Konference: Erhvervshus Midtjylland sætter fokus på E-eksport via online markedspladser

Globale online markedspladser som f.eks. Amazon er på alles læber i denne tid. Det kommer tydeligt til udtryk på dagens konference i Aarhus, hvor Erhvervshus Midtjylland er vært, og hvor E-eksport på globale online markedspladser er dagens faglige tema. Pladserne er revet væk og forventninger, nysgerrighed og humøret er højt blandt de mange deltagere.
Konference d. 4. februar 2020, Aarhus: E-eksport via online markedspladser

Mere en 250 virksomheder mødes i dag, da Erhvervshus Midtjylland i samarbejde med DI Handel, Copenhagen Business School, Erhvervsstyrelsen, Udenrigsministeriet – The Trade Council gennem e-eksport projektet, der er støttet af Industriens Fond, afholder E-eksport-seminar i Aarhus med fokus på globale online markedspladser. Med deltagelse fra Amazon og otte øvrige online markedspladser er målet, at de deltagerne får ny og brugbar viden med hjem, så de kan gå tilbage til deres virksomheder og arbejde med en øgning i deres salg via de globale online markedspladser.

Virksomheder har for alvor fået øjnene op for globale online markedspladser

Den store interesse i dagens konference vidner om, at de globale online markedspladser for alvor er blevet et fænomen, som de danske virksomheder har taget til sig. ”Vi er utrolig glade for den store interesse blandt de små og mellemstore virksomheder, der er mødt op i dag. Globale online markedspladser er relevante salgsplatforme for en stor del af vores målgruppe, og derfor er det helt naturligt for os, i tæt samarbejde med de øvrige medarrangører af dagens konference, at sætte fokus på, hvordan man som dansk virksomhed øger sit salg gennem netop de globale online markedspladser” udtaler Erik Krarup, direktør for Erhvervshus Midtjylland.

På programmet er blandt andre Amazon, OnBuy og WeChat/Gateway og på dagens konference er der lagt op til både information om muligheder og styrker ved salg på platformene samt mere dybdegående indsigter i de enkelte platforme, når der i eftermiddag afholdes workshops med mulighed for detaljeret indblik og dialog.

Der er store forretningsmæssige gevinster ved at anvende muligheder i de globale online markedspladser, og det er for alvor gået op for de danske virksomheder. Ved at sælge via netop disse platforme kan etableringsomkostninger til nye eksportmarkeder reduceres, og det er attraktivt for både små nyopstartede virksomheder og mere etablerede virksomheder. Derfor er det en fornøjelse at kunne bidrage med relevant og nyttig viden til de mange deltagere på dagens konference, som forhåbentlig kan komme hjem og arbejde specifikt med dette i deres virksomhed”. Lyder det fra Jan Damsgaard, professor på Copenhagen Business School.

Erik Krarup, direktør Erhvervshus Midtjylland
70 22 76 00 | ek@erhvervshusmidtjylland.dk

Konference d. 4. februar 2020, Aarhus: E-eksport via online markedspladser

Erhvervshus Midtjylland afholder konferencen E-eksport via online markedspladser i samarbejde med DI Handel, Copenhagen Business School, Erhvervsstyrelsen og Udenrigsministeriet – The Trade Council gennem e-eksport projektet, der er støttet af Industriens Fond.

Erhvervshus Midtjylland afholder løbende events for små og mellemstore virksomheder. Aktuelle events findes her: https://erhvervshusmidtjylland.dk/arrangementmidt

Erhvervshus Midtjylland hjælper årligt mere end 3.000 iværksættere og virksomhedsejere med at udvikle deres virksomhed.

Læs mere på www.erhvervshusmidtjylland.dk