Lidl er klar med åbningsdatoer for fire nye butikker i foråret

I februar stod det klart, at Lidl overtager fire tidligere Aldi-butikker - i henholdsvis Hjørring, Søndersø, Silkeborg og Aarhus – dette forår. Nu løfter dagligvarekæden sløret for, hvornår butikkerne åbner samt planerne for de enkelte butikker.
D. 11. maj åbner Lidl den første af fire nye butikker, som dagligvarekæden har opkøbt af Aldi. Butikken i Hjørring bliver den første til at slå dørene op med Lidls butikskoncept.

Snart bliver 139 til 143 butikker, når dagligvarekæden Lidl åbner fire nye butikker, som de opkøbte af Aldi tidligere på året. Nu er Lidl klar til at melde datoer ud for de fire butiksåbninger – og den første butik åbner allerede torsdag d. 11. maj på Skagensvej 100 i Hjørring

”Vi er glade for officielt at kunne melde åbningsdatoerne for vores fire nye butikker ud. Siden opkøbene har vi arbejdet intensivt på at renovere og indrette, så vi kan byde kunderne indenfor i vores butikskoncept, ligesom vi har sat stærke teams i butikkerne med blandt andre flere tidligere Aldi-ansatte,” fortæller Mads T. Nielsen, Udviklings- og Ejendomsdirektør i Lidl.

De fire nye butikker er en del af Lidls ekspansion på det danske marked, hvor dagligvarekæden for nyligt meldte ud, at man i løbet af få år vil op på 200 butikker i Danmark.

Der er gode muligheder i Hjørring

Snart får hjørringensere endnu en Lidl i byen, som de kan handle i. Ifølge Mads T. Nielsen har ekspansionen i Hjørring længe været på Lidls radar, da det er en spændende by med gode muligheder.

Teamet for den nye butik er sat, og her i blandt er der 11 tidligere Aldi-ansatte, som butikschef Kim Holm Jensen skal stå i spidsen for. Rollen som butikschef er ikke ny for Kim Holm Jensen, da han kommer direkte fra Lidl-butikken på Åstrupvej 2, der for nylig blev kåret til årets butik i 2022 i Region Nord internt i Lidl.

Jeg glæder mig til at skulle få en ny butik op at køre, hvor jeg har tænkt mig at implementere alle de gode erfaringer, jeg har gjort mig i butikken på Åstrupvej 2. Som butikschef lægger jeg stor vægt på at skabe en behagelig arbejdsplads for mine kollegaer og tilbyde kunderne god kundeservice og friske varer på hylderne. Så det vil jeg helt klart også bestræbe mig efter i den nye butik,” fortæller Kim Holm Jensen, kommende butikschef for Lidl på Skagensvej i Hjørring.

Åbner den første Lidl-butik i Søndersø

Torsdag d. 25. maj åbner Lidl sin allerførste butik i Søndersø, og det er på adressen Toftekær 6. Da det blev meldt ud, at Aldi i Søndersø ville genopstå som en Lidl-butik, skabte det stor glæde og forventning i lokale Facebook-grupperog åbningen skal naturligvis også fejres med et brag af en åbningsfest med gode tilbud til de nye kunder.

”I forbindelse med åbningen kan vi garantere gode tilbud til borgerne i Søndersø og omegn. Vi glæder os til at vise borgerne, hvad vi har at tilbyde af varer til deres dagligdag. Vi håber, at mange har lyst til at prøve at handle i vores butik, hvor vi blandt andet har prioriteret en kæmpestor bakeoff-afdeling og en stor frugt og grønt-afdeling,” siger Mads T. Nielsen, Udviklings- og Ejendomsdirektør i Lidl.

Allerede nu er Louise Blaaberg, tidligere butikschef i Aldi-butikken i Søndersø, fuld gang med sin indarbejdning til rollen som butikschef i Lidl

“Jeg kender heldigvis hver en kvadratmeter af butikken, men glæder mig til at prøve kræfter af i et nyt butikskoncept som Lidls og med en masse kvalitetsprodukter til gode priser på hylderne. Jeg glæder mig til og håber meget at gense flere af de lokale kunder i vores nye butik.

Tidligere Aldi-butikschef er i spidsen i Silkeborg

Når Lidl åbner sin tredje butik i Silkeborg torsdag d. 1. junibliver det også med en tidligere Aldi’er som butikschef, nemlig Gørill Celina Holmslykke, og hun glæder sig

“Jeg kører forbi dagligt butikken, fordi jeg er så nysgerrig og bare glæder mig helt vildt. Især til det her med at følge hele op- og ombygningen og til at lukke kunder ind igen. Og så bliver det bare rart at få vendt noget negativt til noget positivt – for det sluttede lidt trist, men det bliver uden tvivl vendt til noget endnu bedre.”

Butikken på Nordre Højmarksvej 1 er næsten helt ny, da den blev bygget om for Aldi i november sidste år, og sammenligner man butikken med Lidls øvrige to butikker i byen, har denne en anden placering, som er i den del af Silkeborg, som Lidl ikke hidtil har været repræsenteret

”Det er et spændende område, hvor der sker meget. Der bliver bygget mange nye huse og mange familier flytter til. Endnu et stort plus ved butikken er, at den er så ny, hvilket blandt andet betyder, at teknik, belysning og lignende allerede er moderne og energivenligt,” fortæller Mads T. Nielsen, Udviklings- og Ejendomsdirektør i Lidl.

Lidl rykker ind i hjertet af Aarhus

Blot 1 kilometer fra Lidls nye hovedkontor på Godsbanen i Smilets By, åbner Lidl en butik på Rådhuspladsen 10 torsdag d. 8. juni. Butikken har 700 kvadratmeter til at fylde med kvalitetsvarer til gode priser, og i spidsen står en rutineret butikschef, Seier Kragh Hansen, der kommer direkte som butikschef i Lidls butik i Risskov.

”Jeg ser det som et stort skulderklap, at jeg skal være butikschef for den nye butik i centrum af Aarhus. Jeg har arbejdet i Lidl i over fire år, hvor jeg både har været i den sydlige og nordlige del af Aarhus, så det bliver spændende nu at drive en butik i hjertet af byen”, fortæller Seier Krag Hansen, kommende butikschef for butikken på Rådhuspladsen, og han fortsætter:

”Jeg har elsket butikken og mine kollegaer i Risskov, og jeg kommer da heller ikke til at slippe det helt, da vi er gode til at samarbejde på tværs af butikkerne i Aarhus-området. Jeg er også tryg ved, at der er opbygget en sund kultur, som vil leve videre,” afslutter Seier Kragh Hansen.

Seier Kragh Hansen er lige nu med til ombygningen af den tidligere Aldi-butik og har allerede mødt sit nye team på omkring 20 personer, hvor halvdelen er tidligere Aldi-medarbejdere. Med butikken på Rådhuspladsen har Lidl nu 7 butikker i Aarhus.

Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde22.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.