekampe i Danmark.

Fakta om VM i håndbold for herrer:

• Officiel titel for mesterskaberne er ’2021 IHF Men’s World Championship’.
  • VM spilles i Egypten på fire forskellige lokationer.
  • Periode: 13. januar til 31. januar 2021.
  • Deltagerlande: 32 (heraf har Lidl butikker i 12). Det er første gang så mange nationer er med til VM.
  • Danmark er forsvarende verdensmester efter håndboldherrerne gjorde rent bord på hjemmebane i 2019 og vandt alle deres 10 kampe. I finalen slog de Norge 31-22 til det første verdensmesterskab for håndboldherrerne.
  • Mikkel Hansen blev i 2019 VM-turneringens topscorer med 72 mål og blev kåret til turneringens bedste spiller.

Keywords

Images

About Lidl Danmark

Carl Blochs Gade 89

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Subscribe to releases from Lidl Danmark

Subscribe to all the latest releases from Lidl Danmark by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Lidl Danmark