Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa

Lidls nye fashionkollektion, der består af sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet, har oplevet kæmpe succes i store europæiske Lidl-lande som Storbritannien, Italien, Tyskland og Belgien. Her har produkterne, der bærer Lidls logo, været så populære, at de er blevet udsolgt på få timer. Den 26. august lander kollektionen i Danmark.

Den eftertragtede fashion-kollektion fra Lidl rammer de danske butikker den 26. august i et begrænset antal. Specielt Lidl-sneakers har været ultrapopulære i de øvrige Lidl-lande.

Da Lidls modekollektion ramte flere store Lidl-lande i 2020, måtte mange butikker melde udsolgt efter få minutter. I dag bliver de populære sneakers videresolgt for flere tusinde kroner.

Den 26. august rammer limited edition kultkollektionen, The Lidl Collection, Danmark med et nyt 2021-design.

The Lidl Collection i danske butikker

Kollektionen byder på både sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet i et moderne normcore-inspireret design, der alle bærer Lidls genkendelige farver og logo.

De forskellige produkter er kun tilgængelige i et stærkt begrænset antal.

Lidl Danmarks presseansvarlige, Thomas Sejersen, glæder sig til opleve, hvordan de danske forbrugere kommer til at tage imod de hypede produkter.

”Vi er blæst bagover af den succes, som vi oplevede internationalt i forbindelse med lanceringen af kollektionen. Nu lander den nye fashionkollektion i Danmark med fire forskellige produkter, og vi er spændte på at se, om den kan opnå samme store succes som i de andre europæiske lande.”

Sneakers revet væk i andre Lidl-lande

Da Lidls modekollektion indtog det europæiske marked i efteråret 2020, blev lanceringen modtaget med en enorm interesse og en hektisk kundeskare, der normalt kun er forbundet med prestigefyldte lanceringer fra de store globale modehuse.

Her har produkterne, der prydes af Lidls farver og logo, været så populære, at de i flere lande blev udsolgt på blot få minutter. Specielt kollektionens sneakers i blåt, gult og rødt design fik en overraskende positiv modtagelse.

Efterspørgslen er absolut ikke stilnet af siden efterårets lancering, hvor der har været stor rift om især sneakers og strømper, der nu flere steder bliver solgt for mange gange deres originalpris.

Hypen omkring kollektionen har taget adskillige overskrifter verden over, og har vi har været heldige at få et begrænset antal af de populære produkter til Danmark – så det gælder om at være hurtig på torsdag, hvis man vil have fingre i de eftertragtede sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet,” siger Thomas Sejersen.

The Lidl Collection er tilgængelig i Lidl-butikkerne fra den 26. august 2021 i et begrænset antal.

Lidl sneakers i to forskellige styles. Findes i forskellige størrelser.
Pris: 111 kroner
Lidl sneakers i to forskellige styles. Findes i forskellige størrelser. Pris: 111 kroner
Lidl badesandaler i forskellige farver og størrelser.
Pris: 45 kroner
Lidl badesandaler i forskellige farver og størrelser. Pris: 45 kroner
Lidl sportsstrømper – flere varianter og størrelser
Pris: 15 kroner
Lidl sportsstrømper – flere varianter og størrelser Pris: 15 kroner
Lidl foldbart indkøbsnet i forskellige varianter.
Pris: 10 kroner
Lidl foldbart indkøbsnet i forskellige varianter. Pris: 10 kroner

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Borgmesteren lagde grundstenen til Lidls nye hovedkontor i hjertet af Aarhus10.9.2021 12:55:04 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af Lidls danske hovedkvarter på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem, og fundament er nu på plads. Det markerede borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, torsdag d. 9. september ved at nedlægge en grundsten. Samtidig deponeredes en tidskapsel med eksempler på, hvad aarhusianerne satte på middagsbordet i 2021.

Lidl lancerer ny Fairtrade-mærket chokoladebar9.9.2021 09:07:16 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har netop lanceret sin egen Fairtrade-mærkede chokoladebar, ’Way to Go!’. Kakaoen er fra bæredygtig dyrkning i Ghana og er Fairtrade-certificeret, som sikrer kakaobonden en fair og stabil pris. Samtidig bidrager Way to Go!-chokoladen også til Fairtrade Premium – et ekstra tillæg til bønderne, som i fællesskab kan bestemme i hvilken retning, de vil udvikle deres produktion og lokalsamfund.