Lidl på Frederiksberg er nomineret til Frugt- og grøntprisen 2020

Lidl er nu nomineret til to prestigefyldte Fødevarepriser indenfor discount-kategorien: Lidl Hillerød blev nomineret til Mejeriprisen i slutningen af maj og nu er Lidl Frederiksberg på Dirch Passers Allé nomineret til Frugt- og grøntprisen. To gange tidligere har kæden vundet den prestigefyldte Frugt- og grøntpris.

Butikschef Christian Bjørnlund er sammen med resten af teamet i Lidl Frederiksberg nomineret til Landbrug & Fødevarers prestigefyldt pris ”Frugt- og grøntprisen” indenfor discount.

Nu er de tre nominerede butikker til Frugt- og grøntprisen 2020 fundet, og Lidl på Frederiksberg er en af dem. Til september kårer Landbrug & Fødevarer vinderen, og butikschef i Lidl Frederiksberg, Christian Bjørnlund, vil gøre alt, hvad der skal til for at førstepladsen går til hans butik:

”Vi er top-motiverede for at give den fuld gas hen over sommeren og vise vores frugt- og grøntafdeling fra sin bedste side. Jeg glæder mig til, at hele teamet holder skarpt fokus på dette område over sommeren, så vi kan vise alle vores besøgende, at vi altid har en frisk og indbydende frugt- og grøntafdelingen med spændende og lækre varer,” siger Christian Bjørnlund.

Det er altså hele butiksteamet, der kæmper om at vinde prisen for den bedste frugt- og grøntafdeling i discount kategorien ved Fødevarepriserne 2020. Teamet har som altid særligt fokus på friskhed og mange danske varer.

I maj blev Lidl i Hillerød nomineret til Mejeriprisen, så med Frederiksberg-butikken er Lidl er med i kampen om Fødevarepriserne på mere end én front.

”Frederiksberg og Hillerød er to rigtig gode butikker, som jeg synes har fortjent nomineringerne til de to priser. Nu er vi klar til kamp, for vi vil vise, at vi har landets bedste afdelinger i henholdsvis mejeri og frugt og grønt – ikke bare top tre. Jeg er sikker på, at vores to butikker kommer til at repræsentere Lidl godt og vise juryen, at vi mener det seriøst, når vi siger, at vi er Danmarks friskeste dagligvareforretning,” siger direktør i Lidl, Dirk Fust.

Frugt- og grøntprisen 2020

Når juryen skal kåre vinderbutikken, sker det ud fra fire parametre, der alle vægter 25 procent: friskhed, sortiment og iscenesættelse, kunden i centrum samt differentiering og vækst.

Alt i alt bliver prisen altså uddelt til den dagligvarebutik, der har gjort noget helt særligt for at imødekomme deres kunder og kan levere en ekstraordinær god frugt- og grøntafdeling.

Det er ikke ukendt for Lidl at være nomineret til en eller flere af de prestigefyldte priser, da dagligvarekæden tidligere har stået øverst på skamlen: Lidl, Bondovej, Odense vandt ”Frugt- og grøntprisen” i 2015, Lidl Thisted har vundet ”Mejeriprisen” i 2016 samt ”Frugt- og grøntprisen” i 2017 og Lidl, Marius Jensens Vej, Skive vandt ”Mejeriprisen” i 2018.

Om Lidl:

• 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 126 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
  • Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.