Kalundborg Taxa bliver til Dantaxi

Alle fem vognmænd fra Kalundborg Taxa med tilsammen 11 taxier, har valgt at nedlægge Kalundborg Taxa som selvstændigt taxafirma. Men den lokale taxikørsel fortsætter. Vognmændene og chaufførerne vil forsat betjene kunderne som hidtil, men nu med Dantaxi 4×48’s logo på dørene. Andre forskelle bliver, at taksterne skal beregnes på en ny måde, og Kalundborg indgår i et stort taxikørselsområde, der dækker store dele af Sjælland.
De første taxier er allerede monteret med det nye logo, og allerede fra uge syv er Kalundborg Taxa blevet til Dantaxi 4×48.

Formand i Kalundborg Taxa Kim Grøn forklarer om baggrunden for beslutningen: ”Vi glæder os til at blive en del af et selskab med landsdækkende kørsel og en stor organisation, hvor der er dygtige og kompetente folk til at tage sig af de administrative fællesfunktioner og udvikling.  Skiftet sker som en helt naturlig følge af et mangeårigt og godt samarbejde mellem Kalundborg Taxa og Dantaxi 4×48. Det vil stadig være de samme lokale vogne og de samme chauffører som vores mange gode trofaste kunder møder når de ringer efter en taxi. Idet der bevares en kontaktperson i Kalundborg som dagligt planlægger den faste kørsel, vagtplaner osv. og som samtidig fungerer som bindeled mellem Kalundborg og Hovedkontoret i Virum.” Direktør i Dantaxi 4×48 Carsten Aastrup, der har stor erfaring i at samarbejde med taxivognmænd over hele landet udtaler: ”Vi ser frem til at byde velkommen til alle vognmænd, chauffører og ikke mindst kunderne i Kalundborg. Aftalen vil bevare og styrke taxidækningen i området”.

Telefonbetjeningen flytter tættere på – og taxien kan snart bestilles via app.

Telefonbetjeningen og faktureringen i Kalundborg Taxa er i de seneste seks år blevet varetaget af Randers Taxa. Nu flyttes betjeningen tilbage til Sjælland. Når borgerne i Kalundborg fremover ringer til det kendte nummer 59 51 51 51, er det personale i Virum, der svarer. De 11 vogne kobles på den landsdækkende taxi-app MOOVE, så taxien kan bestilles til fast lav pris – helt uden om en evt. telefonkø.

Nye takster

Med overgangen til Dantaxi 4×48 kommer taxierne i Kalundborg til at køre efter samme takster som Dantaxi 4×48’s øvrige vogne på Sjælland. Takststrukturen følger Trafikstyrelsens regler, og det betyder, at taxituren fremover skal beregnes ud fra en starttakst, kilometertakst og en minuttakst.  ”Kunderne skal til at betale en minuttakst på 6,76 kr. i dagstimerne og 3,35 kr. nat og weekend – til gengæld sænkes starttaksten i nogle tidsrum og i dagstimerne sænkes kilometertaksten fra de nuværende 15 kr. til 9 kr. Nogle ture bliver  lidt billigere – andre lidt dyrere”, siger direktør Carsten Aastrup.

Om Kalundborg Taxa

11 Taxier. Grundlagt 1927. Formand for bestyrelsen er Kim Grøn.

Om Dantaxi 4×48 i Region Sjælland og Region Hovedstaden

Med det nye samarbejde udfører Dantaxi 4×48 taxikørsel i følgende områder i Region Sjælland: Greve, Guldborgsund, Kalundborg, Korsør, Køge , Lejre, Roskilde, Skælskør, Slagelse og Vordingborg. Dantaxi 4×48 ’s vogne indgår i et omfattende samarbejde på tværs af Sjælland og Region Hovedstaden. Taxierne hjælper hinanden på kryds og tværs  af de tidligere køreområder, og 1.200 taxi’er deltager i samarbejdet.

Partytaxaer er populære i Region Hovedstaden: Kunder vil have fest på taxaturen22.3.2024 06:05:00 CET | Pressemeddelelse

Til kørsel i nattelivet vælger flere og flere en såkaldt partytaxa, der er en taxa med partylys, musikanlæg samt mulighed for at nyde medbragte drikkevarer. Alene i årets første tre måneder er antallet af partytaxaer i Dantaxi steget med 20%. Hovedparten af selskabets partytaxaer kører i Københavnsområdet, og selskabets kommercielle direktør forventer 100 partytaxaer klar til festivalsæsonen. Årsagerne til populariteten er flere, lyder det fra selskabet; men at gøre transporten til en del af festoplevelsen kombineret med nem adgang til bestilling nævnes som to vigtige faktorer.

Populære partytaxaer: Kunder vil have fest på taxaturen22.3.2024 06:03:00 CET | Pressemeddelelse

Til kørsel i nattelivet vælger flere og flere en såkaldt partytaxa, der er en taxa med partylys, musikanlæg samt mulighed for at nyde medbragte drikkevarer. Alene i årets første tre måneder er antallet af partytaxaer i Dantaxi, der er Danmarks største taxaselskab, steget med 20%. Selskabets kommercielle direktør forventer 100 partytaxaer klar til festivalsæsonen. Årsagerne til populariteten er flere, lyder det fra selskabet; men at gøre transporten til en del af festoplevelsen kombineret med nem adgang til bestilling nævnes som to vigtige faktorer

Et tilfældigt møde kan ændre alt: Dantaxi efterlyser din bedste taxioplevelse26.9.2023 12:40:38 CEST | Pressemeddelelse

En af efterårets store filmoplevelser i biografen bliver uden tvivl Madeleines Paris, der er instrueret af franskmanden Christian Carion, der tidligere har stået bag den Oscar-nominerede film Joyeux Noël. I Madeleines Paris ringer den 92-årige Madeleine efter en taxi, som skal bringe hende til det alderdomshjem, hvor hun skal flytte hen. Taxichaufføren Charles kører Madeleine forbi de steder i Paris, der har haft betydning for hendes liv. I forbindelse med filmens premiere i danske biografer efterlyser taxiselskabet Dantaxi de bedste og mest specielle taxioplevelser.