Lars Aagaard stopper som administrerende direktør i Dansk Energi

Som led i fødslen af Green Power Denmark fratræder Lars Aagaard efter gensidig aftale. Lars Aagaard har i 15 år stået i spidsen for Dansk Energi.

- Jeg vil sige tak til Lars for hans store indsats for Dansk Energi. Han har flyttet organisationen op blandt de bedste og har haft en enorm betydning for udviklingen af dansk energi- og klimapolitik. Jeg har stor respekt for Lars’ resultater og det evigt loyale og tætte samarbejde, vi har haft, siger Jesper Hjulmand afgående formand for Dansk Energi og ny formand for Green Power Denmark.

- Green Power Denmark er født, og det markerer for mig slutningen af en fantastisk epoke i Dansk Energi. Efter 15 år i toppen af Dansk Energi synes jeg, tidspunktet for mig er rigtigt i forhold til at lade ledelsesstafetten gå videre. Jeg vil gerne takke alle de dygtige medarbejdere, som gennem årene har skabt store resultater for både medlemmerne og den grønne omstilling. Også tak til medlemmerne af Dansk Energi for opbakningen gennem alle årene. Og ikke mindst tillykke med fødslen af Green Power Denmark, siger Lars Aagaard

Den nye adm. direktør for Green Power Denmark er valgt, og navnet vil blive offentliggjort inden for få dage. Lars Aagaard fortsætter som adm. dir frem til hans afløser tiltræder.