Lær at bruge sociale medier som salgskanal

Mens mange døre til butikker og virksomheder er lukkede, og kunderne bliver hjemme, er det blevet endnu vigtigere for mange erhvervsdrivende at kunne sælge via andre kanaler. I mange byer arbejdes der med fælles webshops, hvor butikkerne kan sætte deres varer til salg.
En anden og potentielt meget effektiv salgs- og markedsføringskanal er de sociale medier, særligt Facebook, Instagram og LinkedIn. Her ligger der er et uudnyttet potentiale for mange virksomheder.
- Der er rigtigt mange gode historier om mindre virksomheder, som med stor dygtighed bruger de sociale medier som salgskanal. Vi vil gerne klæde endnu flere virksomhedsejere på til at udnytte de digitale muligheder, og derfor har vi arrangeret en række webinarer, hvor alle interesserede kan få input fra nogle af de førende eksperter på området, fortæller Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.
To eksperter – tre webinarer
I løbet af tre webinarer á hver en times varighed kommer deltagerne rundt omkring mulighederne for salg gennem de tre sociale medier. Det er nogle af landets førende eksperter på området, der står for den praktiske undervisning. Tanya Dick gør deltagerne klogere på Facebook onsdag 22. april, og Instagram er på menuen tirsdag 28. april. Torsdag 30 april sætter Henning Karlsen fokus på mulighederne på LinkedIn. Alle dage holdes webinarerne fra kl. 9 til 10.
- Behovet for at have en stærk, digital profil er med ét blevet meget synligt. Når kunderne bliver hjemme, er det endnu vigtigere at kunne nå dem der. Vi har også selv haft en stejl læringskurve i forhold til at møde kunderne på nye måder, og jeg håber, at mange vil sætte tid til at deltage i vores webinarer. Det er nogle meget konkrete værktøjer, deltagerne bliver præsenteret for, siger Martin Baltser.
Alle er velkomne til at deltage. Det er gratis, og tilmelding foregår på www.midspar.dk/forretning.
Oplægsholderne Tanya Dick har arbejdet professionelt med sociale medier siden 2010. Hun har en uddannelse i digital markedsføring og har specialiseret sig i relationsbaseret markedsføring på Facebook og Instagram (social selling). Henning Karlsen er direktør og ejer af LinkedSocial. Han rådgiver virksomheder i at skabe digitalt mersalg via LinkedIn, blandt andet ved at styrke virksomhedens digitale brand. |
Nøgleord
Kontakter
Martin BaltserAdm. direktør
Tlf:27900500mnb@midspar.dkBjarne JacobsenKommunikationschef
Tlf:27900664bja@midspar.dkBilleder
Links
Information om Middelfart Sparekasse
”Til fælles bedste.” Det var udgangspunktet, da Middelfart Sparekasse blev stiftet i 1853, og den sætning har vi levet efter lige siden. For Sparekassen handler til fælles bedste om at gøre en positiv forskel for kunder, medarbejdere og de lokalsamfund, vi er en del af.
Følg pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse
Middelfart Sparekasse overtager aktiepost i Nordfyns Bank23.6.2025 08:37:49 CEST | Pressemeddelelse
Efter et kort og konstruktivt forhandlingsforløb har Middelfart Sparekasse købt SJF Banks aktiepost i Nordfyns Bank. Sparekassen håber, at handlen kan være indledningen på fusionsforhandlinger med Nordfyns Bank.
Fynske finansvirksomheder i nyt partnerskab20.6.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
GF Forsikring med base i Odense og Middelfart Sparekasse indleder et tæt samarbejde, der foldes ud over landet fra årsskiftet
Endnu et stærkt år i Middelfart Sparekasse4.3.2025 17:00:00 CET | Pressemeddelelse
Resultatet for 2024 nåede ikke helt samme niveau som i 2023. Et overskud før skat på 386,9 mio. kr. er alligevel meget tilfredsstillende.
Solidt første halvår i Middelfart Sparekasse28.8.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Middelfart Sparekasses overskud i første halvår 2024 er på 172,9 mio. kr. før skat.
Dansk Algeplast kåret som årets klimaiværksætter27.8.2024 21:59:03 CEST | Pressemeddelelse
Tirsdag aften varmede Middelfart Sparekasse i samarbejde med Folkesparekassens Fond og Danske Iværksættere op til årets Klimafolkemøde ved at overrække 250.000 kroner til Årets Klimaiværksætter, der blev fundet i et stærkt finalefelt med tre innovative virksomheder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum