Lidl går ’all in’ på friskhed i ny imagekampagne

De fleste véd, man får meget for pengene, når man handler i Lidl. Men at man også får super friske varer med hjem, ved kun kunderne. Og det skal alle danskere vide. I en helt ny imagekampagne med Pilou Asbæk som stemmefører og Dansevisen som underlægningsmusik vil Lidl nu sætte en tyk streg under, at friskhed og kvalitet går hånd i hånd med det gul-blå og røde logo.

I dag lancerer Lidl en helt ny imagekampagne, der skal hjælpe kæden med at vinde nye markedsandele ved at sætte fokus på de mange tiltag, der gøres hver dag i butikkerne for at sikre friskhed og topkvalitet. Foto: Unsplash

I en helt ny friskhedskampagne sætter Lidl skub på fortællingen om de hundredvis af friske produkter fra lokale, danske producenter, der hver dag lander på hylderne i kædens 133 butikker i Danmark. Akkompagneret af Dansevisen og med Pilou Asbæk som stemmefører lancerer kæden nu en helt ny kampagne og brandidentitet under sloganet: ”Super frisk. Til Lidl pris.”

”Vi ved, at vores kunder sætter stor pris på vores friske frugt og grøntafdeling, hvor høj kvalitet, et bredt udvalg af aktuelle sæsonvarer, masser af danske produkter og muligheden for at vælge mange økologiske produkter til. Vi mener, at en moderne dagligvarebutik bør have et endnu større udvalg af friske produkter derfor hæver vi nu niveauet yderligere ved at få endnu flere friske produkter på hylderne og fortælle om, hvordan vi sikrer kvaliteten i butikkerne”, fortæller indkøbsdirektør, Rasmus Pape, fra Lidl.

”Friskhed” bliver nøglen i erobringen af nye kunder

Den nye kampagne skal understøtte den gennemgribende modernisering af samtlige af kædens 133 butikker, der samlet set løber op i et trecifret millionbeløb, som er i fuld gang netop nu.

Moderniseringen har netop til formål at fremhæve og gøre plads til de mange nye, friske produkter, varesortimentet bliver udvidet med. Friskhed har altid været et vigtigt fokusområde hos Lidl. Butikkerne bager friskbagt bake off tre gange om dagen, og de får hver eneste dag friske leverancer af blandt andet kød, frisk, mejeri og frugt og grønt.

Friskhed gælder også i forhold til indkøb, transporttid og i egenkontrollen i butikkerne. Butikkerne bliver hver eneste dag forsynet med friske varer af høj kvalitet, og alle varer bliver kvalitetssikret. Det gælder både, når varerne ankommer til Lidls lagre, og når de ankommer til butikkerne. Kombineret med det nye fokus i Lidls markedsføringsfremstød er Lidl nu godt på vej mod at få endnu flere nye kunder ind i butikkerne.

”Det er ingen hemmelighed, at vi arbejder benhårdt på at erobre endnu større markedsandele i Danmark. Derfor er det også helt afgørende, at vi nu også får fortalt om alle de tiltag, vi gør hver eneste dag for friskhed og kvalitet i absolut særklasse til de mange, potentielle kunder, der måtte have fordomme om det modsatte”, siger Rasmus Pape og fremhæver blandt andet, at mange ikke ved, at hver Lidl-butik eksempelvis har en friskhedsansvarlig, der hver time kontrollerer frugt og grønt.

Den nye imagekampagne er udarbejdet i tæt samarbejde med reklamebureauet Nørgård Mikkelsen og instruktør Meeto Worre Kronborg Grevsen, der blandt andet laver film for Coca-Cola, Tesla m.fl. Kampagnen er en 360 graders kampagne med et stærkt fokus på det digitale/online og TV.

Lidls nye friskhedsfilm kan ses her (www.lidl.dk/superfrisk)

Læs mere om kampagnen her (www.lidl.dk/superfrisk)

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.