Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde
Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år.
Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde.
Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm.
De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år.
Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly:
”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.”
Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.:
”Vi føler med denne aftale, at ønsket i den nye Apotekerlov fra 2015 om øget tilgængelighed for receptekspederende enheder i endnu højere grad kan imødekommes, og det bliver spændende at se, hvad samarbejdet i øvrigt kan medføre af muligheder for begge parter."
Aftalen er formidlet af EDC Erhverv Poul Erik Bech.
Senior client director og partner, Helle Nielsen Ziersen, EDC Erhverv Poul Erik Bech:
"Jeg kiggede, sammen med Coop, på muligheden for at etablere apotek på en række beliggenheder. Det blev min opgave, at undersøge om interessen også var til stede hos APOTEKEREN. De kunne se perspektivet, og der kom hurtigt seriøse forhandlinger mellem de to parter”.
Det er endnu ikke aftalt præcist, hvor og hvornår apoteks-filialerne vil åbne.
APOTEKEREN A.m.b.a. er en kæde bestående af 106 selvstændige apoteker med i alt 213 butikker i Danmark.
Kvickly er en kæde bestående af godt 70 varehuse, ejet af dels Coop, dels selvstændige brugsforeninger. Kæden omsætter for ca. 10 milliarder kr.
Yderligere information:
Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly, 5159 3160
Adm. Direktør Dorte Brix, APOTEKEREN A.m.b.a., 5151 7408
Senior client director og partner, Helle Nielsen Ziersen, EDC Erhverv Poul Erik Bech, 4099 9946
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop tager endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton plast.
Coop lancerer Irma-kollektion af boligtekstiler10.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nostalgi er navnet på den nye kollektion, der er skabt i krydsfeltet mellem tradition og innovation.
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
