Lidl satser på ekstra kolde drikkevarer i sommervarme Skagen

Lidls butik på toppen af Danmark storsælger kolde drikkevarer i specielt to uger midt på sommeren. Derfor har butikspersonalet gentaget sidste års store succes: Et køleskab i butikkens vindfang fyldt med rosé og sixpacks af øl. Samtidig er grillpølser og bake off-baguettes også populære i Lidls butik i Skagen, når solen står højest.

Butikschef Nikolaj Højer og hans medarbejdere i Lidls butik på Chr. Xs Vej 53 i Skagen har fyldt to køleskabe op med øl og rosé, så byens turister nemt kan købe ind til grillfesterne hen over sommeren. Foto: Lidl Danmark

Uge 29 og 30 er de travleste på hele året for Lidls butik i Skagen, den nordligste i Danmark. Og de mange turister, der sætter pris på sol, sommer og kolde drikkevarer bliver ikke skuffede, når de tager i Lidl på Chr. Xs Vej 53 i Skagen:

Her har teamet nemlig igen i år gjort det let for kunderne at sætte gang i strandturen eller grillfesten med to køleskabe fyldt med kolde øl og kold, prisvindende rosé.

”Sidste sommer ville vi godt levere en ekstra service til kunderne her midt på sommeren, hvor Skagen har masser af turister. Derfor satte vi køleskabet op i vores vindfang, og det var meget populært, at kunderne let kunne købe sig kolde drikkevarer med hjem,” fortæller butikschef i Lidl i Skagen, Nikolaj Højer.

Pallevis af øl og rosé

Tiltaget var en stor succes sidste år, og derfor har butikspersonalet igen i år sat de store køleskabe op og fyldt dem med øl i sixpacks og Lidls testvindende rosé.

”Vores kunder var virkelig glade for tiltaget sidste sommer, hvor vi på de travleste uger solgte pallevis af kolde øl og rosé. Vi ser også en stor øgning i salget af grillpølser og vores bake off-baguettes, så det er tydeligt, at mad på grillen er populært her om sommeren,” fortæller Nikolaj Højer.

Trods travlheden i sommermånederne i Skagen er humøret højt hos Lidls butikspersonale:

”Butikspersonalet synes, det er spændende med de travle sommeruger midt på sommeren, og derfor holder vi vores ferie uden for højsæsonen. Det er vigtigt for mig som leder, at fleksibiliteten går begge veje, og jeg prioriterer også at være fleksibel, når vi er igennem den travleste tid. Dette kan lade sig gøre, fordi vi arbejder godt sammen, hygger os godt i teamet og har et stærkt sammenhold, som er specielt vigtigt, når vi har så travlt, som vi har, i disse uger. Vi løber stærkt for at fylde hylderne op med friske varer, men så kan vi heldigvis puste lidt ud senere på sommeren,” lyder det fra butikschef Nikolaj Højer.

Fra venstre mod højre med Skagen i baggrunden: souschef Niklas Sørensen, nyuddannet elev Rasmus Gislund, souschef Mathias Kjær, butikschef Nikolaj Højer, salgsleder Inge Birket og salgsleder Andreas Nielsen. Foto: Lidl Danmark

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Borgmesteren lagde grundstenen til Lidls nye hovedkontor i hjertet af Aarhus10.9.2021 12:55:04 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af Lidls danske hovedkvarter på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem, og fundament er nu på plads. Det markerede borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, torsdag d. 9. september ved at nedlægge en grundsten. Samtidig deponeredes en tidskapsel med eksempler på, hvad aarhusianerne satte på middagsbordet i 2021.

Lidl lancerer ny Fairtrade-mærket chokoladebar9.9.2021 09:07:16 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har netop lanceret sin egen Fairtrade-mærkede chokoladebar, ’Way to Go!’. Kakaoen er fra bæredygtig dyrkning i Ghana og er Fairtrade-certificeret, som sikrer kakaobonden en fair og stabil pris. Samtidig bidrager Way to Go!-chokoladen også til Fairtrade Premium – et ekstra tillæg til bønderne, som i fællesskab kan bestemme i hvilken retning, de vil udvikle deres produktion og lokalsamfund.

Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa24.8.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidls nye fashionkollektion, der består af sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet, har oplevet kæmpe succes i store europæiske Lidl-lande som Storbritannien, Italien, Tyskland og Belgien. Her har produkterne, der bærer Lidls logo, været så populære, at de er blevet udsolgt på få timer. Den 26. august lander kollektionen i Danmark.