Akademikernes A-kasse

Klosterbryggeriet er finalist i Akademikerprisen 2022

Det familieejede øl- og mostbryggeri fra Skanderborg skal repræsentere Midtjylland i den landsdækkende konkurrence.
Signe Palm (tv) og Henrik Flensborg (th) fra Klosterbryggeriet

Akademikernes A-kasse uddeler en gang om året Akademikerprisen til en lille eller mellemstor virksomhed, der med akademisk arbejdskraft har skabt vækst.

Klosterbryggeriet skal tirsdag den 22. november repræsentere Midtjylland i finalen af Akademikerprisen 2022. De er nået med i finalen fordi de i 2020 ansatte cand.mag. i filosofi, Henrik Flensborg. Han har ikke alene hjulpet bryggeriet igennem en gennemgribende kommunikativ digitalisering. Han har også bidraget til at tilpasse virksomhedens aktiviteter til de uforudsete udfordringer, som corona-nedlukningerne forårsagede.

”En akademiker? Det lyder dyrt”

Klosterbryggeriet er i dag ejet af Signe Palm og hendes forældre. ”Der var en helt naturlig tvivl hos dem, da jeg præsenterede dem for ideen første gang. ”Ah, det lyder dyrt”, var reaktionen”, siger Signe Palm.

”Mine forældre har været vant til at få en ud fra handelshøjskolen, som skulle sætte en masse i gang, men som ikke kunne bruge sine hænder og sætte sig ind i, hvad det kræver. Fordommen om akademikere er måske også, at de har hovedet oppe i skyen, men Henrik har begge ben plantet godt på jorden og er gået ind i os med både gummistøvler og træsko på. Og så skal man ikke tage fejl: Han havde ikke været der endnu, hvis det ikke havde kunnet betale sig. Vi er jo jyder, med rødder fra den fynske muld”, fortæller Signe Palm.

Ansættelsen af akademikere skaber vækst

Akademikerprisen er en opfordring til at tænke anderledes. Det gælder både i forhold til, hvad en akademiker kan bidrage med, og hvilke virksomheder der kan have glæde af at ansætte akademikere.

Akademikernes A-kasse arbejder med at bygge bro mellem virksomheder og ledige akademikere. Med udgangspunkt i virksomhedernes behov tilbyder a-kassen en gratis rekrutteringsservice, hvor de hjælper virksomheder i hele landet med at finde den rette nye medarbejder.

Vinderen af Akademikerprisen 2022 kåres tirsdag den 22. november

De nominerede til Akademikerprisen er udpeget af Akademikernes A-kasses regionale Advisory Boards. De indstillede skal som en del af nomineringsprocessen kunne redegøre for, at en eller flere akademikere har bidraget til at skabe vækst og innovation i virksomheden.

Den 22. november bliver det afgjort, om Klosterbryggeriet bliver vinder af Akademikerprisen 2022. Kåringen finder sted ved en prisuddeling i IDA Conference.

Signe Palm (tv) og Henrik Flensborg (th) fra Klosterbryggeriet
Signe Palm og Henrik Flensborg fra Klosterbryggeriet

Information om Akademikernes A-kasse

Akademikernes A-kasse
Vester Farimagsgade 13

Om Akademikernes A-kasse

Akademikernes A-kasse betragter det som deres fornemmeste opgave at hjælpe medlemmerne stærkt videre. Udover at give økonomisk tryghed er a-kassen en afgørende sparringspartner i overgangene i studielivet og arbejdslivet - når man skal lande sit første job som nyuddannet, er mellem jobs eller overvejer at blive selvstændig. A-kassen har det som et erklæret mål at udvikle tilbud og rådgivning, så medlemmerne er rustet til fremtidens arbejdsmarked, hvor mange kommer til at skifte job meget oftere, end man tidligere har gjort.

Følg pressemeddelelser fra Akademikernes A-kasse

Flere pressemeddelelser fra Akademikernes A-kasse

”En akademiker? Det lyder dyrt”28.9.2022 14:07:58 CEST | Pressemeddelelse

Da det familieejede øl- og mostbryggeri, Klosterbryggeriet, i 2020 ansatte cand.mag. i filosofi, Henrik Flensborg, var det ikke uden skepsis. Men tvivlen er siden gjort til skamme. For akademikeren har ikke alene hjulpet bryggeriet igennem en gennemgribende kommunikativ digitalisering, så der ikke længere er brug for fysiske kundebesøg. Han har også bidraget til at tilpasse virksomhedens aktiviteter til de uforudsete udfordringer, som corona-nedlukningerne forårsagede.