Lidl er officiel Fresh Food Partner ved 2023 UCI Cycling World Championships

I august 2023 vil 13 UCI-mesterskaber finde sted i én stor begivenhed for allerførste gang. Lidl støtter denne store Union Cycliste Internationale-begivenhed.
Lidl er officiel Fresh Food Partner ved 2023 UCI Cycling World Championships.

UCI Cycling World Championships finder sted i Glasgow og på tværs af Skotland fra 3. til 13. august. Det bliver en af de største cykelbegivenheder i historien og samler 13 eksisterende UCI World Championships for at danne én stor begivenhed for allerførste gang.

På denne baggrund indgår UCI Cycling World Championships og Lidl – en Europas største dagligvarekæder – et partnerskab. Som officiel Fresh Food Partner støtter Lidl alle 13 UCI-verdensmesterskaber og ønsker at fremhæve betydningen af bevægelse og bevidst ernæring for at føre en sund livsstil.

Som dagligvarekæde sætter Lidl sine kunder i stand til at træffe ansvarlige købsbeslutninger og giver adgang til frisk, sund mad i den bedste kvalitet og til den bedste pris. Det gør Lidl til en pålidelig partner for sine kunder, når de gør deres daglige indkøb.

International organisation passer godt med et internationalt event

Som et selskab i Schwarz Group er Lidl repræsenteret på verdensplan med over 12.000 butikker i 31 lande i Europa og USA – et perfekt match til den internationale karakter og mangfoldigheden af UCI Cycling World Championships 2023, hvor man forventer over 6.000 professionelle og amatørcyklister fra flere end 120 lande vil deltage i de 13 UCI-verdensmesterskaber. Ligesom Lidl-produkter er tilgængelige for alle, så er cykling også ideel for alle, der ønsker at være mere aktive i deres hverdag.

“Vi er begejstrede over muligheden for at være involveret i en så innovativ og unik begivenhed. Fresh Food Partnership viser perfekt Lidls ambition om at støtte en sund og aktiv livsstil ved at bidrage til mere bevidste og sundere madvalg. Som en banebrydende, global begivenhed ser vi frem til at arbejde med 2023 UCI Cycling World Championships og inspirere folk til at bringe mere vitalitet og sport ind i deres daglige liv," fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.

Amina Lanaya er UCI-generaldirektør, og hun fortæller følgende om partnerskabet med Lidl:

“Lidl er en passende international partner til UCI Cycling World Championships 2023, som forventes at blive fulgt af flere end en milliard mennesker verden over. Lidl deler vores overbevisning om, at cykling er for alle og vil hjælpe os med at nå et af de vigtigste begivenhedsmål, som er at nå ud til et stort, nationalt og internationalt publikum og fremme de mange sundheds- og velværefordele ved at cykle."

Om UCI
Union Cycliste Internationale (UCI) blev grundlagt den 14. april 1900 i Paris, Frankrig, og er det verdensomspændende styrende organ for cykling. De udvikler og overvåger cykling i alle dens former og for alle mennesker: som en konkurrencesport, en sund rekreativ aktivitet, et transportmiddel og også bare for sjov. UCI administrerer og promoverer de ti cykeldiscipliner som landevej, bane, mountainbike, BMX Racing, BMX Freestyle, cyclocross, trials, indendørs cykling, e-sportscykling og trail. Fem af disse er med på programmet for de olympiske lege (landevej, bane, mountainbike, BMX Racing og BMX Freestyle), to i de paralympiske lege (vej og bane) og fire i ungdoms-OL (landevej, mountainbike, BMX Racing og BMX Freestyle).

Om Lidl
Lidl er som et selskab i Schwarz-gruppen med hovedkontor i Neckarsulm en af de førende dagligvarekæder i Tyskland og Europa. Lidl driver i øjeblikket flere end 12.000 butikker og over 200 varedistributions- og logistikcentre i 31 lande.

For mere information: www.uci.org

Lidl er officiel Fresh Food Partner ved 2023 UCI Cycling World Championships.