Konference om næstekærlighed i praksis

Europæisk netværk af kristne hjælpeorganisationer samles hos Mission Øst i Hellerup under temaet Autentisk Tro.
EU-CORD er et samarbejde mellem 24 hjælpeorganisationer, der arbejder ud fra kristne værdier. Foto: Screendump af www.EU-CORD.org

Mission Øst er vært ved en konference for 24 europæiske hjælpeorganisationer i Hellerup den 24. og 25. oktober 2018. EU-CORD er et netværk der – inspireret af kristne værdier – udfører hjælpearbejde sammen med over 1.000 lokale organisationer verden over.

Konferencen begynder med en generalforsamling onsdag, og torsdag sættes temaet Autentisk Tro under debat. Mission Øst og de øvrige organisationerne vil diskutere, hvordan de kan blive endnu skarpere på at omsætte kristen næstekærlighed i praktisk hjælp til de mest udsatte og sårbare mennesker i krig, katastrofe og fattigdom.

EU-CORD er et akronym for European Christian Organisations for Relief and Development (Europæiske kristne organisationer for nødhjælp og udvikling). Netværket arbejder uafhængigt af politiske, sociale og religiøse myndigheder.

+ 45 39 61 20 48http://www.missioneast.org/

Mission Øst er en international hjælpeorganisation grundlagt i Danmark. Vi arbejder for at hjælpe sårbare mennesker og støtte lokalsamfunds kapacitet til at organisere og hjælpe sig selv gennem aktiviteter fra nødhjælp under katastrofer til langsigtet udviklingshjælp. Mission Øst arbejder direkte eller gennem lokale partnere i Afghanistan, Armenien, Bangladesh, Irak, Myanmar, Nepal, Nordkorea, Syrien og Tadsjikistan. Mission Øst er certificeret af Core Humanitarian Standard.