Lærlingepris til ung kvinde med stort potentiale

DI Trekantområdets Lærlingepris 2019 går til Mette Clemann Vinter fra virksomheden Energinet i Fredericia.

Prisen overrækkes onsdag den 22. maj kl. ca. 16.30 i forbindelse med DI Trekantområdets årlige erhvervstræf, som i år finder sted på virksomheden Interacoustics A/S, Audiometer Alle 1 i Middelfart.

Mette Clemann Vinter får årets lærlingepris, bl.a. fordi hun meget tidligt i sin elevtid udviste et potentiale, som ikke tidligere er set hos indkøbselever i Energinet.

- Hun er utrolig hurtig til at lære og har en stor nysgerrighed til at udfordre måden at gøre tingene på, og alle omkring hende har set, hvordan hun løbende har udviklet sig – og vokset med de opgaver, der er blevet præsenteret for hende, siger afdelingsleder Michael Henningsen, Energinet – Forretningsservice Indkøbssupport

Mette bor selv i Gelsted i Middelfart Kommune, har haft sit skoleophold på IBC i Kolding og har stået i lære som indkøbselev hos Energinet-forretningsservice i Fredericia. Så det er en ung kvinde med stærke rødder i Trekantområdet, som får tildelt året lærlingepris i DI Trekantområdet.

- Mette tog meget hurtigt ansvar for egne opgaver, hvilket betød, at hun fik flere og tungere opgaver hurtigere – uden på noget tidspunkt at falde igennem. Det betød, at Mette allerede i sit første elevår havde gennemgået langt størstedelen af de læringsmål, som var opsat for hende, siger Michael Henningsen

Allerede inden Mette var færdiguddannet, var andre afdelinger i virksomheden interesseret i at få hende tilknyttet som medarbejder, og Mette er i dag indkøbskoordinator i Anlægsindkøb, der varetager indkøb til de store projekter og anlæg, der drives fra Energinet.

Det er derfor med stor glæde, at DI Trekantområdet kan uddele prisen til Mette. Med lærlingeprisen følger et diplom og et ur.

Foto af prisvinderen er vedhæftet pressemeddelelsen.

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf.: 2328 4912 eller chefkonsulent for DI Trekantområdet, Johan H. Pedersen, tlf.: 4084 3207, e-mail jhp@di.dk.

Download
Vinder af DI Trekantsområdets Lærlingepris 2019 Mette Clemen Vinther fra Energinet i Fredericia
Download

Middelfart er blandt landets bedste til erhvervsklima9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Middelfart Kommune fastholder og udbygger sin position som en af landets absolut mest erhvervsvenlige kommuner. I Dansk Industris årlige undersøgelse om erhvervsklimaet i landets kommuner opnår Middelfart i år sit bedste resultat nogensinde med en placering som den fjerdebedste erhvervskommune i Danmark, hvilket er en fremgang på to pladser siden sidste år. Det fremgår af årets udgave af Lokalt Erhvervsklima, som er Dansk Industris undersøgelse blandt 7.332 danske virksomheder.

Ros og ris til erhvervsklimaet i Kolding9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Kolding Kommune får ros af virksomhederne på en lang række områder i årets erhvervsklimaundersøgelse fra Dansk Industri, men må dog også notere en tilbagegang i den samlede bedømmelse. Kolding Kommune indtager nu en 39. plads, hvilket er en tilbagegang på 10 pladser i forhold til resultatet i 2018. Det fremgår af årets udgave af Lokalt Erhvervsklima, som er Dansk Industris undersøgelse blandt 7.332 danske virksomheder.

DI Trekantområdet vælger ny formand fra Middelfartvirksomhed22.5.2019 15:14:09 CESTPressemeddelelse

På den netop overståede generalforsamling i DI Trekantområdet blev adm. direktør Carsten Kind, Interacoustics A/S i Middelfart, udpeget som ny formand. Carsten Kind afløser Helle F. Andersen, som efter 2½ år som formand træder tilbage, som følge af at hun har valgt at stoppe som adm. direktør for Exxit59. På generalforsamlingen blev der også udpeget hele seks nye medlemmer til DI Trekantområdets bestyrelse. DI Trekantområdets bestyrelse: Adm. direktør Carsten Kind, Interacoustics A/S (Formand) Partner Clara C. Rigenstrup, Tegnestuen Mejeriet A/S Operations Director Jan Ditlevsen, ITW Construction Products A/S Vice President Bjarne Søndergaard, Alfa Laval Kolding A/S HR direktør Thomas Bundgaard, Siemens Gamesa Renewable Energy A/S Nyvalgte: Mejeridirektør Klaus Jeppesen, Arla Foods, Taulov Direktør Mikkel Østergaard Kruse, Blue Water Shipping A/S Adm. direktør Alex Ludvigsen, Ammeraal Beltec A/S Adm. direktør Palle Serup, Jesma Vejeteknik A/S Adm. direktør Kim Koertsen, DanRobotics A/S