Klar corona-opfordring fra DIF: Hold fast og hold ud

Danmarks Idrætsforbund bakker på baggrund af den alvorlige corona-situation op om forlængelsen af de nuværende restriktioner. Samtidig sender DIF en vigtig melding til sine næsten 500.000 frivillige.

Dansk idræt har været hårdt ramt gennem hele corona-pandemien. Alligevel bakker DIF op om myndighedernes seneste udmelding og udtrykker forståelse for, at de nuværende restriktioner – også på idrættens område – forlænges til foreløbig den 17. januar 2021.

”Lige nu kæmper vi i Danmark en fælles kamp for at holde corona-situationen mest mulig under kontrol. Dén kamp bakker vi op om i DIF, og vi ved, at vores foreninger og forbund fortsat vil agere ansvarligt og forsvarligt. Det har de på flot vis gjort under hele corona-krisen, selvom de har været under et stort pres”, siger Niels Nygaard, formand for DIF.

Samtidig sender han en opmuntring og opfordring til de op mod 500.000 frivillige i DIF-idrætten.

”Gennem de seneste 10 måneder har vores frivillige brugt deres dyrebare fritid på at tilpasse sig de løbende corona-restriktioner. Der er blevet lukket ned og åbnet op. Og siden er der lukket ned igen. Undervejs har mange lagt et forbilledligt arbejde i at skabe corona-trygge rammer, så vi har kunne opretholde så stor en del af vores foreningsfællesskaber og aktiviteter som muligt. De fortjener al mulig anerkendelse og opmuntring” siger Niels Nygaard og fortsætter:

”Jeg vil gerne sende et kæmpe skulderklap til alle vores frivillige og samtidig komme med en opfordring til både dem og vores knapt 2 millioner medlemmer: Selvom det lige nu er hårdt, så håber jeg, at I alle vil holde situationen ud, så vi som samfund kommer bedst muligt gennem den kommende tid. Og jeg håber, at I alle vil holde fast i foreningsidrætten, som formentlig bliver vigtigere end nogensinde, når situationen igen giver mulighed for lempelser” lyder det fra DIF-formanden.

Forlængelsen af de nuværende restriktioner betyder bl.a., at al indendørs foreningsidræt fortsat holdes lukkes – foreløbig frem til den 17. januar. Udendørs idræt kan gennemføres, hvis man overholder de gældende retningslinjer – herunder forsamlingsforbuddet på maks. 10 personer.

43 26 26 26http://www.dif.dk