LE34 i Viborg vinder stor rammeaftale med Evida

Landinspektørfirmaet LE34 har vundet en stor rammeaftale med gasdistributøren Evida med hovedsæde i Viborg. Med aftalen, der løber over otte år, er LE34 med til at servicere den danske gasbranche.
Landets største landinspektørfirma, LE34, har vundet en stor rammeaftale med gasdistributøren Evida. Foto: PR.

Gasdistributionsselskabet Evida, som har hovedkontor i Viborg, har netop afsluttet udbuddet om levering af en række essentielle landinspektørydelser. Landets største landinspektørfirma, LE34, har vundet rammeaftalen, der blev sendt i offentligt udbud og løber over otte år.

Landinspektørydelserne til Evida leveres blandt andet fra LE34 i Viborg og i Viborg forventer afdelingsleder og landinspektør Sune Iversen, at rammeaftalen vil resultere i flere nye ansættelse i de kommende år. Han ser desuden afdelingens lokale tilknytning til Evida som en stor fordel for samarbejdet.

– Evida har samlet mange aktiviteter i Viborg, hvor vi praktisk talt bor dør om dør. Den geografiske nærhed er vigtig, og i Viborg har vi tilmed en lang historie med at hjælpe med udbygningen af gas og ledningsnettet i Nord- og Midtjylland, så det er et område og en kunde, vi traditionelt har haft mange aktiviteter for og kender godt, siger Sune Iversen, der er landinspektør og partner i LE34.

I forbindelse med aftalen skal LE34 levere ydelser inden for rettighedserhvervelse, lodsejerforhandlinger, matrikulære arbejder, projektgrundlag og digitalisering af ledningsnettet.

– Det glæder mig, at vi nu indgår en langsigtet kontrakt hos Evida. Det skaber en god ramme om samarbejdet med håndtering af rettigheder, som hjælper Evida med at komme i mål med de mange anlægsprojekter, fortæller landinspektør Vibeke Stærdahl Nielsen.

Ekstraordinære muligheder

LE34 har siden midten af 1980’erne arbejdet for en lang række gasdistributionsselskaber over hele landet. Efter opkøb og fusioner er Evida i dag Danmarks nationale gasdistributør. Rammeaftalen skiller sig især ud ved at løbe over otte år i stedet for de typiske fire år. Fra landinspektørens synspunkt skaber det rammerne for et ekstra godt samarbejde.

– At aftalen løber i otte år, giver os mulighed for at opbygge nogle nære relationer og etablere et endnu tættere samarbejde end normalt. Vi får mulighed for at fokusere endnu mere på udvikling og optimering af processerne, og vi kan blandt andet gøre opmålingen af de nye gasledninger mere innovativ og intuitiv ved hjælp af eksempelvis opmålingsappen SmartSurvey, siger Sune Iversen.

Læs mere på LE34.dk

Sune Iversen
Landinspektør og partner, LE34
si@le34.dk

I forbindelse med rammeaftalen med Evida skal landinspektørfirmaet LE34 levere ydelser inden for rettighedserhvervelse, lodsejerforhandlinger, matrikulære arbejder, projektgrundlag og digitalisering af ledningsnettet. Foto: PR.
– At aftalen løber i otte år, giver os mulighed for at opbygge nogle nære relationer og etablere et endnu tættere samarbejde end normalt, siger Sune Iversen, der er landinspektør og partner i LE34. Foto: PR.

LE34 er med 26 kontorer og 400 medarbejdere Nordens største landinspektørfirma. Virksomheden arbejder for bygherrerådgivere, byggebranchen, forsyningsselskaber, landbruget, private og den offentlige sektor i ind- og udland. LE34 er certificeret efter ISO 9001:2015. Læs mere på LE34.dk