Kæmp for lederrollen, kvinder – og mænd!

C25’s eneste kvindelige topchef er TDC Groups Pernille Erenbjerg. Hun håber flere kvinder vil søge lederstillingerne

Sidder du i Service Operations i TDC’s NetDesign kender du til kvindelige ledere. Din nærmeste leder er afdelingschef Betina Christensen. Hun refererer til Birgitte Svejstrup, der er underdirektør og COO i NetDesign. Birgittes chef er NetDesign-direktør Marianne Horstmann. NetDesign er en del af TDC Erhverv, hvor lederen er koncerndirektør Marina Lønning. Over hende sidder koncernchef, TDC Groups CEO, Pernille Erenbjerg.

Dermed har ansatte i Service Operations fem kvindelige ledere over sig. Denne rækkefølge beror lidt på en tilfældighed, men koncernchef Pernille Erenbjerg glæder sig alligevel over det.

- Det er et meget sjovt billede på, at du kan blive leder på alle niveauer i TDC Group, uanset hvilket køn du har. Det er vigtigt at arbejde for, og jeg er stolt over, at det er kompetencer og ikke køn, der tæller her i koncernen, siger hun.

I anledning af kvindernes internationale kampdag deltager Pernille Erenbjerg i UN Womens Gender Diversity Roundtable, hvor samfundsaktører med ligestillingsminister Karen Ellemann (V) i spidsen skal diskutere, hvordan ligestilling kan styrkes fra et samfundsmæssigt perspektiv. Og ledelse er en del af det.

- Vi har brug for diversitet på mange parametre og alle niveauer og fag. For eksempel er ledelse ikke et mandefag, selv om det ofte bliver fremstillet sådan, lige som teknologi og digitalisering heller ikke er forbeholdt mænd, siger Pernille Erenbjerg.

Kvinder kan sagtens konkurrere
På bestyrelses- og direktionsniveau er TDC Group tæt på en 50/50-fordeling, mens det på øvrige områder kun er knap hver fjerde leder, der er kvinde.

- Så selv om jeg synes, alt er muligt hos os, håber jeg, at flere kvinder vil være ledere. Min oplevelse er, at vores kvindelige ledere er dygtige og sagtens kan konkurrere med deres mandlige kolleger og tage skridtet op, siger koncernchefen.

Pernille Erenbjerg vil ikke kvotere for at få flere kvindelige ledere, for det skal være kompetencerne, der er afgørende. Alligevel er der håndtag at trække i for at sikre opmærksomhed om at give lige vilkår.

- Vi er ved at etablere en styregruppe, der skal sikre en overordnet diversitetsambition. En af de ting, vi har gjort, er at sikre, at vi har gode barselsforhold for mænd. Og så lægger vi vægt på at undersøge, hvorfor kvinder nogle gange vurderer sig selv lavere, selvom deres potentiale er det samme som mændenes, forklarer Pernille Erenbjerg.

- Det er vigtigt, at vi ikke gør det her for kvindernes skyld, men for alles skyld. Det giver god forretningsmæssig mening at have mangfoldighed i vores teams, og jeg håber, at disse initiativer vil få flere kvinder til at søge lederstillingerne, og generelt vil jeg opfordre kvinder både i og udenfor TDC Group til at kæmpe for lederrollen. Den er det værd, og det er de også.

TDC Group tilbage på vækst-sporet3.5.2018 08:03pressemeddelelse

Torsdag morgen har TDC Group offentliggjort regnskab for 2018’s første kvartal. Her omsatte selskabet for 5,1 mia. kr., mens indtjeningen (EBITDA) lød på 2,1 mia. kr. Den organiske indtjening er i vækst og stiger 1,1 pct. i forhold til samme periode året før. I Danmark udvikler indtjeningen sig endnu bedre med hele 2,7 pct. i organisk vækst. Dette er den højeste vækst siden 2010. - Vi har siden lanceringen af vores strategi for to år siden arbejdet hen imod at vende udviklingen og skabe vækst i vores forretning i 2018. Regnskabet bekræfter, at vi når målet i år. Der er fra alle medarbejdere lagt en meget stor indsats i at nå hertil, og vi står dermed med et markant stærkere TDC Group end for to år siden, fortæller TDC Groups koncernchef, Pernille Erenbjerg. De forbedrede finansielle resultater er en konsekvens af eksekveringen af en lang række strukturelle og strategiske tiltag siden 2016, herunder sammenlægningen af brands og it-systemer, udrulning af højhastighedsbredbånd til halvdel

Telmore klar med WiFi-opkald25.4.2018 09:04pressemeddelelse

Der er godt nyt for mange af Telmores mobilkunder, der fra i dag kan se frem til at kunne ringe op via deres wi-fi-forbindelse. En stor hjælp for alle dem, der oplever dårligere mobildækning indendørs. Samtlige mobilkunder hos Telmore kan allerede nyde godt af at være på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC’s, men nu får kunder med nyere telefoner fra Apple, Samsung, Sony og Huawei endnu bedre dækning inden for hjemmets vægge, hvis mobilnetværket ikke trænger tilstrækkeligt godt igennem. Telmore åbner nemlig i dag op for den forholdsvis nye teknologi, der gør det muligt at foretage og modtage opkald på sin mobiltelefon over sin faste internetforbindelse, også kaldet WiFi-opkald. Telefonen opretter forbindelse til internettet via wi-fi-routeren på samme måde, som hvis ethvert andet device går på nettet. Løsningen er intelligent – forstået på den måde, at telefonen selv vil prioritere det netværk, der er bedst, og automatisk skifte mellem mobilnetværket og wi-fi-netværket, når man sn