Lidl lancerer første golfkollektion

Lidl lancerer som den første dagligvarekæde i Danmark nu sin egen golfkollektion med mere end 20 produkter i Lidls eget sportsbrand, Crivit, og produkterne lander i butikkerne i uge 22. Golfsporten henvender sig til alle og er i hastig vækst, og Lidl tilbyder nu en række golfprodukter for den pris- og kvalitetsbevidste golfentusiast. Danmarks 155.000 golfspillere og andre golfinteresserede kan fremover købe sko, tøj, handsker samt forskelligt udstyr i Lidl.

Den tyske golfspiller Sarina Schmidt som er Lidls ansigt udadtil på den nye golfkollektion. Foto: Lidl PR

Golfsporten oplever et sandt medlemsboom disse år, og dagligvarekæden Lidl lancerer med sit eget golfsortiment nu en helt ny produktgruppe, hvor man kan vinde markedsandele. Til maj kommer den nye golfkollektion i kædens eget sportsmærke, Crivit, i Lidls 133 butikker i Danmark.

Kollektionen er skabt i samarbejde med en af Tysklands bedste golfspillere, den 21-årige Sarina Schmidt, og lanceres i 10 Lidl-lande. Samarbejdet med den unge, professionelle golfspiller skal både åbne op for nye og yngre målgrupper og samtidig styrke kvaliteten af Lidls golfprodukter.

Indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape, fortæller:

”Alle, der elsker at være udendørs og bevæge sig, kan spille golf. Golf er blevet uhyre populært de seneste år og golfspillere kommer i alle aldre og med vidt forskellige forudsætninger. Med vores nye golfkollektion viser vi, at golf er for alle og at kvalitet og pris sagtens kan følges ad.”

Professionel tankegang i produktudviklingen

Igennem samarbejdet med en af topgolferne i Tyskland, Sarina Schmidt, har Lidl sikret sig værdifulde input, da kollektionen blev udviklet.

”Med samarbejdet med Sarina Schmidt sikrer vi os en golfkollektion med fokus på høj kvalitet til den rigtige pris. Og samtidig kan vi henvende os til en yngre målgruppe, der vil få en række kvalitetsprodukter, som er til at betale,” fortæller indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape.

Golf er mere populært end nogensinde

Golf har aldrig været mere populært i Danmark end lige nu. Dansk Golf Union, der organiserer golfsporten i Danmark, har ligget stabilt i deres medlemstal de seneste 10 år, men opnåede i 2020 sin højeste medlemstilgang og et rekordantal golfspillere på knap 155.000 – en stigning på 6.000 fra året før. Heraf er 23.500 nye golfspillere.

”Vi har oplevet en større tilgang af golfspillere i 2020 end nogensinde før, og vi har slået rekord i medlemstal med knap 155.000 i 2020,” fortæller udviklings- og turneringschef i Dansk Golf Union, Jonas Meyer.

Udviklingschefen mener samtidig, at coronapandemien har gjort sit til, at golfsporten er blevet ekstra populær.

”Golf er utrolig corona-venligt, da man jo dyrker sporten udendørs, går rundt på meget store arealer, har sit eget udstyr og typisk kun spiller få personer sammen. Samtidig kan vi i klubberne styre, hvornår og hvor mange, der kommer og spiller,” fortæller Jonas Meyer og tilføjer:

”Der hersker visse fordomme om golfsporten, men det er vigtigt at understrege, at golf er for alle. Gennemsnitsgolfklubben i Danmark er en idrætsforening med frivillige, hvor hr og fru Danmark spiller, og vores medlemmer spænder bredt over alder, køn, niveau og pengepung. I dag har de fleste mulighed for at spille golf og mange vil bare gerne spille og hygge sig med deres venner og går ikke op i, om udstyret er fra et bestemt mærke, så længe det virker. Sådan var det ikke for 30 år siden.”

Laserafstandsmåler

• Rækkevidde op til 1100 meter og 6x forstørrelse.
  • Pin Seeker lokaliserer faner op til 350 meter.
  • Vægt: 181 g.
  • Pris: 999 kr.

Poloshirt i flere farver til både damer og herrer i ass. størrelser.

• Pris: 59 kr.

Tees

• 10 stk. i plast til enten almindeligt slag eller driver slag.
  • Mulighed for indstilling af flere højder på teen.
  • Pris: 15 kr.

Golfbolde – Premium 3-Piece

• Pakke med 12 stk.
  • 3-lags konstruktion.
  • Pris: 129 kr.

Golfhandske til både damer og herrer i ass. størrelser

• Handsken er lavet af lammeskind, der kombineret med åndbart Cool-Flex giver en behagelig bærekomfort.
  • Farve: Hvid
  • Pris: 99 kr.

De cirka 20 produkter sættes til salg i Lidl i uge 22 i en begrænset periode, og så længe lager haves.

Prøv golf i hele Danmark

Dansk Golf Union kører med prøvemedlemskaber i de fleste af deres 186 klubber. For omkring 500 kroner kan man med et prøvemedlemskab komme ud og prøve sporten i en måned eller to, blive instrueret, låne udstyr og få en komplet indføring i sporten. Læs mere på www.dgushop.dk

Tal om golf i Danmark:

• Dansk Golf Union har 154.803 aktive medlemmer (pr 30. september 2020)
  • Der er 186 klubber i Dansk Golf Union og dermed 186 golfbaner
  • Alle golfklubber en bane med minimum 9 huller. De fleste har 18 eller 27 huller. En enkelt har 45 huller.

Laserafstandsmåler
Lidl Crivit poloshirt
Lidl Crivit golfbold
Lidt Crivit golftees
Lidl Crivit lammeskindsgolfhandsker

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Overskudsmad fra Lidl hjælper socialt udsatte i påsken: Blå Kors deler tusindvis af poser med madvarer ud over hele Danmark24.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Påskehelligdagene er en helt særlig tid for den sociale hjælpeorganisation Blå Kors. De oplever i stigende grad flere trængte familier, som har brug for en ekstra håndsrækning i højtiderne. Derfor uddeler Blå Kors i år overskudsmad i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som doneres fra Lidls butikker, til glæde for brugere af familienetværk, væresteder og beboere på botilbud.

Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt17.3.2021 11:29:42 CET | Pressemeddelelse

Lidl Danmark vinder den prestigefyldte, internationale pris ’European Private Label Award’ for sin økologiske kokossorbet, der er en del af WH-serien, som stjernekokken Wassim Hallal står bag. Prisen uddeles i kategorien ’Frozen Food’ og er en af 11 kategorier, hvor de bedste private label-produkter fra 17 europæiske lande har kæmpet om priser. Lidl havde i alt fem danskproducerede produkter nomineret.

Universitet kårer Lidl som bedste praktikplads15.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nedlukning, online-undervisning og forsamlingsforbud. Det er ikke let at være specialestuderende i en coronatid. Men for Caja Skovning Schmidt har en praktikplads hos Lidl både ført til et specialesamarbejde og et nyt studiejob. For Lidl var det også en succes. Foruden en ny kollega, modtager dagligvarekæden nu en pris for bedste praktikplads – International Virksomhedskommunikation (IVK) på Syddansk Universitet (SDU) står bag prisoverrækkelsen.