Lær at bruge sociale medier som salgskanal

Mens mange døre til butikker og virksomheder er lukkede, og kunderne bliver hjemme, er det blevet endnu vigtigere for mange erhvervsdrivende at kunne sælge via andre kanaler. I mange byer arbejdes der med fælles webshops, hvor butikkerne kan sætte deres varer til salg.
En anden og potentielt meget effektiv salgs- og markedsføringskanal er de sociale medier, særligt Facebook, Instagram og LinkedIn. Her ligger der er et uudnyttet potentiale for mange virksomheder.
- Der er rigtigt mange gode historier om mindre virksomheder, som med stor dygtighed bruger de sociale medier som salgskanal. Vi vil gerne klæde endnu flere virksomhedsejere på til at udnytte de digitale muligheder, og derfor har vi arrangeret en række webinarer, hvor alle interesserede kan få input fra nogle af de førende eksperter på området, fortæller Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.
To eksperter – tre webinarer
I løbet af tre webinarer á hver en times varighed kommer deltagerne rundt omkring mulighederne for salg gennem de tre sociale medier. Det er nogle af landets førende eksperter på området, der står for den praktiske undervisning. Tanya Dick gør deltagerne klogere på Facebook onsdag 22. april, og Instagram er på menuen tirsdag 28. april. Torsdag 30 april sætter Henning Karlsen fokus på mulighederne på LinkedIn. Alle dage holdes webinarerne fra kl. 9 til 10.
- Behovet for at have en stærk, digital profil er med ét blevet meget synligt. Når kunderne bliver hjemme, er det endnu vigtigere at kunne nå dem der. Vi har også selv haft en stejl læringskurve i forhold til at møde kunderne på nye måder, og jeg håber, at mange vil sætte tid til at deltage i vores webinarer. Det er nogle meget konkrete værktøjer, deltagerne bliver præsenteret for, siger Martin Baltser.
Alle er velkomne til at deltage. Det er gratis, og tilmelding foregår på www.midspar.dk/forretning.
Oplægsholderne Tanya Dick har arbejdet professionelt med sociale medier siden 2010. Hun har en uddannelse i digital markedsføring og har specialiseret sig i relationsbaseret markedsføring på Facebook og Instagram (social selling). Henning Karlsen er direktør og ejer af LinkedSocial. Han rådgiver virksomheder i at skabe digitalt mersalg via LinkedIn, blandt andet ved at styrke virksomhedens digitale brand. |
Nøgleord
Kontakter
Martin BaltserAdm. direktør
Tlf:27900500mnb@midspar.dkBjarne JacobsenKommunikationschef
Tlf:27900664bja@midspar.dkBilleder
Links
Information om Middelfart Sparekasse
”Til fælles bedste.” Det var udgangspunktet, da Middelfart Sparekasse blev stiftet i 1853, og den sætning har vi levet efter lige siden. For Sparekassen handler til fælles bedste om at gøre en positiv forskel for kunder, medarbejdere og de lokalsamfund, vi er en del af.
Følg pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse
Middelfart Sparekasse øger ejerandelen i Nordfyns Bank3.10.2025 09:26:05 CEST | Pressemeddelelse
Middelfart Sparekasse har øget sin ejerandel i Nordfyns Bank, så den nu udgør ca. 47 procent. Sparekassen har købt aktierne i Nordfyns Bank til kurs 620, som også er kursen, der er indeholdt i den fusionsaftale, Nordfyns Banks og Middelfart Sparekasses bestyrelser har indgået. Middelfart Sparekasse har yderligere kommentarer.
Nordfyns Bank og Middelfart Sparekasse indgår fusionsaftale30.9.2025 22:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Nordfyns Banks og Middelfart Sparekasses bestyrelser er enige om vilkårene for en fusion. Parterne sigter efter at holde besluttende møder ultimo november.
Middelfart Sparekasse genfremsætter fusionstilbud23.9.2025 18:17:06 CEST | Pressemeddelelse
Efter at have sat sit fusionstilbud til Nordfyns Bank på pause, indtil der var en afklaring af fusionsaftalen mellem Nordfyns Bank og Fynske Bank, er Middelfart Sparekasse nu klar til at genfremsætte sit fusiontilbud, hvor aktionærer i Nordfyns Bank tilbydes 620 kr. pr. aktie. "Vi noterer med tilfredshed, at vi nu som lovet kan genfremsætte vores fusionstilbud i uændret form. Jeg håber, at vi hurtigt kan genoptage dialogen med Nordfyns Bank, og at vi derefter i løbet af kort tid kan indgå en fusionsaftale", siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse. Middelfart Sparekasse har for nuværende ikke yderligere kommentarer.
Fusionsdrøftelser mellem Middelfart Sparekasse og Nordfyns Bank sættes på hold8.9.2025 09:39:34 CEST | Pressemeddelelse
Middelfart Sparekasse og Nordfyns Bank afbryder videre forhandlinger om en fusion, indtil forholdet mellem Fynske Bank og Nordfyns Bank er endeligt afgjort.
En kvart million kroner skiftede hænder29.8.2025 16:14:56 CEST | Pressemeddelelse
I forbindelse med Klimafolkemødet i Middelfart delte Folkesparekassens Fond og Middelfart Sparekasse en pris på 250.000 kroner ud til en iværksætter med en bæredygtig forretningsidé – og igen var finalefeltet stærkt med tre innovative virksomheder, der ønsker at gøre en forskel for klima og miljø.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum