Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år.

Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde.

Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm.

De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år.

Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly:

”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.”

Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.:

”Vi føler med denne aftale, at ønsket i den nye Apotekerlov fra 2015 om øget tilgængelighed for receptekspederende enheder i endnu højere grad kan imødekommes, og det bliver spændende at se, hvad samarbejdet i øvrigt kan medføre af muligheder for begge parter."

Aftalen er formidlet af EDC Erhverv Poul Erik Bech.

Senior client director og partner, Helle Nielsen Ziersen, EDC Erhverv Poul Erik Bech:

"Jeg kiggede, sammen med Coop, på muligheden for at etablere apotek på en række beliggenheder. Det blev min opgave, at undersøge om interessen også var til stede hos APOTEKEREN. De kunne se perspektivet, og der kom hurtigt seriøse forhandlinger mellem de to parter”.

Det er endnu ikke aftalt præcist, hvor og hvornår apoteks-filialerne vil åbne.

APOTEKEREN A.m.b.a. er en kæde bestående af 106 selvstændige apoteker med i alt 213 butikker i Danmark.

Kvickly er en kæde bestående af godt 70 varehuse, ejet af dels Coop, dels selvstændige brugsforeninger. Kæden omsætter for ca. 10 milliarder kr.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly, 5159 3160

Adm. Direktør Dorte Brix, APOTEKEREN A.m.b.a., 5151 7408

Senior client director og partner, Helle Nielsen Ziersen, EDC Erhverv Poul Erik Bech, 4099 9946

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk