Kom på astmaskole i København

Få hjælp til at kontrollere din astma, når Astma-Allergi Danmark afholder astmaskole for voksne den 7. oktober.
Kom med til Astma-Allergi Danmarks astmaskole i København. Foto: Astma-Allergi Danmark

Gode råd og hjælp til en bedre hverdag med astma er i fokus til efterårets astmaskole for voksne. Astmaskolen afholdes den 7. oktober på IDA Mødecenter i København fra kl. 18.00 - 21.00.

På astmaskolen kan du for eksempel få svar på, hvordan du får kontrol over astmaen. Med den rette udredning og behandling er det heldigvis muligt for de fleste at få en hverdag, hvor astmaen ikke dominerer.

Astmaskole for en aften

Astmaskolen foregår en hverdagsaften og er for voksne, der ønsker at vide mere om deres astma. På astmaskolen får deltagerne undervisning af den erfarne speciallæge i lungemedicin, Vibeke Backer. Hun vil blandt andet sætte fokus på, hvordan du får kontrol over din astma, så den ikke overtager din hverdag.

I løbet af aftenen vil det også være muligt at stille spørgsmål. Astmaskolen er for voksne, og du må meget gerne tage en pårørende med. Tilmelding er nødvendig. Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Astma-Allergi Danmark på tlf. 43 43 59 11.

7. oktober 2019 kl. 18.00 - 21.00.

IDA Mødecenter, Kalvebod Brygge 31, 1560 København

Astmaskolerne er for Astma-Allergi Danmarks medlemmer, der ønsker mere viden om deres astma. Et medlemskab koster 225 kr. om året.

Tilmelding kan ske på Astma-Allergi Danmarks hjemmeside www.astma-allergi.dk/astmaskole

FAKTA: Astma

Omkring 300.000 voksne danskere har astma.

Astma er en kronisk sygdom i luftvejene, som i langt de fleste tilfælde kræver medicinsk behandling. Symptomer kan være hoste, åndenød eller besværet vejrtrækning, pibende vejrtrækning eller trykken for brystet.

Betina Hjorth
Rådgivningschef i Astma-Allergi Danmark
tlf. 43 43 59 11

Astma-Allergi Danmark er en medlemsbaseret patientforening, som arbejder for, at alle berørt af astma, allergi, høfeber og eksem får en bedre hverdag.

I dag er omkring 1,5 millioner danskere berørt af astma, allergi eller en anden overfølsomhedssygdom, og tallet er stigende.