Lidl slutter samarbejde med gourmetkokken Wassim Hallal

Dagligvarekæden Lidl kommer fra 2022 til at gå nye veje med sine eksklusivprodukter, hvorfor samarbejdet med gourmetkokken Wassim Hallal når sin ende ved årets udgang.

Når 2021 går på hæld stopper Lidls samarbejde med den århusianske gourmetkok fra Restaurant Frederikshøj Wassim Hallal om dagligvarekædens eksklusivlinje ’WH’. Samarbejdet er nået til vejs ende, fordi Lidl nu har besluttet at gå nye veje i forhold til den fremtidige satsning på deres eksklusivlinje.

Kvalitet og discount går hånd i hånd

Samarbejdet mellem Lidl og Wassim Hallal har resulteret i flere end 100 forskellige nye produkter på Lidls hylder, som er blevet udviklet og kvalitetssikret fra små, lokale producenter og solgt i Lidls 134 danske butikker landet over.

”Samarbejdet har i høj grad været en investering i at få endnu flere danskere til at få øjnene op for, at kvalitet og discount ikke er hinandens modsætninger i Lidl. Det, synes vi, i høj grad er lykkedes, men fra 2022 kommer vi til at følge det strategiske spor på en ny måde,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Hvad det konkret munder ud i, udover et stort fokus på danske kvalitetsleverandører, kan indkøbsdirektøren endnu ikke løfte sløret for.