Stinto

Karantænetider: Sådan bevarer du effektiviteten på hjemmearbejdspladsen

Del

Skal effektiviteten og samarbejdet opretholdes på de tusindvis af danske hjemmearbejdspladser, kræver det struktur, fokus og relevante it-hjælpemidler, der binder de hjemmearbejdende sammen.

Mange af de digitale værktøjer gør dagligdagen lidt nemmere for danske SMV’er. De er typisk lette at implementere og brugervenlige, og mange er gratis. Stinto er et eksempel på en gratis app, der hjælper virksomheder med at holde kontaktdatabasen opdateret. (Foto: PR)
Mange af de digitale værktøjer gør dagligdagen lidt nemmere for danske SMV’er. De er typisk lette at implementere og brugervenlige, og mange er gratis. Stinto er et eksempel på en gratis app, der hjælper virksomheder med at holde kontaktdatabasen opdateret. (Foto: PR)

Tusindvis af private arbejdspladser er lukket ned, og interimistiske arbejdsstationer er etableret i danske hjem. Det stiller store krav til selvstruktur og disciplin, når alle arbejdsvaner skal gentænkes. Ifølge Christina Schnohr, der er indehaver af effektivitetseksperten.dk, hvor hun holder kurser og workshops i effektivitet, er det vigtigt hurtigst muligt at skabe sig nogle nye rammer for sin arbejdsdag.

– Vi mennesker er vanedyr, så når hele Danmark lukker ned, er der ekstremt mange vaner, vi pludselig skal ændre, hvilket gør os utrygge og snotforvirrede. Man skal tage sig selv i kraven og lave helt konkrete to-do-lister med de opgaver, man skal nå på en arbejdsdag. Og så skal man huske to-do-listens lige så vigtige lillebror – done-listen. Det giver simpelthen en ren lykkefølelse at strege en opgave ud, siger Christina Schnohr, der er ph.d. i sundhedsvidenskab, personlig træner, ekstern lektor på KU og mor til tre, og fortsætter:

– en god måde at bevare fokus på er ved hjælp af pomodoroteknikken, hvor man arbejder koncentreret med én opgave i 25 minutter og herefter giver sig selv fem minutters fri til at tanke op med kaffe eller sige hej til børnene. Hvis opgaverne er længere end 25 minutter, så del dem op i mindre bidder.

Lavthængende it-frugter

Christina Schnohrs tanker om effektivitet er velkendte hos den danske tech-startup Stinto, der via en digital platform hjælper virksomheder med at holde styr på kontaktinformation på kunder, samarbejdspartnere og leads. Ambitionen med Stinto har været at skabe et gratis og enkelt redskab, som effektiviserer salgsprocessen i virksomheder. CEO og medstifter af Stinto, Stuart Wynn, siger:

– Stinto styrker virksomheders netværk ved at skabe varige forbindelser. Et stærkt og opdateret netværk er afgørende for at få succes som virksomhed i dag – særligt når vi alle sidder isoleret i vores hjem. Nye forretningsmuligheder og salg bliver ofte skabt via kontakter, og det samarbejde skal fungere effektivt på trods af hjemmearbejdspladser, hvis virksomhederne skal blive ved med at lande nye opgaver.

Stuart Wynn giver her fire andre gode tips til virksomheder, der gerne vil beholde samarbejdet og effektiviteten, mens medarbejderne arbejder hjemme.

Pipedrive hjælper virksomheder med at styrke salget. Det er en platform med et enkelt setup, som salgsteams kan bruge til organisere både nye leads såvel som de lange, komplicerede salgsprocesser, så alle kan følge et projekt.

Pleo er en digital løsning til at holde styr på virksomhedens udgifter. Man slipper for papirarbejde som kvitteringer og udgiftsrapporter, da alle dokumenter gøres digitale. Programmet fungerer også som betalingskort.

Slack er en platform til intern kommunikation og deling af filer. Med Slack kan man nemt danne sig et overblik over projekter, man er en del af, og det er let at kommunikere med kollegaerne på platformen om hver enkelt opgave.

Basecamp hjælper med organisering af projekter. Man opdeler sit arbejde i projektmapper, som indeholder al materiale og kommunikation relateret til et projekt. Alle dokumenter, samtaler og opgaver samlet ét sted.

Nøgleord

Kontakter

Stuart Wynn
CEO, Stinto
(+45) 31 18 91 57
sw@stinto.com

Billeder

Mange af de digitale værktøjer gør dagligdagen lidt nemmere for danske SMV’er. De er typisk lette at implementere og brugervenlige, og mange er gratis. Stinto er et eksempel på en gratis app, der hjælper virksomheder med at holde kontaktdatabasen opdateret. (Foto: PR)
Mange af de digitale værktøjer gør dagligdagen lidt nemmere for danske SMV’er. De er typisk lette at implementere og brugervenlige, og mange er gratis. Stinto er et eksempel på en gratis app, der hjælper virksomheder med at holde kontaktdatabasen opdateret. (Foto: PR)
Download
I dag findes der mange gratis digitale værktøjer, som bevarer effektiviteten på hjemmearbejdspladsen. På billedet er det programmet Stinto, der hjælper med at rydde op i kontaktdatabasen. (Foto: PR)
I dag findes der mange gratis digitale værktøjer, som bevarer effektiviteten på hjemmearbejdspladsen. På billedet er det programmet Stinto, der hjælper med at rydde op i kontaktdatabasen. (Foto: PR)
Download
Stinto er et gratis og enkelt redskab, som effektiviserer salgsprocessen i virksomheder. Selv i disse karantænetider med hjemmearbejde.  (Foto: PR)
Stinto er et gratis og enkelt redskab, som effektiviserer salgsprocessen i virksomheder. Selv i disse karantænetider med hjemmearbejde. (Foto: PR)
Download
Stuart Wynn er CEO I Stinto og medstifter. (Foto: PR)
Stuart Wynn er CEO I Stinto og medstifter. (Foto: PR)
Download

Information om Stinto

Stinto
Stinto



Stinto er en dansk tech-startup, som har lavet en digital platform til udveksling af kontaktinformationer. Målet er at blive den globale standard for den måde, hvorpå virksomheder og mennesker forbinder og administrerer deres mest værdifulde forretningskontakter. www.stinto.com

Følg pressemeddelelser fra Stinto

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Stinto