Kim Nielsen, 50 år

Kim Nielsen, direktør for DEAS Property Asset Management A/S, fylder 50 år.

Kim Nielsen (Sorø), direktør for DEAS Property Asset Management A/S, fylder 50 år den 29. august 2017.

Han er uddannet cand.merc. fra CBS og har desuden en MBA fra samme sted. Kim har en solid erfaring fra ejendomsbranchen og har tidligere bl.a. været CFO og COO i ejendomsselskabet DADES A/S.

I 2015 startede Kim Nielsen som senior asset manager i DEAS Property Asset Management og blev senere head of asset management.

I juni 2017 blev Kim udnævnt til direktør for forretningsområdet Property Asset Management og står nu i spidsen for at indfri selskabets vækstambitioner.

DEAS Property Asset Management har en stærk position i markedet, som danner grundlag for at fortsætte væksten med både eksisterende og nye kunder og porteføljer. Ambitionen er at være den foretrukne samarbejdspartner ved at skabe det bedst mulige afkast for kunderne.

Markedet for Property Asset Management i Danmark anslås pt. at være på cirka 0,5 mia. kr.

Kort om DEAS Property Asset Management A/S

DEAS Property Asset Management A/S blev stiftet i efteråret 2013 som et 100 % ejet datterselskab til DEAS Holding A/S, der også ejer ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S.

Selskabet forvalter Property Asset Management-mandater for danske og internationale institutionelle investorer, fonde og familieejede selskaber. Målet er at øge ejendommenes værdi for kunderne ved proaktivt at udvikle og optimere drift og afkast.

DEAS Property Asset Management A/S er godkendt af Finanstilsynet som forvalter af alternative investeringsfonde (FAIF).

Kim Nielsen, direktør for DEAS Property Asset Management A/S, fylder 50 år.

Ny undersøgelse: Tidssvarende boliger giver tilfredse lejere, mens nyopførte ejendomme kræver øget fokus1.12.2017 08:44pressemeddelelse

DEAS, der er blandt landets førende ejendomsforvaltningsselskaber, har netop afsluttet årets store undersøgelse af tilfredsheden blandt sine boliglejere. Knap halvdelen af DEAS’ cirka 28.000 boliglejere fordelt på 665 boligudlejningsejendomme i hele landet har haft mulighed for at deltage, og cirka 40% har deltaget i undersøgelsen. Undersøgelsen har målt boliglejernes tilfredshed med deres bolig, ejendom og med DEAS som forvalter. Den viser, at tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere er steget med 6 % - fra 7,1 i 2015 til 7,5 i 2017 (målt på en skala fra 0-10). ”DEAS har arbejdet med kundemålinger i mere end 20 år som en del af vores forretningstilgang. Vi arbejder hver dag for at servicere vores kunder og lejere og har siden 2014 arbejdet systematisk på at øge vores kundeorientering. Det er derfor fantastisk at se, at vores anstrengelser har båret frugt med en øget tilfredshed blandt vores lejere,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS. Boligområdet, herunder lejeloven og bo

Black Friday sætter ny rekord i danske shoppingcentre27.11.2017 12:32pressemeddelelse

I Danmark har interessen for Black Friday været i eksplosiv vækst. På bare fem år er Black Friday gået fra at være et ukendt fænomen til at blive en af årets største handelsdage. De danske shoppingcentre har ført an i denne udvikling, da de med deres store antal af butikker samlet på ét sted giver kunderne optimale forudsætninger for at få alle de gode tilbud hos de forskellige kæder og butikker. Årets Black Friday den 24. november satte igen ny rekord i det samlede besøgstal i de 16 shoppingcentre, som ejendomsforvaltningsselskabet DEAS administrerer og driver på vegne af Danica Pension. Antallet af besøgende steg i år med 7%. Sidste år endte Black Friday på en klar 1. plads over shoppingcentrenes største besøgsdage, ikke engang overgået af den store juleindkøbsdag d. 23. december. ”Black Friday er blevet en særdeles vigtig omsætningsdag i detailhandlen, som vi har haft stort fokus på at planlægge og klargøre. Vi oplever, at rigtig mange handlende tager på shopping i centrene, hvor de

Ny aftale: Lærernes Pension lægger nye boligprojekter hos DEAS17.11.2017 08:11pressemeddelelse

Lærernes Pension har styrket samarbejdet med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS. Parterne har fornyet deres samarbejdsaftaler. DEAS er valgt til at varetage udlejning, administration og efterfølgende drift af selskabets boligprojekter. DEAS administrerer p.t. samlet ca. 68.000 m2 boliger for Lærernes Pension. ”Vi har valgt DEAS som forvalter af vores portefølje, fordi de tilbyder den fulde palet af ydelser, som vi har behov for. Vi har desuden gode resultater fra vores samarbejde om førstegangs-udlejning, fx af Jacobsens Have i Valby, hvor DEAS nåede i mål med fuld udlejning, inden byggeriet stod færdigt. Den slags danner solid grobund for fremtidige fælles projekter,” siger Henrik Walther Mogensen, finansdirektør i Lærernes Pension. Lærernes Pension er blandt de investorer, der satser på udvikling og opførelse af nye boligudlejningsejendomme i landets storbyer, herunder Aalborg som for tiden er i rivende udvikling. ”Vi glæder os til at styrke det tætte samarbejde med Lærernes Pension.

DEAS starter udlejning af PFAs 94 nye lejeboliger i Hillerød6.11.2017 08:16pressemeddelelse

Med over 300 besøgende til åbent hus de seneste to søndage har DEAS startet udlejningen af PFA’s nye, spændende lejeboliger på Nordre Jernbanevej midt i Hillerød. Projektet dækker fire byhuse og en etageejendom. Projektet er endnu et skridt i realiseringen af PFA Ejendommes nye boligstrategi. Tidligere på året igangsatte DEAS i den sammenhæng udlejningen af Frederikskaj 2 i København samt Havnehusene i Aalborg på vegne af PFA. ”Hillerød er med kombinationen af lokalt byliv, naturskønne omgivelser og gode forbindelser til København oplagt for os at investere i. I projektet har vi gået efter bred appel og diversitet ved at opføre flotte gedigne lejeboliger fra to til fire værelser, og derfor tror vi også på, at der vil være bred efterspørgsel på boligerne,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme. Behov for flere boliger i HillerødI Hillerød Kommunes seneste befolkningsprognose anslås der en stigning på over 8.000 borgere i perioden fra 2016 til 2026. ”Der forventes en stigning i b

PensionDanmark styrker samarbejdet med DEAS3.11.2017 13:02pressemeddelelse

PensionDanmark har valgt at forny deres samarbejdsaftale med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, der er landets førende inden for administration, drift og udvikling af ejendomme. DEAS og PensionDanmark indledte samarbejdet i 2004, og PensionDanmark har nu valgt at fortsætte med DEAS som samarbejdspartneren, der skal stå for administration og drift af selskabets ejendomme og lejemål inden for erhverv og bolig. ”DEAS er en effektiv samarbejdspartner inden for ejendomsforvaltning, og vi trækker med stor tilfredshed på deres kompetencer. At selskabet for nylig er blevet ISO-certificeret har yderligere overbevist os om, at DEAS er den rette partner for os, når det gælder administration og drift af vores ejendomme. Jeg har derfor høje forventninger til samarbejdet,” siger Marius Møller, ejendomsdirektør i PensionDanmark. På vegne af PensionDanmark administrerer DEAS pt. en ejendomsportefølje bestående af hovedsageligt erhvervsejendomme- og lejemål, der udgør ca. 500.000 m2, primært kontorer,